• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • FruHeo

3bus: hahaha ja just ja! hehe, men du vet ju vad jag menar! Äcklig är den iaf!
    Det är ju just det, vi vill ju helst inte att L.et ska sova på nedervåningen MEN vi vill å andra sidan inte flytta ned S och M eller oss själva. Men nån måste ju ner. För vi kan inte halvera L.ets rum, det fungerar liksom inte så. Men men, det kanske kommer upp nått bra.

• 2små2stora
    Heoo: J älskar neocate blandad med jordgubbs Oatly. Ni får inreda vinden till bostadsplan.
    Fast L kanske mår bättre nu? Ni har ju lite tid kvar tills det är dags för eget rum för pyret.

Nu ska jag ta min torrhosta och krypa ned i sängen.

Ha en bra natt.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness
    Heoo, har ni tv i vardagsrummet? I så fall kanske ni kan bygga en vägg i tv-delen på övervåningen istället och pyret får det rummet och L:et kan vara kvar i sitt rum?

Ang bajset så frågade jag på dagis idag och dom hade ätit blåbärspaj på fredagen därav det svarta, det gröna var lite svårare Men hon var pigg idag så vi får väl se om hon äter idag. Man är inte van längre att hon inte äter.

Blev erbjuden barnvakt av svägerskans dotter (19 år) så hon kommer nog en sväng ikväll så vi kan dona lite, känns samtidigt himla dumt då Leya bara är vaken 3 timmar efter hon kommit hem och då vill man ju gärna vara med henne men vi hinner ju lite mer när någon håller ögonen på henne. Vi kanske åker in till stan idag och kollar badrumsinredning, tänkte vi skulle lämna in lite anbudsförfrågningar men vet inte riktigt vad som ska stå med på det. Tänkte ju köpa inredning och montera den själv.
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora

God morgon. Idag är allt stängt här så jag har alla barnen hemma idag. En tur till ÖF lär det nog bli för de har inte planeringsdag.

• FruHeo

Blind: näe TV är bara där uppe och jag tror att vi vill ha den kvar där. Iaf maken, hade det förslagt själv men jag fick direkta mothugg även av L.et. Håller iof med dem, lite av charmen med huset att TV:delen är där den är. Hehe. Men vi får rita lite mer, fundera, vända och vrida lite till. Kanske kommer på nån ultimat lösning....

Härligt med barnvakt, man brukar ju få sååå mkt mer gjort då. Hoppas ni hittar nån badrumsinredning ni gillar.

3bus: Nja vinden får nog vara vind, blir lite knepich att göra sig av med alla prylar. Ja i dagsläget mår Linda rätt bra, klart att hon blir påverkad av allt som händer med Saga osv. Men jag tror att hon vågar tro på livet nu om ni förstår vad jag menar.....
    Här brukar hon kunna äta neocaten med jordgubbs oatly men idag gick det inte, hon bara ratade den tyvärr. Skrek på mer liver och tåta (Oliver och tårta....)

Här är läget ungefär som igår, hon har än så länge fått behålla lite av sondmaten. Så vi får väl se, har inga förhoppningar än för då blir man bar besviken....

• Blindness
    Heoo, kanske ni skulle kunna ta en liten del av vinden bara annars? antar att ni inte vill bygga för det öppna utrymmet ner heller, det måste ju kännas att övervåningen är bra mycket rymligare med den öppningen? Håller tummarna att hon behåller det hon får i sig nu!! Hur är det med Melina, är hon hemma?

Vi planerar för en hotellvistelse i november, ska bli skönt att vara barnfri i två hela nätter samtidigt som det säkert kommer att krypa i en för att man längtar Hade tänkt Stockholm först men det får bli Sundsvall så passar vi på att kolla lite inredningar där på en gång.
  • mumia

Goddagens.
    Jobbar hemifrån idag. Ja vi har på schemat nåt de kalla för utbildningstid. Så man kan sitta hemma och läsa på om saker o ting, eller om man varit på nån utbildning en kväll så får man denna som ledig dag i kompensation.
    Själv har jag hittills sökt utbildningar, måste ju visa arbetsförmedlingen att jag är aktiv med jobb- och utbildningassökandet eftersom mitt vik går ut vid årsskiftet.

Tösen är på dagis. Var så där ledsen inatt igen Plötsligt börjar hon skrika och gråta hysteriskt och man får inte röra henne. Klättra ner från sängen och ställde sig rakt upp o ner på golvet och grina en stund sen kom hon och kröp upp igen. Jag fattar ingenting!

Jolina är helt underbar!
  • Blindness
    Mumia, låter jobbigt att hon vaknar så där på natten
  • 2små2stora
    Heoo: Håller tummarna för att hon får behålla sondmaten nu. Isglassen som de har där kan J äta. Det är triumfs hallon och cola pinnar.

Nu har vi varit på ÖF och ute på prommis med hunden så nu sover J ute i solen.
  • Tess82

Mumia, sådär kan Linnea också vara ibland, skriker hysteriskt och man får knappt ta i henne, verkar knappt vara vaken och svår att få kontakt med. Sen går det över och oftast lägger hon sig och sover. Vet inte om det är drömmar eller vad det kan bero på. Brukar stanna hos henne tills det går över. Har oftast varit runt 22-23 tiden så vi har inte hunnit lägga oss än som tur är, jobbigt om det är mitt i natten.

Heoo, hoppas att Saga kryar på sig snart.

Zasata, grattis till lillkillen

Här har vi också fått en ny familjemedlem, en liten Missan 16 veckor gammal. Hon är väldigt rädd av sig och ligger mest under soffan men när hon väl kommer fram och man får tag i henne så är hon jättekelig och kurrar och gosar så hon kanske bara behöver lite tid på sig att vänja sig vid nya hemmet, har ju bara varit här sedan lördagkväll.

Jag är jätteförkyld och hostar och snorar, typiskt att det kommer precis de dagar jag jobbar. Först var jag ledig nästan en vecka och från onsdag är jag ledig några dagar igen. Jobbar 16-21 både ikväll och imorgon så det ska jag väl klara av när det är så få timmar men skulle hellre ligga hemma i soffan och vila.

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13