• 4blommor

Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!

Någon mer än jag som ska undvika folkmassor o centrum i höst??? Pga Svin-influensan...

Någon mamma/mammor i Haninge som har lust att gå på höstpromenader, dricka varm choklad o bara snacka????

Gravid med 4:e barnet...
  • Svar på tråden Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!
  • 4blommor
    08Mars skrev 2009-08-10 11:56:31 följande:
    HejJag hänger gärna på här jag också. Har en dotter på snart 17 månader och väntar tillökning med bf 22jan. Bor i Vendelsö - Haninge.
    Kul! Välkommen till tråden =)

Jag har en dotter på 2år4månader o den andra är snart 19 månader :)
    och har bf 12 februari 2010 :)
    Handen/Haninge
  • 4blommor
    Hanniz84 skrev 2009-08-08 11:05:08 följande:
    låter som en bra idé då har jag nog kommit in i dt här m o va mamma på riktigt
    Ja men så trevligt! Grattis än en ggn =)
  • 4blommor
    Cissi nu är det dax skrev 2009-08-10 12:06:48 följande:
    Hej!Jag hakar också på. Jag har två barn sen tidigare, tvilling-pojkar på 15 månader och väntar tillökning i början på mars. Vet ännu inte om det är 1 eller 2 småttingar. Jag hoppas på 2 Vi bor i Handen, sen 1,5 år tillbaks, jag , min man och mina barn. Jag heter Cecilia och är 30 år.Jag ska ärligt erkänna att jag inte orkar med några jätte-långa promenader. Vagnen + barn väger en del och konditionene är inte vad den en gång var... Men jag träffas gärna under lite andra omständigheter, typ LÅNGSAMMA promenader , fika eller nåt annat trevligt.Ni som har lite äldre barn; ska ni ha era barn hemma tills ni har blivit vaccinerade?Kram på er!
    Det var inte dåligt! Ett tvillingpar till vore coolt ju.. :)

Mina barn är seuvdo-tvillingar.. det skiljer 9månader o 1 vecka mellan dem =)
    Har nytt bf 12februari.. :)

Haha, ne du har så rätt.. Jag var ute med barnen tidigare idag o promenerade...fy så tungt det var.. Men filt i parken med bullar, kaffe/saft o så, det passar kanske alla (moi) bättre..:P

Min stora tjej "stora lilla" har hjärtproblem så vi kommer att hålla oss utanför stora folkmassor o vara så lite i centrum som möjligt tills vi fått vaccin..
  • 4blommor

Så tjejer... När passar er bra? ?

Min make går på föräldraledighet nästa vecka o det gör att jag får lite mer hjälp med barnen..
    Antingen att han kommer med eller att jag tar med mig ett barn bara...

• Cissi nu är det dax

För min del spelar det absolut ingen roll. Jag kan när som. Mannen jobbar visserligen bara varannan vecka men jag tror inte han är så jätte-intresserad av att hänga med en massa morsor

Nåt som däremot skulle passa för mig är någonstans lite inringat. Killarna är grymt nyfikna så dom springer runt en hel del och det blir mycket jaga... Gärna åt varsitt håll

• 08Mars

Nallebjörnis: Klart du ska hänga på!

Tack för mottagandet. Tja min tjej hamnar ju under två år gällande vaccin men riktlinjerna är ju inte klara ännu så vi får se. JAg vill dock inte utsätta henne för något som inte känns säkert. Hur ska ni alla gravida göra. Riktlinjerna gällande oss är ju inte klara ännu heller så jag vet inte..... Då man lyssnar på "de som vet" tycker jag att jag hör lite olika. Vissa säger att det är en lätt "influensa" och andra att det inte verkar vara det. Det har ju trots allt inte varit så många svåra fall så jag är lite kluven. Detta då det verkar saknas information om hur fostret kan skadas av vaccinet. Usch det är svårt!

Inhägnat...jag känner faktiskt inte till något sådant ställe här i kommunen men kanske gör någon det. Tyresta har väl rätt "ofarliga" områden men ändock går deet ju att springa långt....

Hihi, jag känner igen det där. Min dotter vinkar ock så bara springer hon. Det är först då jag springer o gömmer mig som hon kommer tillbaka. Hon är ännu lite väl liten för att våga lämna mamma helt!

Cissi nu är det dax: VA mysigt med tvillingar o va kul det vore om det blir ett tvillingpar till - fast jobbigt kan jag tänka mig.

4blommor: Hihi, ja ni låg då verkligen i. Va kul att det tog sig så snabbt!

Jag jobbar för tillfället bara 25% men går upp till 50% om ett par v. Vore kul att träffas o snacka lite skit!

• 4blommor

Okej!

Men vad sägs om att ses måndag nästa vecka?

Då vet Nallebjörnis hur hennes vecka ser ut...?

Männen behöver inte följa med, min är nog itne heller så jätteintresserad..

Cissi nu är det dax: Gropen är mycket "öppen sikt på" o dina pojkar e väl som mina tjejer, ... går en bra bit ifrån men vänder alltid tillbaka? :)

• 4blommor

Tänk om man kunde snygga till en "hund-inhängnad", plantera lite gräs o ta bort lite träd o stubbar..vore perfa! :) haha....

Svar på tråden Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!