• Anonym (Gillar inte...)

Sonens flickvän :(

Vet att det inte är jag som bestämmer men vad gör man när man inte tål sin sons flickvän? Bara att acceptera o gilla läget?
    Han har haft jättegoa flickvänner tidigare men den han har nu klarar jag bara inte av.
    Är tyvärr inte ensam om detta för även hans vänner tycker illa om henne. Detta gör mig så ledsen. Han har en flickvän som ingen gillar mer än han själv och ett fåtal till. Lider med honom, undrar om han vet vad andra tycker.
    Dom har varit tillsammans i drygt ett år och är båda i 20 års åldern.
    Jag bara går och hoppas på att det ska ta slut. Känner mig som världens hemskaste mamma.
    Fler som har det som jag och som vill ventilera lite?

• Svar på tråden Sonens flickvän :(
  • S vali s
    Anonym (Gillar inte...) skrev 2009-07-23 10:57:39 följande:
    Hans tjejkompis är absolut inte kär i honom. Och innan du kan säga att jag är en "såndär" svärmor och att jag förtjänar det så borde du känt mig. Har haft jättebra kontakt med hans gamla flickvännor och pratar fortfarande med dom ibland.Svårt att förstå för dom som inte själva varit i denna situationen.Jag gör verkligen allt för att det ska funka men människor som är sura, griniga, lata och aldrig kan le och knappt svarar på tilltal....klarar jag bara inte av.
    Jag tycker inte att du verkar vara "en sån där" svärmor, i såna fall hade du knappast startat en tråd där du vill ha stöd o tips om hur du ska hantera det hela

Kanske är det rent av flickvännen som är "en sån där"  vad det nu innebär {#lang_emotions_undecided}

Eller så är det så enkelt att personkemin inte stämmer och då kan man inte göra så mycke mer än att gilla läget {#lang_emotions_smile}
    Den late får brått när det blir kväll
  • Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 11:16:17 följande:
    Jag tycker inte att du verkar vara "en sån där" svärmor, i såna fall hade du knappast startat en tråd där du vill ha stöd o tips om hur du ska hantera det hela Kanske är det rent av flickvännen som är "en sån där"  vad det nu innebär Eller så är det så enkelt att personkemin inte stämmer och då kan man inte göra så mycke mer än att gilla läget
    En såndär svärmor JA hon ringer runt bakom hans rygg och skvallrar med hans kompis.. då är man garanterat en "såndär"
  • Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 11:16:17 följande:
    Jag tycker inte att du verkar vara "en sån där" svärmor, i såna fall hade du knappast startat en tråd där du vill ha stöd o tips om hur du ska hantera det hela Kanske är det rent av flickvännen som är "en sån där"  vad det nu innebär Eller så är det så enkelt att personkemin inte stämmer och då kan man inte göra så mycke mer än att gilla läget
    Ja jag är en "såndär" för jag skulle aldrig acceptera att min mamma gjorde något liknande bakom min rygg (är man) hade seriöst aldrig velat ha med henne att göra igen om hon hade ringt och snackat med mina kompisar bakom min rygg! Vad är det med vissa kvinnor? Var får ni era "genialiska" ideer ifrån?
  • S vali s
    Anonym skrev 2009-07-23 11:21:29 följande:
    En såndär svärmor JA hon ringer runt bakom hans rygg och skvallrar med hans kompis.. då är man garanterat en "såndär"
    Så om man har kontakt med sina barns vänner så är men en "sån där" som ringer runt o skvallrar
    Oj, då är jag ochså en "sån där"....
    Konstigt nog så har varesig jag, mina barn, deras vänner eller respektive upplevt det som "skvaller" utan sett det som något oerhört positivt att vi känner varandra så väl {#lang_emotions_wink}
  • Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 11:24:00 följande:
    Så om man har kontakt med sina barns vänner så är men en "sån där" som ringer runt o skvallrar Oj, då är jag ochså en "sån där".... Konstigt nog så har varesig jag, mina barn, deras vänner eller respektive upplevt det som "skvaller" utan sett det som något oerhört positivt att vi känner varandra så väl
    Seriöst, ringer du och diskuterar ditt barns partner med hans kompisar??
  • Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 11:24:00 följande:
    Så om man har kontakt med sina barns vänner så är men en "sån där" som ringer runt o skvallrar Oj, då är jag ochså en "sån där".... Konstigt nog så har varesig jag, mina barn, deras vänner eller respektive upplevt det som "skvaller" utan sett det som något oerhört positivt att vi känner varandra så väl
    Att ha kontakt med sina barns vänner och skvallra med dem om hans partner är väl två skilda saker?
  • S vali s
    Anonym skrev 2009-07-23 11:23:43 följande:
    Ja jag är en "såndär" för jag skulle aldrig acceptera att min mamma gjorde något liknande bakom min rygg (är man) hade seriöst aldrig velat ha med henne att göra igen om hon hade ringt och snackat med mina kompisar bakom min rygg! Vad är det med vissa kvinnor? Var får ni era "genialiska" ideer ifrån?
    Jag har aldrig snackat med mina barns kompisar "bakom deras ryggar" - de vet att jag har kontakt med deras allra bästa vänner och det ser det som fullkomligt natruligt md tanke på att dom varit kompisar i 10-15års tid och att vi med andra ord har rätt mycke gemensamt.
    Både jag, mina barn o deras vänner skulle tycka att det vore dötrist att inte kunna ha den kontakten - men det är klart, det kanske upplevs som lite "hotande" om man är "ny i gänget"
  • S vali s
    Anonym skrev 2009-07-23 11:25:47 följande:
    Att ha kontakt med sina barns vänner och skvallra med dem om hans partner är väl två skilda saker?
    Är det skvaller om man är orolig

Nu har jag inte varit i den situationen att jag pratat om mina barns respektive med eras kompisar på det sättet men är det likvärdigt med skvaller
  • Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 11:26:23 följande:
    Jag har aldrig snackat med mina barns kompisar "bakom deras ryggar" - de vet att jag har kontakt med deras allra bästa vänner och det ser det som fullkomligt natruligt md tanke på att dom varit kompisar i 10-15års tid och att vi med andra ord har rätt mycke gemensamt. Både jag, mina barn o deras vänner skulle tycka att det vore dötrist att inte kunna ha den kontakten - men det är klart, det kanske upplevs som lite "hotande" om man är "ny i gänget"
    Men snälla nån det är ju inte det jag talar om! Jag har själv kontakt med mina barns barndomsvänner men jag diskuterar inte min sons partner med hans vänner...!
  • S vali s
    Anonym skrev 2009-07-23 11:24:47 följande:
    Seriöst, ringer du och diskuterar ditt barns partner med hans kompisar??
    Nej, har jag skrivit det någonstans
Svar på tråden Sonens flickvän :(