• kaffemamma

Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 5

För dig som är ny rekommenderar jag alla bra länkar och tips på de tidigare trådarna med samma namn. Denna tråden är tänkt främst för att samla länktips och prata om olika behandlingsalternativ. För mer allmäna inlägg om våra barn med autism rekommenderar jag Autismtråden.

Här är alla välkomna att berätta om sina erfarenheter och fråga om andras, ge lästips osv. B6, omega 3, Lövåås-metoden, kommunikativ ridning, DAN-läkare, syrgasbehandling, dieter, Son-Rise-programmet, pratdatorer, sensmotorisk träning - det är en djungel och personligen vill jag gärna ha så mycket information som möjligt för att se vad som passar oss. Alla inlägg är välkomna, och som vanligt är de flesta av oss inte experter utan var och en måste göra sin egen bedömning av vad som är värt att undersöka vidare.

Den som är intresserad av att komma i kontakt med DAN-läkare, eller vill veta mer om biomedicinsk behandlingkan ta kontakt med BAN! (behandla autism nu) www.behandlaautism.nu Där finns även ett nystartat diskussionsforum.

Välkomna gamla som nya!

• Svar på tråden Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 5
  • kaffemamma

Ville bara tipsa om ett bra tillfälle att träffas och prata med andra föräldrar. Endast för medlemmar i BAN (www.behandlaautism.nu ). En anledning god som någon att gå med!

"Vi i BAN! styrelse vill bjuda in alla medlemmar till ?Mingelfika? för att ge oss alla en chans att träffa andra familjer och kunna dela med oss av våra erfarenheter till varandra.
    Det vore väldigt kul om just du ville komma och göra dagen minnesvärd.

VAR: Lilla Sällskapets väg 32 i Bredäng
    NÄR: Söndag den 27e september
    TID: 13-15

Ta med er en liten fikakorg och gott humör.
    Vi bjuder på inspiration och hopp!

Det finns ett begränsat antal platser, så anmälan behövs till inger@behandlaautism.nu"

• Jonna68

Låter trevligt, jag är ju som du vet sugen på att träffa andra a-föräldrar och utbyta erfarenheter! Är tanken med träffen att det bara är föräldrar eller ska barnen vara med?

kaffemamma skrev 2009-09-07 11:59:37 följande:
    Ville bara tipsa om ett bra tillfälle att träffas och prata med andra föräldrar. Endast för medlemmar i BAN (www.behandlaautism.nu ). En anledning god som någon att gå med! "Vi i BAN! styrelse vill bjuda in alla medlemmar till ?Mingelfika? för att ge oss alla en chans att träffa andra familjer och kunna dela med oss av våra erfarenheter till varandra. Det vore väldigt kul om just du ville komma och göra dagen minnesvärd. VAR: Lilla Sällskapets väg 32 i Bredäng NÄR: Söndag den 27e september TID: 13-15 Ta med er en liten fikakorg och gott humör. Vi bjuder på inspiration och hopp! Det finns ett begränsat antal platser, så anmälan behövs till inger@behandlaautism.nu"
  • kaffemamma

det här är en träff för föräldrarna, utan barn. Bara för att få en chans att prata med andra, prata med de i styrelsen som varit med ett tag och testat många olika behandlingar osv. Hoppas du kan komma!

• kaffemamma

Vi ska byta handledare på Banyan - tyvärr. Är det någon som har erfarenheter om Marie som tidigare jobbade på autismcentrum men nu på Banyan?

• Krickeline
    kaffemamma skrev 2009-09-08 13:06:06 följande:
    Vi ska byta handledare på Banyan - tyvärr. Är det någon som har erfarenheter om Marie som tidigare jobbade på autismcentrum men nu på Banyan?
    Ingen erfarenhet av Marie, men vill tipsa om att Charlotte på Banyan är suverän. Ifall ni har någon möjlighet så hör er för om ni kan få henne! Otroligt erfaren och pedagogisk människa.
  • Krickeline

Glömde skriva att jag anmält mig till BAN-träffen och hoppas att se flera av er där :)

• Jonna68

Vi har Marie som handledare! Vi gillar henne, tycker hon är strukturerad och tydlig. Hoppas ni kommer trivas med henne.
    Ska anmäla mig till träffen på BAN!

kaffemamma skrev 2009-09-08 13:06:06 följande:
  • RBK
    kaffemamma skrev 2009-09-01 14:53:07 följande:
    Jag tänker testa ridterapi för sonen. Kan hittas på: www.ridterapi-novalis.se/lankar_rt.html Idag har jag bokat "vanlig" handikappridning för 120 kr på eolhälls 4H gård. Blir säkert trevligt, men jag tror ännu mer på de specifika ridterapiställena. Jonna, jag inboxar!
    Tack Kaffemamma för ett jättebra tips! Vi ska vara hemma med O varje fredag i höst och har nu bokat in ridterapi i Järna om två veckor. Det blir spännande att se hur det går för O har tidigare varit ganska skeptisk till stora djur...
  • Ejnie

Zelia,

jag är också intresserad av ridterapi!!

(och har anmält mig til BAN för att få komma på fikaträffen - hittills var det bara maken som var med...)

Svar på tråden Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 5