• Anonym (Gillar inte...)

Sonens flickvän :(

Vet att det inte är jag som bestämmer men vad gör man när man inte tål sin sons flickvän? Bara att acceptera o gilla läget?
    Han har haft jättegoa flickvänner tidigare men den han har nu klarar jag bara inte av.
    Är tyvärr inte ensam om detta för även hans vänner tycker illa om henne. Detta gör mig så ledsen. Han har en flickvän som ingen gillar mer än han själv och ett fåtal till. Lider med honom, undrar om han vet vad andra tycker.
    Dom har varit tillsammans i drygt ett år och är båda i 20 års åldern.
    Jag bara går och hoppas på att det ska ta slut. Känner mig som världens hemskaste mamma.
    Fler som har det som jag och som vill ventilera lite?

• Svar på tråden Sonens flickvän :(
  • BlommyNess12

Kärleken är stark och jag tror inte han bryr sig om vad andra tycker om henne.
    Jag har varit i samma sits, har en man som ingen har tyckt om förutom jag och ett fåtal vänner. Det är inget att tycka synd om din son för, han vet säkert om det men man bryr sig faktiskt inte.

Det du kan göra är att acceptera och gilla läget, inte mer än så, tyvärr.

• Anonym

du behöver inte älska henne men du får faktist acceptera henne

• yiyah

Alltså, huvudsaken är att HAN gillar henne.

Det är bara att acceptera och gilla läget.

• Anonym (eva)

vad är det för "fel" på henne?

• Anonym

Varför gillar du henne inte? Har hon gjort något? Vad har du gjort för att lära känna henne bättre?

Det viktigaste är ju att din son gillar honom så det får du acceptera.

• S vali s

Min son hade en flickvän som jag kände att jag inte tyckte om men... ja som mamma var det bara att acceptera hans val - det var hans flickvän inte min.

Ett tag efter att dom gjort slut pratade vi om henne och jag berättade vad jag hade tyckt o tänkt, min son blev alldeles paff och sa att han var otroligt glad över att jag hade behandlat henne så bra o fått henne att känna sig som en i familjen trots att jag egentligen inte tyckte om henne
    Det spelar liksom ingen roll vad man som förälder eller kompis tycker o tänker man får helt enkelt acceptera och göra det bästa av saken

Den late får brått när det blir kväll

Jag försöker acceptera henne och inte visa vad jag känner.
    Hon är sur, grinig och lat. Och jag har ansträngt mig för att ge henne en/flera chanser.
    Får väl hoppas att hon antingen ändrar sitt sätt eller att det går åt skogen.

Svalis, försöker att göra som du och gilla läget. Är däremot inte helt säker på att jag lyckats dölja det lika bra som dig men jag gör mitt bästa.
    Endast de som varit med om detta vet hur jobbigt det kan vara.

• S vali s
    Anonym (Gillar inte...) skrev 2009-07-22 13:31:01 följande:
    Svalis, försöker att göra som du och gilla läget. Är däremot inte helt säker på att jag lyckats dölja det lika bra som dig men jag gör mitt bästa.Endast de som varit med om detta vet hur jobbigt det kan vara.
    Det var rent ut sagt skitjobbigt, ibland ville jag bara skrika högt o be henne hålla snattran en stund men istället fick man rabbla mantrat "Le o vinka" inom sig
    Hoppas att det löser sig för er på nå´t sätt, man vill ju allra helst ha en bra o fungerande kontakt med sina barns respektive
    Den late får brått när det blir kväll
  • Miss Snowwhite

Vad har hon gjort som gör att du inte gillar henne?

Btw, hon kanske är sur för att hon märker att du inte gillar henne och vill att det ska ta slut, eller?

Svar på tråden Sonens flickvän :(