• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • 2små2stora

Nu är vi hemma från stockholm igen J somnade i bilen på em så hon lär väl vara vaken i kväll. Allt har gått jättebra, men hon hostar mycket är så trött på hosta nu

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • FruHeo

3bus: hihi, är alla syrror sådär knasiga? Har just pratat med en god vän som är sjuksyrra och som frågade exakt samma sak! Skadade???

Hon är rätt flåsig just nu, de gjorde ett akut ultraljud av hjärtat och såg att det läckte tillbaka ganska mycket (är aortaklaffen som krånglar). Så vi blir nog kvar lite till. Trist nog.
    Ja doktorn trodde precis som du att anledningen till kräkningarna är att matsmältningen bortprioriteras. Hon är fint blå om läpparna, rätt svullen om magen trots furix och annat skoj. Så vi får väl se. Känns som en never ending story ungefär.

Mumia: skumt med Jolinas nattskräck eller vad det är. Hm, jobbigt låter det för alla parter.

Blind: hääärligt att spackla. Naaaajs!

Sitter här och försöker lösa rumproblematiken. Egentligen har vi tillräckligt med rum för att alla ska kunna få sitt egna men då måste vi flytta ihop syrum, gästrum och våra två arbetsrum till 2 rum, nått vi INTE vill egentligen. Eftersom jag jobbar så mycket hemifrån, maken samtidigt ska läsa manus så behöver vi sitta i varsitt rum. Gästrummet är alltid trevligt att ha och syrummet, ja det är så satans litet att ingen vill bo där.
    Så antingen sätter vi upp en dragvägg i S och M.s rum, Linda flyttar ned i det som fungerar som makens arbetsrum. Makens arbetsrum flyttar in i det som är mitt så har vi ett gemensamt. Pyret får Lindas gamla rum. Men det blir ett nerköp för alla parter. Hmhm... ny vägg på övervåniingen kanske *asg*

• 2små2stora
    Heoo: arbetsskada Strunta i att försöka truga i henne mat och sonda Neocate i stället det tar de upp även om tarmarna är bortprioriterade.
    Hoppas att ni fått åka hem innan vi kommer ned i mitten på oktober.

Du får göra en ritning och se var väggar kan placeras Här ska vi snart börja flytta väggar så att M kan flytta ned till källaren. Sedan får de TV-rum i ett rum innanför tvättstugan.
  • Blindness

Tror inte Leya är riktigt kry, hon har inte ätit något speciellt idag, två skedar makaroner och två skedar ris, ratade t o m marsansås (2 skedar där också). Var pigg som attan nu när vi var iväg på middag och sen grinig och jättetrött. Nu börjar man ju fundra vad som är fel. Igår när hon bajsade var det nästan svartgrön bajs, liknade sjögräs liksom, trodde ju hon fått något på dagis till mellis (det var ju fredagsmellis dagen före så då brukar det vara nått smaskigt som t ex blåbärspaj) men nu börjar man fundera om det är därför hon är kinkig och inte äter något. Någon som vet varför bajset kan bli svartgrönt och trådig?

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Blindness skrev 2009-09-20 18:29:42 följande:
    Tror inte Leya är riktigt kry, hon har inte ätit något speciellt idag, två skedar makaroner och två skedar ris, ratade t o m marsansås (2 skedar där också). Var pigg som attan nu när vi var iväg på middag och sen grinig och jättetrött. Nu börjar man ju fundra vad som är fel. Igår när hon bajsade var det nästan svartgrön bajs, liknade sjögräs liksom, trodde ju hon fått något på dagis till mellis (det var ju fredagsmellis dagen före så då brukar det vara nått smaskigt som t ex blåbärspaj) men nu börjar man fundera om det är därför hon är kinkig och inte äter något. Någon som vet varför bajset kan bli svartgrönt och trådig?
    De åt inte spenat igår?
  • Blindness
    2små2stora skrev 2009-09-20 18:38:51 följande:
    De åt inte spenat igår?
    Inte igår men kanske på fredagen.... är ju oftast ingen som rapporterar på kvällarna när vi hämtar vilket är dumt för man har noll koll...
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora

Nu somnade min tjej i soffan Efter att hostandes ha sprungit runt och kastat ballonger.

• FruHeo

3bus: sorry hon får inte äta neocate, allergisk mot den! Har nått som jag just nu inte kommer på vad den heter *alzheimers* Nått med svartvinbär (hänger ingen påse just nu)

Jag har ritat och ritat, klippt och klistrat inget blir perfekt för det blir lite väl mörkt i ett par av rummen. Men men det kanske kan fungera temporärt. Vad tror ni?
    Gamla planlösningen: www.familjeliv.se/hem/heoo/gallery/phpjavn3c.jpg
    Nya: www.familjeliv.se/hem/heoo/gallery/php4qcyrf.jpg

BLind: hm hm, låter inte så bra. Jag är ingen bajsexpert, slem är min grej. men det låter helt klart som att hon inte är hungrig och ätit nått konstigt.

• 2små2stora
    Heoo: det är neocate det med Advance eller active är det.

Funkar det med L:et på en våning och er på en annan?

Nu har jag inhalerat J hoppas på en lugn natt.
  • Trekidz

Mumia: hihi,nä,jag ska inte skrämmas mer,,, Det har faktiskt varit få jobbiga nätter än så länge,hopaps att det ska förbli så oxå

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13