• Anonym (Gillar inte...)

Sonens flickvän :(

Vet att det inte är jag som bestämmer men vad gör man när man inte tål sin sons flickvän? Bara att acceptera o gilla läget?
    Han har haft jättegoa flickvänner tidigare men den han har nu klarar jag bara inte av.
    Är tyvärr inte ensam om detta för även hans vänner tycker illa om henne. Detta gör mig så ledsen. Han har en flickvän som ingen gillar mer än han själv och ett fåtal till. Lider med honom, undrar om han vet vad andra tycker.
    Dom har varit tillsammans i drygt ett år och är båda i 20 års åldern.
    Jag bara går och hoppas på att det ska ta slut. Känner mig som världens hemskaste mamma.
    Fler som har det som jag och som vill ventilera lite?

• Svar på tråden Sonens flickvän :(
  • Anonym
    keya12 skrev 2009-07-22 23:48:26 följande:
    Några MÅNADER? Hur kan du ens ha fått en uppfattning om henne? Än mindre negativ! Bra iaf att du inser att det är personkemin som inte funkar och inte tänker att det är henne det är fel på. Alla funkar inte bra ihop det bara är så, men när det gäller sina närmastes partners så får man faktiskt ofta bita ihop.
    Klart man kan veta efter några månader om man gillar någon eller inte. Här var det liksom en sådan känsla från första stund. : ) Men jag inser som sagt att det inte är henne det är fel på. Tröstar mig med att de är unga och han hinner nog byta några gånger till... : )
  • Anonym (förstår tjejen)

Jag tror jag kan peka ut en orsak till att svärdottern är tvär.

Oh du har haft så bra kontakt med sonens tidigare flickvänner och dom tyckte du så mycket om, chansen är ju stor att hon vet om detta och känner att du har bestämt att hon inte duger till sonen.

Jag skulle nog inte heller vara så trevlig i det läget.
    Sen att kompisarna inte gillar henne, det brukar i såna lägen ligga en hel del svartsjuka/avundsjuka bakom det. Din son prioreterar inte kompisarna utan tjejen det brukar inte vara populärt i kompisgäng

• Anonym (utdömd)

nej jag kanner inte igen men men jag ar utdomd av min makes mor sedan dagen vi forst traffades. hon accepterar mej i det hon maste, om ens det, och det kanns hemskt. allt jag gor ar fel och nu vill jag bara spy pa allt. jag ar snall men runt henne kan jag inte slappna av... hur skulle jag?

• pio ny

Anonym (förstår tjejen) skrev 2009-07-23 00:46:05 följande:

Jag tror jag kan peka ut en orsak till att svärdottern är tvär. Oh du har haft så bra kontakt med sonens tidigare flickvänner och dom tyckte du så mycket om, chansen är ju stor att hon vet om detta och känner att du har bestämt att hon inte duger till sonen. Jag skulle nog inte heller vara så trevlig i det läget. Sen att kompisarna inte gillar henne, det brukar i såna lägen ligga en hel del svartsjuka/avundsjuka bakom det. Din son prioreterar inte kompisarna utan tjejen det brukar inte vara populärt i kompisgäng
    Det där med kompisarna verkar främst gälla om en kille hittar sig en flickvän. Man blir gängets Yoko Ono, jag har varit där och det är inte kul...
  • BlommyNess12
    keya12 skrev 2009-07-22 20:26:25 följande:
    Du behöver ju inte säga det rakt ut. Räcker med att du är lite avig mot henne. Som barn märker man sånt ju.Hur ofta är dom hos dig och hur länge är de där? För du säger att du stör dig på att hon är lat. Vet du om hur hon mår rent psykiskt? Kanske händer det något i hennes liv som gör att hon inte har så mycket att skratta för. Eftersom du säger att hon inte ler.Anonym (Gillar inte...) skrev 2009-07-22 20:22:03 följande:
    Ja fast det handlar ju inte om barn? Eller har jag missat något? Det handlar ju omen son på 20 + som flyttat hemifrån.
  • keya12

Ja? Och då slutar han vara sin mors barn eller?

BlommyNess12 skrev 2009-07-23 07:28:38 följande:
    Ja fast det handlar ju inte om barn? Eller har jag missat något? Det handlar ju omen son på 20 + som flyttat hemifrån.
  • BlommyNess12
    keya12 skrev 2009-07-23 07:46:40 följande:
    Ja? Och då slutar han vara sin mors barn eller?
    "Räcker med att du är lite avig mot henne. Som barn märker man sånt ju"

Är ts sons flickvän hennes barn?
  • keya12

Drick lite kaffe så du vaknar. Jag talar om ts son. Om HAN märker det så blir HAN arg på sin mamma. TS son alltså. TS son kan läsa av att mamman är avig mot flickvännen även om hon själv inte märker något. TS SON kan det.

BlommyNess12 skrev 2009-07-23 07:49:18 följande:
    "Räcker med att du är lite avig mot henne. Som barn märker man sånt ju" Är ts sons flickvän hennes barn?
  • BlommyNess12
    keya12 skrev 2009-07-23 08:13:43 följande:
    Drick lite kaffe så du vaknar. Jag talar om ts son. Om HAN märker det så blir HAN arg på sin mamma. TS son alltså. TS son kan läsa av att mamman är avig mot flickvännen även om hon själv inte märker något. TS SON kan det.
    Okej, jag blir lite förvirrad bara eftersom hela ditt inlägg skriver du bara om flickvännen inte ett ord om sonen i övrigt.
  • Anonym (är där..)

Jag har samma problem men mitt fall är jag svärdottern.
    Min svärmor älskade min mans ex, jag får jämt höra om hur bra hon var och att hon fick saker som jag skulle haft eftersom hon trodde att det skulle hålla mellan dom.
    Jag är själv väldigt blyg och klarar inte riktigt av människor som går för hårt fram och pratar mycke skit om folk, min svärmor är en sån människa.
    Jag drar mej tillbaka då och blir tyst och vet inte vad jag ska säga till henne.
    Tror inte att hon gillar mej heller nåt vidare, hon kommer aldrig och hälsar på oss utan vi ska jämt komma dit, hon pratar över huvudet på mej mm..
    Så mitt råd är att försöka ta det lite lugnare med din svärdotter och verkligen lära känna henne... inte dra för snabba slutsatser.

Svar på tråden Sonens flickvän :(