• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Melisabeth
    Blindness skrev 2009-09-17 13:46:30 följande:
    Melva, jobbigt, alla kan ju komma i svackor och händer det då också något mer oförutsett så kan det ju vara "droppen". Hoppas det ordnar upp sig för er. Här jobbas inte speciellt hårt, är så trött idag med.... men iallafall, suttit och kollat lite på tapeter, här är iallafall mönstret på tapeten vi ska ha som fondvägg www.tapetshopen.se/pub_images/original/1105_v... fast det är lite mindre "vågor" och färgen är blå/silver (mer den här färgen www.tapetshopen.se/pub_images/original/8907_V...)på våran tapet. Vet inte om det gör er (Heo) så mycket klokare Den andra tapeten har brunröd färgnyans, lite åt oxblodhållet.
    Spontant så ställer jag mig frågande till färgkombinationen. Men det kanske är för att jag typ aldrig sett, eller själv skulle komma på idén att kombinera "oxblod" = varm färg med grå/silver = kall. Men det finns ju oliska toner så det kanske funkar irl även om min hjärna slår bakut
    Men generellt brukar man väl säga att fonden ska vara den väggen som ljuset faller på
  • FruHeo
    Melisabeth skrev 2009-09-17 16:51:42 följande:
    Spontant så ställer jag mig frågande till färgkombinationen. Men det kanske är för att jag typ aldrig sett, eller själv skulle komma på idén att kombinera "oxblod" = varm färg med grå/silver = kall. Men det finns ju oliska toner så det kanske funkar irl även om min hjärna slår bakut Men generellt brukar man väl säga att fonden ska vara den väggen som ljuset faller på
    Yes indeed!!!!!
    Hehehe!
  • FruHeo

3bus: ja du, bra fråga! hehe. Hon har fått en liten port under huden som har en liten slang ner i nån ven(?) när hjärtat så de kan dra prover och sätta antibiotika utan att behöva sätta nya pvk:er, hon brås på morsan och är rätt svårstucken.
    Förmiddagen var rätt skakig, hon gick upp i temp och blev rätt borta. Men nu har den knatat ned igen till 39grader, bättre än 41,5!

Så vi ska fortsätta se på alla Astrid Lindgrenfilmer vi fått låna. Heja heja! Kommer hata Madicken och Lotta efter denna sjukdomsvända !

Tess: lycka till med jobben, hoppas att nån vill ha dig nu bums pannkaka!

• 2små2stora
    FruHeo skrev 2009-09-17 17:02:09 följande:
    3bus: ja du, bra fråga! hehe. Hon har fått en liten port under huden som har en liten slang ner i nån ven(?) när hjärtat så de kan dra prover och sätta antibiotika utan att behöva sätta nya pvk:er, hon brås på morsan och är rätt svårstucken. Förmiddagen var rätt skakig, hon gick upp i temp och blev rätt borta. Men nu har den knatat ned igen till 39grader, bättre än 41,5! Så vi ska fortsätta se på alla Astrid Lindgrenfilmer vi fått låna. Heja heja! Kommer hata Madicken och Lotta efter denna sjukdomsvända ! Tess: lycka till med jobben, hoppas att nån vill ha dig nu bums pannkaka!
    En port-a-cath det är en bra grej Kan sitta i flera år om den sköts rätt.

Jag tittade på Pippi under J's vistelse på 323:an
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Melisabeth
    FruHeo skrev 2009-09-17 16:58:23 följande:
    Yes indeed!!!!! Hehehe!
    Jej, nått visste jag
    Sen att jag inte lyder det här hemma vet vi ju redan med tanke på Ellans rum

Shit vilken feber - tur att det gick ner iaf.
  • 2små2stora
    Heoo: sicken febertopp, skönt att den gick ned igen.

Nästa vecka betalar TH ut pengar för sjukhusvistelsen i sommar 9472kr ramlar det in på kontot Då blir det äntligen en ny tvättmaskin.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness

Ang att varm och kall färg skär sig, gäller det sovrummet också där vi har röda tapeter och silver/svart fond? Kan ses på filmen här: http://www.familjeliv.se/Hem/blindness/video.php?v=vic7gwyj
    för är det en skärning kan jag leva med det

Ska se om jag kan knäppa kort på tapetrullarna sen så ni får se "verkligheten"

Heoo, jobbigt med febern, förstår om man blir lite ..lätt.. skakad!!

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • FruHeo

blind: jag hoppas att den blå är en röd blå och inte en gul/grön! Om den är röd i tonen kan det bli kalassnyggt!

Jo febertopp kan man lungt sagt säga, riktigt skakis! Nu sover skruttan, ska nog lägga mig och kika på dirty dancing eller nått annat mera inte Astrid Lindgren.... hehehe

• Melisabeth
    Blindness skrev 2009-09-17 17:42:20 följande:
    Ang att varm och kall färg skär sig, gäller det sovrummet också där vi har röda tapeter och silver/svart fond? Kan ses på filmen här: www.familjeliv.se/Hem/blindness/video.php?v=v... för är det en skärning kan jag leva med det Ska se om jag kan knäppa kort på tapetrullarna sen så ni får se "verkligheten" Heoo, jobbigt med febern, förstår om man blir lite ..lätt.. skakad!!
    Personligen skulle jag inte kombinera ihop dem (men det är bara för att det är JAG, som har lite svårt för att kombinera fond och färg med varandra )
    Men jag uppfattade den som mer grå/silver och mörkröd. Jag fick bilden av mer brunt röd och mer blåton på den nya kombon - men det är ju hopplöst att säga utifrån en bild i skallen

Sen så är det väl egentligen skit samma - menar, gillar ni det så spelar det inte någon roll om det skär sig eller inte, är ju ni som bor där Klyschartat men sant
    Vi har haft folk som har fått krupp på vår kökstapet ju, och den är inte kombinerad med nått, utan typligen kruppframkallande som den är allena

Men tänkte allmänt lite också, om en vägg är ljusare än de andra så kan ju den vara smart att ha där man vill "öppna upp" rummet. Om ni vill ha bredare eller längre eller nått sånt, så kanske det går att fixa med en ljusare fondvägg

(Låter jag som en klagakärring så beror det inte på era val utan min hopplösa bestämda icke-stil = jag vet inte vad jag gillar, men jag vet vad jag inte gillar, men jag får själv aldrig ihop det hela )
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13