• Anonym (Gillar inte...)

Sonens flickvän :(

Vet att det inte är jag som bestämmer men vad gör man när man inte tål sin sons flickvän? Bara att acceptera o gilla läget?
    Han har haft jättegoa flickvänner tidigare men den han har nu klarar jag bara inte av.
    Är tyvärr inte ensam om detta för även hans vänner tycker illa om henne. Detta gör mig så ledsen. Han har en flickvän som ingen gillar mer än han själv och ett fåtal till. Lider med honom, undrar om han vet vad andra tycker.
    Dom har varit tillsammans i drygt ett år och är båda i 20 års åldern.
    Jag bara går och hoppas på att det ska ta slut. Känner mig som världens hemskaste mamma.
    Fler som har det som jag och som vill ventilera lite?

• Svar på tråden Sonens flickvän :(
  • Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 11:27:17 följande:
    Är det skvaller om man är orolig Nu har jag inte varit i den situationen att jag pratat om mina barns respektive med eras kompisar på det sättet men är det likvärdigt med skvaller
    Är det inte skvaller om man pratar illa om sitt barns partner med hans kompisar, ja just det ja det heter skitsnack...
  • murcia

Bara att en ny svärmor har bra kontakt med fd flickvänner är inte helt lätt. För nu värderar du henne efter en mall om hur du önskar det borde vara. Du hade kanske inte kännt exakt likadant ifall du hade haft andra erfarenheter?

Din son kanske inte tycker det är lika kul heller med att hans flickvänner och exflickvänner går allt bra ihop med dig. Han kanske vill ha er lite vid sidan om varandra. Kan det ju vara så att det är din son som kanske talar om dig till sin flickvän som bidrar till att er relation. Det kan vara allt från att han sätter dig på pedistal eller att pratar om sånt som han upplever är jobbigt i sin relation med dig och hon ställer sig på hans sida och färgar av sig på er relation.

Visst är det skönt att ha en bra relation med svärisar, vare sig det är åt ena eller andra året. Tror nog lagom är bäst iallfall. Tror du vinner på att satsa att lära känna henne lite mer. Intressera dig för henne, och berätta om dig. Ni behöver inte bli bästisar. Men var vänskaplig. Du får väl kanske lära henne och några gillar ju henne. Vad ser de hos henne som inte du ser?

Är mammor till döttrar lika osäkra på sina svärsöner? (Jag har en dotter själv, så jag undrar hur jag kommer att bli). Eller bryr sig inte svärsöner så mycket? Fast det är en annan tråd. Kanske bäst att gifta bort sin dotter till någon av mina kompisars söner. Så hon får lite lugnare på denna fronten. Även om jag idag står högt i kurs hos svärmor. Utan att ha en aning om varför för jag har väldigt låg profil. Utan det är nog mest för hon kom så dåligt överens med sin tidigare svärdotter.

• Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 11:28:03 följande:
    Nej, har jag skrivit det någonstans
    Nej och jag har inte påstått att du har det, det var bara en fråga...? Det jag reagerar på är TS sätt att ringa och prata med sin sons vänner och snacka skit om sin sons partner..
  • Anonym (C)

HA HA HA detta är verkligen lustigt.

Bara för att man har en son som är tillsammans med någon man inte gillar så är man "en sådan där" svärmor.
    Eller så är tjejen som sagt att ts sons flickvän inte en person folk gillar, sådant sägs bara för att hon är i hemlighet kör i killen.

Detta resonemang kanske kan fungera men snälla!!!!

Finns det belägg på att ts verkar vara en korkboll? Jag tycker snarare att hon resonerar vettigt. Ts är snäll och trevlig mot flickan vad mer kan man begära?

Fö så var det inte ts som ringde runt utan den tjejen var hemma hos dem

• Anonym

Anonym (C) skrev 2009-07-23 11:30:14 följande:

HA HA HA detta är verkligen lustigt. Bara för att man har en son som är tillsammans med någon man inte gillar så är man "en sådan där" svärmor. Eller så är tjejen som sagt att ts sons flickvän inte en person folk gillar, sådant sägs bara för att hon är i hemlighet kör i killen. Detta resonemang kanske kan fungera men snälla!!!! Finns det belägg på att ts verkar vara en korkboll? Jag tycker snarare att hon resonerar vettigt. Ts är snäll och trevlig mot flickan vad mer kan man begära? Fö så var det inte ts som ringde runt utan den tjejen var hemma hos dem
    Jag har aldrig påstått att någon är en "korkboll" men att snacka skit bakom sin sons rygg om hans partner med hans kompis är så nära korkboll man kan komma, för hon kommer i slutändan att förlora på det!
  • Anonym (Svärdotter)

Du måste lita på din sons omdöme.

Minns att det är du som har uppfostrat honom.

Du gräver en grop åt dig själv genom att prata med hans vänner om det.

När det kommer fram (sanningen kommer alltid fram till slut) så finns det alltid en risk att han inte vill ha något mer i framtiden med dig att göra.

Finns tyvärr många sådana par i det här landet. Googla får ni se.

Vanligaste scenario:

Svärmor vill att det tar slut mellan sonen och tjej/sambo/hustru.

Tar det slut så kommer sonen aldrig förlåta sin mamma.
    Eller så tar sonen avstånd från sin mamma för alltid.
    Kommer mamman tillbaka är det på nåder.
    På hans villkor.

En sådan här situation går ALLTID ut över FRÄMST sonen.
    Du gör din son mest illa, inte tjejen. Inte dig.

Tjejen kan alltid lämna, men sonen kommer alltid minnas vad du gjort.

• S vali s
    Anonym skrev 2009-07-23 11:28:16 följande:
    Är det inte skvaller om man pratar illa om sitt barns partner med hans kompisar, ja just det ja det heter skitsnack...
    Skvaller, skitsnack... ja kalla det vad du vill.

Kanske är de berörda helt enkelt är  oroliga och det måste inte vara något negativt bara för att de väljer att prata om det, snarare tvärtom de kanske pratar om det för att försöka förstå tjejen ifråga och därmed hitta en lösning på det hela så att alla trivs tillsammans...

Ärligt talat så har jag svårt att förstå varför man måste vända det hela till något negativt direkt, det händer att folk pratar om en situation som uppstår och därmed hittar lösningar på problem som skulle växa sig stora om man inte engagerade sig och pratade med varandra.
    Sorgligt att direkt döma någon som "en sån där" och kvalificera allt till skitsnack och skvaller men kanske är det så att man dömer andra efter sig själv och hur man sälv tar sig an de problem som uppstår {#lang_emotions_undecided}{#lang_emotions_wink}
    Den late får brått när det blir kväll
  • Anonym

Anonym (Svärdotter) skrev 2009-07-23 11:32:38 följande:

Du måste lita på din sons omdöme. Minns att det är du som har uppfostrat honom. Du gräver en grop åt dig själv genom att prata med hans vänner om det. När det kommer fram (sanningen kommer alltid fram till slut) så finns det alltid en risk att han inte vill ha något mer i framtiden med dig att göra. Finns tyvärr många sådana par i det här landet. Googla får ni se. Vanligaste scenario: Svärmor vill att det tar slut mellan sonen och tjej/sambo/hustru.   Tar det slut så kommer sonen aldrig förlåta sin mamma. Eller så tar sonen avstånd från sin mamma för alltid. Kommer mamman tillbaka är det på nåder. På hans villkor. En sådan här situation går ALLTID ut över FRÄMST sonen. Du gör din son mest illa, inte tjejen. Inte dig. Tjejen kan alltid lämna, men sonen kommer alltid minnas vad du gjort.
    Det är exakt det jag menar!
  • Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 11:33:23 följande:
    Skvaller, skitsnack... ja kalla det vad du vill. Kanske är de berörda helt enkelt är  oroliga och det måste inte vara något negativt bara för att de väljer att prata om det, snarare tvärtom de kanske pratar om det för att försöka förstå tjejen ifråga och därmed hitta en lösning på det hela så att alla trivs tillsammans... Ärligt talat så har jag svårt att förstå varför man måste vända det hela till något negativt direkt, det händer att folk pratar om en situation som uppstår och därmed hittar lösningar på problem som skulle växa sig stora om man inte engagerade sig och pratade med varandra. Sorgligt att direkt döma någon som "en sån där" och kvalificera allt till skitsnack och skvaller men kanske är det så att man dömer andra efter sig själv och hur man sälv tar sig an de problem som uppstår
    Att diskutera och komma överens om att man inte tycker om en person bakom dennes och sonens rygg, är skitsnack och att vara "en sån där"
  • Mary87

Har kanske inte tänk på att hon bara är otroligt blyg? De var jag första året med min nuvarande sambo och då bodde vi nästan ett halvår hos hans föräldrar medans vi väntade på att vår lägenhet skulle bli klar, jag pratade knappt med svärföräldrarna när jag var själv med dom, då min sambo var iväg. Just för att jag var blyg, idagsläge har vi en bra relation men det tog sin lilla tid. Det gör det ibland, du ska inte tro att alla flickvänner är likadana.

och till dig som sa att det bara är en tonårskärlek det kommer ta slut!! SKIT SNACK!!! Det finns många ungdomar som värnar om att ha livslånga förhållanden om man träffat den rätta!! Jag går efter den intsällningen iallfall, så de var bara en väldigt onödig kommentar från din sida!!

Åter till den oroade mamman, följ råd du fått, acceptera läget och framförallt KLIPP NAVELSTRÄNGEN!!!

Svar på tråden Sonens flickvän :(