Anonym skrev 2009-07-23 11:45:42 följande:
Jasså gör det? Själv är jag man och hade aldrig accepterat att min mamma skulle göra något liknande. Jag har inge problem med mina svärföräldrar, så jag vet inte riktigt om din teori stämmer så bra in på mig. Men alla har ju sina teorier. I min värld, när någon vuxen person (hon (
TS) kanske är någonstans mellan 40-50 år) diskuterar sin sons partner med en 20-åring är enbart skitsnack. En "vuxen" kvinna beter sig mer vuxet än så, kanske diskutera problematiken med sin son, svärdotter eller varför inte med sina jämnåriga kamrater? Och det står klart och tydligt här i tråden att
TS och sonens kompis har kommit fram till att de INTE tycker om hans nya flickvän...
Hmm... Om jag och min dotters kompis pratar och då upptäcker att vi båda tycker bra om hennes pojkvän, ja då är allt frid och fröjd men om vi istället skulle ha prata o kommit fram till att vi inte tyckte om honom ja då "har vi kommit fram till att vi inte gillar honom" 
Ditt sätt att resonera gör ju att man aldrig kan prata med någon annan än det berör *kliar mig i huvudet*
F.ö så tycker jag att det är intressant att diskutera problem o problemlösningar både med mina vänner, mina barn, deras kompisar, min egen svärfar, mina föräldrar, min farfar... ja kort sagt vem som helst, att diskutera utanför sin egenlåda gör att man ser problemen på ett helt annat sätt. För mig skulle det kännas oerhört trångsynt att bara diskutera med mina jämngamla vänner när "problem" dyker upp.....
Men som sagt, vi har alla våra sätt att lösa våra problem på vare sig det gäller relationer eller vad det nu kan vara.
Jag är glad över att mitt "diskussionsnät" är betydligt större än bara mina jämnåriga vänner - det gör att jag ofta får en helt annan vidd på det hela