• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • 2små2stora
    Melva: känner han sig fortfarande frågande till nr4?

Heoo: Hur har natten varit? Har ni bra sköterskor som tar hand om er?
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • josse83

3bus: Tråkigt att hon ska vara ledsen när du lämnar henne, det går nog över snart iaf!

Heoo: usch vad tråkigt att höra. Skickar ett gäng kramar till dig och S. Lilla lilla gumman! Skönt med humorn i behåll, tycker din pappa verkar cool

Rosanapp: Barn är helt otroliga på att snappa upp stämningar på mamma och pappa! Hoppas allt lugnar ner sig för er snart. Har jag sagt grattis?! GRATTIS annars!

Vi var på gympa igår. Det var helt rätt grej för min lilla dam Man såg hur hon sög i sig alla intryck och bara njöt. Dans, sång och spring som uppvärmning där jag var med. Sedan kom alla redskap fram och hon var som tokig; balansgång, hoppade ner i tjockmattor från plintar, klättra på ribbstolarna, hängde i ringar och svingade sig mellan 2 bänkar i en lian Underbart att se!

• Kavat
    FruHeo skrev 2009-09-16 22:28:36 följande:
    Kavat: sta... vadå´???? Jag sitter här med tårarna sprutande, mascara som runnit i samma svettiga tröja som jag hade på mig igår. Skakar fortfarande av räddsla/stress osv. Så stabil vet jag inte. Men kanske ändå, för vad finns mer att göra än att vänta, gråta och hoppas att morgondagen blir bättre....
    Åhhh, skickar över en stor stor kram till dig och hoppas att hon mår bättre idag.
    När du skriver här låter du iaf stabil, men det är ju svårt att se hur du mår på lite text. Håller alla tummar jag har att det går åt rätt håll nu. Och gråta är bra. KRAM!
  • Kavat
    Melisabeth skrev 2009-09-16 22:31:42 följande:
    Heo - jag håller med Kavat ändå, tycker du verkar hantera allt - på ett eller annat sätt Hoppas det blir bättre, och det snart. Var ute idag, och hände en liten olycka, så vi skulle fråga efter en blöja på IKEA (Hade inget ombyte med, så blöja fick bli nödlösningen). Gick fram till Småland och pratade med Ellan om att "nu ska vi fråga efter en blöja, kan du göra det?" - Svar: "Ja!" Kommer fram  och säger till Ellan att fråga vad hon skulle: "Får jag bo här???"
    Härligt!
  • Kavat
    FruHeo skrev 2009-09-16 22:37:17 följande:
    Mel: HAHAHAHAHA underbara unge! Gud så klockren (www.klockren.nu) kommentar. 3 bus: jo tack jag vet. Det som roar mig bäst just nu är tanken på att min pappa ska ut och shoppa kläder åt mig i morgon. Haha frågan är vad som är mest komiskt, en pensionerad man som handlar mamma-och damkläder eller en 34-åring som ber sin pappa handla kläder och sen tar på sig dem....... (har visserligen givit hårda instruktioner om modeller som fungerar, bh och trosor blir nog mest spännande!)
    Oj, då! Det låter spännande! Hoppas att det blir bra! Annars får du hojta till vad du vill ha så kanske jag kan fixa det och lämna in till er. Bor ju inte sååå långt ifrån. Fast å andra sidan, så borde ju din pappa fixat det om du varit relativt specifik. Bor han i trakterna?
  • Kavat
    2små2stora skrev 2009-09-17 08:57:42 följande:
    Nu har jag lämnat en ledsen J som inte alls ville vara på dagis
    Hoppas det snart blir bättre!
  • RosaNapp

syrra: det har gått från att vara anti nr4 till att vara anti hela livet. Eller "livet som det är och kommer bli". Känns ju inte så lovande. Sen har han ju börjat nysta i sig själv och det blir ju alltid jobbigt när man inte är van vid det. Nu är han nattsvart, snackar om att han är psykstörd, att jag tycker han är psykstörd (vilket jag inte tycker och har sagt otaliga gånger), etc etc etc. Han mår inte bra helt enkelt.
    Det är inte bara ett till barn som är problemet, minst sagt.

Tess: tack . Jag har svårt att vara glad över det just nu bara.

Vi har precis kommit hem efter lämnat äldsta och nu ska V och A sova lite. Ska bädda i Vs säng först.

• 2små2stora
    Melva: vad tråkigt.

Nu har jag hämtat en ledsen J på dagis som fått i sig ngt i maten som hon inte tål fast köket hävdar att hon visst kan äta currysåsen. Men nu har jag en som har jätte ont i magen.

Heoo: hur går det för er?
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Tess82

Jag har också lämnat en ledsen tjej på dagis idag. Tydligen så hade personalen nån utbildning eller planering eller nåt så det var bara vikarier fram till 11. Jag lämnade Linnea vid 10, hade jag vetat så hade jag ju kunnat ha henne hemma en timme till men nu blev det som det blev. Lite dumt eftersom hon varit därifrån i 2 veckor men jag hoppas att det gick bra första timmen ändå. Sen är det inga problem med vanliga personalen och alla barnen blev överlyckliga när Linnea kom. De har då inte ringt och det ledsna brukar gå över när jag åkt så jag hoppas på det. Får väl höra ikväll om de sagt nåt speciellt, blir sambon som hämtar sen för jag jobbar 16-21.

Idag har jag roat mig med att leta jobb. Sprungit runt på diverse ställen och sagt att här är jag och jag vill ha jobb . Lite jobbigt men jag vet inte hur jag ska hitta ett jobb annars. Klart att ingen ger mig ett jobb rakt upp och ner men många vill iaf ha CV så hamnar jag väl i nån hög bland andra och förhoppningsvis så är det väl någon som hör av sig i framtiden. Tror det blir grannkommunen imorgon för den är lite större, finns lite fler ställen att höra sig för på.

• Blindness
    Melva, jobbigt, alla kan ju komma i svackor och händer det då också något mer oförutsett så kan det ju vara "droppen". Hoppas det ordnar upp sig för er.

Här jobbas inte speciellt hårt, är så trött idag med.... men iallafall, suttit och kollat lite på tapeter, här är iallafall mönstret på tapeten vi ska ha som fondvägg http://www.tapetshopen.se/pub_images/original/1105_vardag_215.jpg fast det är lite mindre "vågor" och färgen är blå/silver (mer den här färgen http://www.tapetshopen.se/pub_images/original/8907_V_2093.jpg)på våran tapet. Vet inte om det gör er (Heo) så mycket klokare Den andra tapeten har brunröd färgnyans, lite åt oxblodhållet.
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13