• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Kavat
    FruHeo skrev 2009-09-16 21:58:34 följande:
    Blind: hm, svårt, har du några tapetprover du kan länka till??? 3bus: hehe kan gissa att det är annorlunda mellan vc och neo. Man ska lita på magkänslor! Efter en liten kaotisk morgon med fler provtagning, tandläkarbesök för min del, lönesamtal för makens del osv. så fick vi veta att min magkänsla stämde! En av Sagas hjärtklaffar är inflammerade så vi flögs ned till gbg hon och jag. Nu sover min lilla skrutta gott efter att ha fått både det ena och andra intravenöst, div slangar, sladdar och annat på sig. Blir väl kvar här till måndag eller nått. Sen får vi åka hem, få antibiotika intravenöst nån/några veckor till.... Hmpf, inte precis vad vi väntat oss. MEN å andra sidan, det jag fruktade var så mycket värre. Dessutom är de här inte speciellt upphåsade utan tycker det ser så mycket bättre ut än vad de väntat sig. ÄR bara så himla uppgiven, all jävla skit hela tiden, krångel, fel och allt som Saga måste utstå. Lilla skruttan!
    Åh, nej! Mamma-magkänslan brukar stämma.
    Men vad skönt att de ändå hittade något och att du tycker att det är en av de bättre grejerna.
    Känns som om du är så himla stabil. Jag hade nog varit helt förstörd om de hade hittat något sådant på mina. Men skönt att ni är i de bästa händerna nu. Krya på henne!
  • FruHeo

Kavat: sta... vadå´???? Jag sitter här med tårarna sprutande, mascara som runnit i samma svettiga tröja som jag hade på mig igår. Skakar fortfarande av räddsla/stress osv. Så stabil vet jag inte. Men kanske ändå, för vad finns mer att göra än att vänta, gråta och hoppas att morgondagen blir bättre....

• Melisabeth

Heo - jag håller med Kavat ändå, tycker du verkar hantera allt - på ett eller annat sätt
    Hoppas det blir bättre, och det snart.

Var ute idag, och hände en liten olycka, så vi skulle fråga efter en blöja på IKEA (Hade inget ombyte med, så blöja fick bli nödlösningen). Gick fram till Småland och pratade med Ellan om att "nu ska vi fråga efter en blöja, kan du göra det?" - Svar: "Ja!"
    Kommer fram  och säger till Ellan att fråga vad hon skulle:
    "Får jag bo här???"

• 2små2stora
    FruHeo skrev 2009-09-16 22:28:36 följande:
    Kavat: sta... vadå´???? Jag sitter här med tårarna sprutande, mascara som runnit i samma svettiga tröja som jag hade på mig igår. Skakar fortfarande av räddsla/stress osv. Så stabil vet jag inte. Men kanske ändå, för vad finns mer att göra än att vänta, gråta och hoppas att morgondagen blir bättre....
    Gråt, skrik ta ut det på personalen de kan hantera det. Hon har fått AB och det kommer att bli bättre.
    Kuratorn är rätt bra att häva ur sig allt mot också.

Skickar en massa kramar.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • FruHeo

Mel: HAHAHAHAHA underbara unge! Gud så klockren (www.klockren.nu) kommentar.

3 bus: jo tack jag vet.

Det som roar mig bäst just nu är tanken på att min pappa ska ut och shoppa kläder åt mig i morgon.
    Haha frågan är vad som är mest komiskt, en pensionerad man som handlar mamma-och damkläder eller en 34-åring som ber sin pappa handla kläder och sen tar på sig dem.......
    (har visserligen givit hårda instruktioner om modeller som fungerar, bh och trosor blir nog mest spännande!)

• 2små2stora
    Heoo: får vi lite modevisning sedan

Nu måste jag gå och lägga mig lär säkert bli lite hostande i natt.
  • Blindness
    Heoo, jobbigt läge men ändå skönt att dom till slut hittade "felet" som du kände på dig!! Tyvärr hittar jag inga tapeter alls på nätet (antar för att den ena tapeten köpte vi för flera år sen och den andra var ett utgående sortiment). Krya på sig nu då!!

Mel, haha, fick hon det då??

Är det bara Leya som helt gått tillbaka till att inte ens säga till när hon är bajsnödig? Hon som inte bajsade i blöja/trosa på över en månad.... Nu får hon sitta på pottan på morgonen innan blöja och sen på kvällen när hon kommer hem och det är blöjbyte...
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • RosaNapp

Godmorgon.

Två nätter i rad nu har V kissat i sängen. Första natten sa han inte till innan alls så då sov han nog själv väldigt djupt (jag satt uppe när han vaknade av det). Inatt vet jag inte om det var samma sak igen eller at jag inte hörde för att jag sov för djupt.
    Hoppas det inte är något som håller i sig bara eller beror på läget här hemma.
    Det är rätt jobbigt nu. Maken mår inte alls bra och det märker barnen tydligt. V är ju väldigt känslig också (vilket barn är inte det om föräldrarna är ledsna?) så det kan ju bero på det också.

Nä, nu är det förskola för äldsta.

Heoo: stackars lite. Hoppas hon snart blir frisk och dom får hålla sig friska i höst. Jobbigt att det alltid är något som är fel. Även om man hittar vad och kan åtgärda det.

• 2små2stora

Nu har jag lämnat en ledsen J som inte alls ville vara på dagis

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13