Blindness skrev 2009-09-17 17:42:20 följande:
Ang att varm och kall färg skär sig, gäller det sovrummet också där vi har röda tapeter och silver/svart fond? Kan ses på filmen här:
www.familjeliv.se/Hem/blindness/video.php?v=v... för är det en skärning kan jag leva med det Ska se om jag kan knäppa kort på tapetrullarna sen så ni får se "verkligheten" Heoo, jobbigt med febern, förstår om man blir lite ..lätt.. skakad!!
Personligen skulle jag inte kombinera ihop dem (men det är bara för att det är JAG, som har lite svårt för att kombinera fond och färg med varandra

)
Men jag uppfattade den som mer grå/silver och mörkröd. Jag fick bilden av mer brunt röd och mer blåton på den nya kombon - men det är ju hopplöst att säga utifrån en bild i skallen
Sen så är det väl egentligen skit samma - menar, gillar ni det så spelar det inte någon roll om det skär sig eller inte, är ju ni som bor där

Klyschartat men sant
Vi har haft folk som har fått krupp på vår kökstapet ju, och den är inte kombinerad med nått, utan typligen kruppframkallande som den är allena
Men tänkte allmänt lite också, om en vägg är ljusare än de andra så kan ju den vara smart att ha där man vill "öppna upp" rummet. Om ni vill ha bredare eller längre eller nått sånt, så kanske det går att fixa med en ljusare fondvägg
(Låter jag som en klagakärring så beror det inte på era val utan min hopplösa bestämda icke-stil = jag vet inte vad jag gillar, men jag vet vad jag inte gillar, men jag får själv aldrig ihop det hela

)