• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • FruHeo

Ja det gårt åt iaf nästan rätt håll. Ungen beställde en STOR portion gröt med jussin (russin) på, en skinkmacka och ett stort glas juice och hon åt upp allt!!!!!!! Que? Hur fan gick det till, hon har ju typ ätit ett par oliver/dag de senaste 2,5v (samt lite sondmat då). Hon skuttar, hoppar och är mycket mindre blå. Så härligt! Heja antibiotikan!

3bus; oh, ha en bra dag! hehe

blind: ah, låter bra med samma tapet, kan bli fränt det också.

• 2små2stora
    FruHeo skrev 2009-09-19 10:27:43 följande:
    Ja det gårt åt iaf nästan rätt håll. Ungen beställde en STOR portion gröt med jussin (russin) på, en skinkmacka och ett stort glas juice och hon åt upp allt!!!!!!! Que? Hur fan gick det till, hon har ju typ ätit ett par oliver/dag de senaste 2,5v (samt lite sondmat då). Hon skuttar, hoppar och är mycket mindre blå. Så härligt! Heja antibiotikan! 3bus; oh, ha en bra dag! hehe blind: ah, låter bra med samma tapet, kan bli fränt det också.
    Härligt att det har vänt
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Trekidz

Skön natt för oss... Tillskillnad från förra, har varit ganska bortskämd med Tildes sömn på nätterna,men förra natten var hemsk. Såg ut som ett vrak på morronen efter att ha försökt få henen att sova själv,men icke-damen skulle bli buren el ligga på bröstet at sova...zzzzz!!! Elias är fortsatt snäll mot sin syrra, liteväl hjälpsam o "kan själv" emellanåt.,men det får man ta...

• RosaNapp

Heoo: vad skönt att hon mår bättre.

Så, nu är det konstaterat. Det blir ingen abort, det är försent att ens tänka på det längre. Maken konstaterade rätt lugnt "jaha, då ska man bli pappa igen".
    Så nu är det väl officiellt då . Om en vecka ungefär är det dags för vul/ul. Beställde det för flera veckor sen, känner mig inte så gravid. Har inte ens ont av foglossning. Trodde den var på väg för någon vecka sen, men nope. Känner inget nu. Har inte ens gått upp så mycket i ivkt som jag brukar vid den här tiden.
    Men jag har fått en hemsk klåda! Hade jag på slutet med A också, men det togs inga prover. Nu har jag dock fått tips om att det kan vara hepatos så jag ska försöka få tag på mvc på måndag. Ska ju ändå beställa tid för inskrivning nu .

A har väckt V rätt tidigt nu ett par mornar så han är helt slut på förmiddagarna. Kan sova ett par timmar och ändå vara trött när han vaknar. Hoppas As andra kindtand kommer igenom snart så det blir lite ändring på det.

• Melisabeth

Idag har vi haft en allmänt skön dag här. Slappade lite framför tvn tillsammans på morgonkvisten, åt frukost och drog sedan på loppis/tivoli. Ellan var en riktig fena på att göra loppisaffärer. hon hittade massor hon nog gärna kunde tänkt sig, men var smart nog att bara välja ut några godbitar. Hon betalade själv och sa tack till alla
    Så hon köpte: 1 käpphäst, en speldosa (gammal i plåt som man vevar ni vet), en mamma Mu bok, 2 filmer (Lassie och Babe) och 1 par gummistövlar = 60 kr

Så hade vi med fika och gick och mumsade Mariekex på tivolit, och eller åkte i en grön fisk. Hon såg inte minste road ut, utan snarasre smått sur, men det var tydligen koncentration för hon blev tokledsen när det var slut och hon skulle gå ur.

Då gick vi till en fotbollsplan och lekte jage, och sedan till ett tjärn där vi sattte oss i solen på bryggan och njöt. Först sjög vi lite fisksånger, sedan bröt vi sönder kex och kastade i vattnet och efter en stund så nästan kokade området av hungriga fiskar, så vi satt och kollade på allt sprattel. Mycket facinerande och avkopplande att sitta där med sol i ryggen. Strax under 20 grader, så lagom varmt och gott också.

Såna dagar borde man ha oftare!

• 2små2stora

Nu har vi åkt tunnelbana, buss och båt samt tittat på fiskar och shoppat loss i farsta Blev mycket kläder till J i lila nyanser.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness

Låter som en bra dag mel, sant det, sånna dagar ska man ha ibland

VI har varit på kalas idag, en 1-åring Tänk vad stora dom är ändå när dom är ett fast ändå så liten jämfört med Leya Blev kvar lite längre än vi hade tänkt då vi åt lite hamburgare från McDonalds när vi ändå var i stan. När Leya somnat ska vi titta på Män som hatar kvinnor, spännande

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • FruHeo

Mel: låter som en förträffligt trevlig dag. Låter också som att Ellan ska bli försäljare! hehe

Blind: ååh du måste tala om om filmen är bra!!! Jag älskar böckerna, men tror att jag kommer bli besviken på filmen. HAr dessutom lovat maken att vi ska hyra den första och sen gå och se den andra på bio....
    Men det blir liksom inte riktigt av. Haha

Åååh tvingade iväg maken att köpa vagn till pyret idag. Blev en Brio Sing www.prams-pushchairs.co.uk/index.php&pID=584

• dalkulla85

Heo- såg den första filmen igår, jag som läst boken blev inte särskilt imponerad. Satt mest och granskade den med kritiska ögon, tyvärr, medan karln, som annars inte gillar svenska filmer, tyckte den var bra...nästa vill jag också se på Bio...men det är nog ett alltför stort projekt för att bli av, vi som haft två timmar på tu man hand sedan Esmeralda föddes... (och det har satt sina spår)

• Kavat

Heo, ååå, vad skönt att hon äter! Hejja S!!!

Rosa Napp, skoj, stort grattis! Härligt att ni bestämt er.

Sen måste jag även berätta att Zasata fick en söt liten kille i natt! Relativt tidigt, men 3545 gram och var 48 cm, så det var kanske tur att hon inte gick längre.

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13