• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • FruHeo

Åååh grattis till lillkillen Zasata! Grattis till storasyster Ebba!!!

Kavat, hehe, det vara bara frukosten hon åt, sen har hon stenvägrat äta, inte ens oliver. *suckar djupt*
    Men men... vi får väl se vad som händer i morgon.......

• Blindness
    Heoo, den var helt okej tycker jag! (filmen alltså). Boken är ju så klart mycker mer målande och det fattas rätt mycket detaljer i filmen men den följde storyn tycker jag.

Zasata, grattis till killen

Dalkulla, det var en av dom viktigaste ingredienserna i förhållandet sa dom på familjerådgivningen, partid! Inte lätt när man inte har någon barnvakt att tillgå men kanske bra att försöka iallafall
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Zasata: grattis till Lillkillen.

Heoo: du ska se att det kommer med ätandet snart.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • FruHeo

Blind: bra att filmen var okej, men trist att det fattades detaljer, sånt kan göra mig galen.

Dal: kan gissa att de är bättre på bio, dessutom det är ju mysigare med bio än hemma i soffan tycker iaf jag.

Usch, jag blir så trött på Saga ibland, kan inte ungen bara äta som andra ungar. Nej nej vägra allt utom oliver och skinka......
    Dessutom kommer allt upp, vet inte varför, men de har odlat på det iaf. Vi får väl hoppas att det inte är magsjuka!

• RosaNapp

Grattis Zasata till killen.

Heoo: vad jobbigt att hon är så sjuk.

Tänk om man kunde bli barn på nytt. Hörde barnen prata med varandra igår, på toaletten. E gick in för att skita (här är vi inte pryda :

V: vad gör du?
    E (krystande): bajsar.
    V: jaha!

tystnad

V: vad gör du nu då?
    E (krystande igen): bajsar igen.
    V: jaha!

E: du får sätta dig på pottan och bajsa. Ta av dig kalsongerna först. Sätt dig nu! Sådär ja, då får du hälla ut kisset i toalettstolen. Akta så du inte häller det på golvet. Bra gjort. Nu får du tvätta händerna och berätta för mamma att du kissat på pottan!

V kommer springande, glad som få

• Blindness
    Melva, tur att dom har varandra va hehe!!

Jag håller på att spackla för fullt, sen kom jag på att det är ett rum till som tapeterna ska dras i och sen spacklas, phu + att jag måste skrapa fönstret och försöka börja måla det nån gång. Nu tog jag en liten paus för jag trodde klockan var supermycket. Leya var så grinig imorse och hela förmiddagen så efter att hon har stått ute en kvart och tjutit efter pappa (som stod högst uppe vid taknocken) så bar jag in henne och sa att hon fick vila i kojan, där låg hon och sjöng en kvart tills hon somnade, hon har nu sovit över 2 timmar men tror faktiskt hon ska å sova tills hon vaknar idag... (vaknade ju strax efter 6 i morse igen).
  • Blindness
    Heoo, jobbigt att hon kräks också, tycker det borde vara nog med det hon har redan!!
  • mumia

Hej!

Heoo - jobbigt att hon varit (är) så sjuk. Läste ifatt och fatta att ni haft det riktigt jobbigt. Lider med er! Ja, man blir gråtfärdig när man läser berättelserna om stackars S och alla turerna på sjukhus. Kram till er och hoppas hon kryar på sig snart igen!

Mel - Härlig dag! Jag och Jolina hade en ganska mysig förmiddag här i veckan när vi promenerade till lekparken och lekte en stund och sen vidare ner till ett fik och tog en fika och på vägen hem passerade vi två lekparker till. Mysigt.

Zas - Grattis till liten lillebror till Ebba! (Jag som som sagt knappt visste om att du var gravid )

RosaNapp - Åh vad härligt att ni kommit fram till ett beslut, och att det verkar släppa lite för karln. Grattis! Hoppas du kan njuta av graviditeten nu!

Puzz - usch du får inte skrämmas så där och berätta om hemska nätter (om jag ska våga mig på en nr 2) skönt att det blev bättre och att E är en duktig storebror.

I onsdags lämnade jag Ina på dagis strax före 8. Vid halv 10 ringde dom och berätta att hon var hängig och bara gick runt och grät, de trodde inte hon var riktigt kry. Så sambon åkte och hämtade henne men han märkte ingenting och hon var som vanligt när de väl kom hem. Skumt. Sen på natten hade hon besvär av någon form av nattskräck. Började plötsligt gallskrika och gråta vid 12 tiden och ville krypa ner från sängen. Vi försökte hålla henne så hon inte skulle ramla men då slog hon oss och skrek åt oss att inte hålla i henne. Hon gick in på badrumsgolvet och la sig och gallskrek en ca 5 min till. Se tittade hon bara upp på mig och snyftade och såg allmänt förvirrad och yrvaken ut och fäljde med in och sov igen. Skumt.
    Mycket som pågår i lilldamens huvut antar jag.

Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora
    Heoo: trist att hon ska kräkas upp det hon äter. Nu kommer syrran fram i mig Hur har hon det andningsmässigt, hjärtässigt. Rent krasst så är det så att mag/tarm delen är lågprioriterad när det gäller blodcirkulationen. Så om det krävs mycket till lungorna så lägger kroppen om cirkulationen och då funkar inte matsmältningen och de kräks. Det var dagens lektion J hade samma problem efter operationen när hon drog på sig vätska på mindre lämpliga ställen. Då stannade allt av och jag fick det hon drack på fm i retur i sonden på em. På kvällen kräktes hon upp det lilla hon åt till lunch.

Håller tummarna för att det ger sig snart.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13