• Anonym (Gillar inte...)

Sonens flickvän :(

Vet att det inte är jag som bestämmer men vad gör man när man inte tål sin sons flickvän? Bara att acceptera o gilla läget?
    Han har haft jättegoa flickvänner tidigare men den han har nu klarar jag bara inte av.
    Är tyvärr inte ensam om detta för även hans vänner tycker illa om henne. Detta gör mig så ledsen. Han har en flickvän som ingen gillar mer än han själv och ett fåtal till. Lider med honom, undrar om han vet vad andra tycker.
    Dom har varit tillsammans i drygt ett år och är båda i 20 års åldern.
    Jag bara går och hoppas på att det ska ta slut. Känner mig som världens hemskaste mamma.
    Fler som har det som jag och som vill ventilera lite?

• Svar på tråden Sonens flickvän :(
  • Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 11:42:53 följande:
    Ja hur läser man problemet den vägen genom att ventilera sina känslor så kan man sen hitta en gemensam lösning som givetvis inkluderar sonen o flickvännen - jösses det tycker jag är så uppenbart att jag inte ens behövde skriva det En lösning kan se ut på många sätt, för en del funkar det att attackera problemet direkt, andra behöver kanske prata med någon för att se om h*n är ensam om att känna så och att man sen gemensamt tar sig vidare till ruta två....
    När man diskuterar på ett vuxet sätt så behöver man inte "attackera" något eller någon. Hur löser man ett problem genom att gå bakom ryggen på någon? Vet inte jag måste nog vara ganska trög...
  • Anonym
    Cornbread skrev 2009-07-23 11:46:12 följande:
    killen gillar henne och låt dem få leva sina liv.. vem bryr sig om ifall du eller hans polare inte gillar henne , huvudsaken e la att han gör det
    Tummen upp!
  • Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 11:42:53 följande:
    Ja hur läser man problemet den vägen genom att ventilera sina känslor så kan man sen hitta en gemensam lösning som givetvis inkluderar sonen o flickvännen - jösses det tycker jag är så uppenbart att jag inte ens behövde skriva det En lösning kan se ut på många sätt, för en del funkar det att attackera problemet direkt, andra behöver kanske prata med någon för att se om h*n är ensam om att känna så och att man sen gemensamt tar sig vidare till ruta två....
    Och denna någon måste vara sonens kompis?
  • S vali s
    Anonym skrev 2009-07-23 11:45:42 följande:
    Jasså gör det? Själv är jag man och hade aldrig accepterat att min mamma skulle göra något liknande. Jag har inge problem med mina svärföräldrar, så jag vet inte riktigt om din teori stämmer så bra in på mig. Men alla har ju sina teorier. I min värld, när någon vuxen person (hon (TS) kanske är någonstans mellan 40-50 år) diskuterar sin sons partner med en 20-åring är enbart skitsnack. En "vuxen" kvinna beter sig mer vuxet än så, kanske diskutera problematiken med sin son, svärdotter eller varför inte med sina jämnåriga kamrater? Och det står klart och tydligt här i tråden att TS och sonens kompis har kommit fram till att de INTE tycker om hans nya flickvän...

Hmm... Om jag och min dotters kompis pratar och då upptäcker att vi båda tycker bra om hennes pojkvän, ja då är allt frid och fröjd men om vi istället skulle ha prata o kommit fram till att vi inte tyckte om honom ja då "har vi kommit fram till att vi inte gillar honom"

Ditt sätt att resonera gör ju att man aldrig kan prata med någon annan än det berör *kliar mig i huvudet*

F.ö så tycker jag att det är intressant att diskutera problem o problemlösningar både med mina vänner, mina barn, deras kompisar, min egen svärfar, mina föräldrar, min farfar... ja kort sagt vem som helst, att diskutera utanför sin egenlåda gör att man ser problemen på ett helt annat sätt. För mig skulle det kännas oerhört trångsynt att bara diskutera med mina jämngamla vänner när "problem" dyker upp.....
    Men som sagt, vi har alla våra sätt att lösa våra problem på vare sig det gäller relationer eller vad det nu kan vara.
    Jag är glad över att mitt "diskussionsnät" är betydligt större än bara mina jämnåriga vänner - det gör att jag ofta får en helt annan vidd på det hela

Den late får brått när det blir kväll
  • Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 11:57:08 följande:
    Hmm... Om jag och min dotters kompis pratar och då upptäcker att vi båda tycker bra om hennes pojkvän, ja då är allt frid och fröjd men om vi istället skulle ha prata o kommit fram till att vi inte tyckte om honom ja då "har vi kommit fram till att vi inte gillar honom" Ditt sätt att resonera gör ju att man aldrig kan prata med någon annan än det berör *kliar mig i huvudet* F.ö så tycker jag att det är intressant att diskutera problem o problemlösningar både med mina vänner, mina barn, deras kompisar, min egen svärfar, mina föräldrar, min farfar... ja kort sagt vem som helst, att diskutera utanför sin egenlåda gör att man ser problemen på ett helt annat sätt. För mig skulle det kännas oerhört trångsynt att bara diskutera med mina jämngamla vänner när "problem" dyker upp..... Men som sagt, vi har alla våra sätt att lösa våra problem på vare sig det gäller relationer eller vad det nu kan vara. Jag är glad över att mitt "diskussionsnät" är betydligt större än bara mina jämnåriga vänner - det gör att jag ofta får en helt annan vidd på det hela  
    Vad kul att jag kan glädja dig. Jag diskuterar inte mina problem med min sons vänner nej.
  • S vali s
    Anonym skrev 2009-07-23 11:58:54 följande:
    Vad kul att jag kan glädja dig. Jag diskuterar inte mina problem med min sons vänner nej.
    Vem vet, du kanske skulle bli förvånad över hur oerhört berikande det kan vara att våga kliva utanför den trygga  lådan för en gångs skull
  • Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 12:01:48 följande:
    Vem vet, du kanske skulle bli förvånad över hur oerhört berikande det kan vara att våga kliva utanför den trygga  lådan för en gångs skull
    Vem vet?
  • Anonym

Jag har bara inte behov att diskutera mina problem med 20-åringar, särskilt inte om jag skulle ha problem som handlar om min son och dennes partner. Då har jag min fru och mina vänner.

• S vali s
    Anonym skrev 2009-07-23 12:03:36 följande:
    Jag har bara inte behov att diskutera mina problem med 20-åringar, särskilt inte om jag skulle ha problem som handlar om min son och dennes partner. Då har jag min fru och mina vänner.
    Perfekt, ni har ju verkligen full koll på hur man tänker o känner i den ålder sonen befinner sig i
  • Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 12:05:38 följande:
    Perfekt, ni har ju verkligen full koll på hur man tänker o känner i den ålder sonen befinner sig i
    Då diskuterar jag det med min son när saker rör MIN son och inte hans vänner...
Svar på tråden Sonens flickvän :(