• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Tess82

Katten blir mer och mer social och vågar komma fram mer, tror att hon snart har vant sig vid oss. Linnea är ju lite stimmig ibland men hon vänjer sig nog vid det med. Hon låg och sov mellan mig och sambon i soffan igår och kurrar när vi klappar henne så det är nog inga problem.

• Melisabeth
    Ninnie81 skrev 2009-09-22 11:35:09 följande:
    hej hej har en som son är född 25 maj-07 och en som är född 18 maj-09 en liten fråga, är de bara ja som har en VÄLDIGT trotsig 2 åring?
    Nejdå, inte alls
  • Tess82
    Ninnie81 skrev 2009-09-22 11:35:09 följande:
    hej hejhar en som son är född 25 maj-07 och en som är född 18 maj-09en liten fråga, är de bara ja som har en VÄLDIGT trotsig 2 åring?
    Hej hej, visst har du varit med här i tråden tidigare? Tycker jag känner igen ditt namn? Du är inte ensam om en trotsig 2 åring. Verkar som att de flesta här är mer eller mindre trotsiga och det hör ju till vid den här åldern. Fick höra senast idag på dagis att de inte kände igen Linneas beteende för hon höll på och tramsade med mig vid lämningen. Sån är hon alltid med mig, allt är tvärtemot och det ska alltid testas gränser.
  • Ninnie81
    Tess82 skrev 2009-09-22 11:41:33 följande:
    Hej hej, visst har du varit med här i tråden tidigare? Tycker jag känner igen ditt namn? Du är inte ensam om en trotsig 2 åring. Verkar som att de flesta här är mer eller mindre trotsiga och det hör ju till vid den här åldern. Fick höra senast idag på dagis att de inte kände igen Linneas beteende för hon höll på och tramsade med mig vid lämningen. Sån är hon alltid med mig, allt är tvärtemot och det ska alltid testas gränser.
    jo de har ja...men ja tappa bort er och sen så har man haft fullt upp nu när lillebror har kommit.

ja de verkar som så. kan ibland få järmsläpp. spelar ingen roll hur många gånger man säger till han, verkar inte som att de går in. sen blir han arg och säger.: du är dum mamma. Inte säga till mig"
    visst är de rart
  • 2små2stora

Johanna tar fram den arga rösten och skriker för full hals Mamma Ajajaja Nannna kaa (ska) om det är så att hon tycker olika.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Ninnie81

ha ha..de är så söta de små

har förresten lagt in lite bilder på barnen i bild tråden...ni alla har så söta barn

• Blindness
    Ninnie, välkommen tillbaka och söta barn du har Nej, inte bara din som är trotsig, det märks verkligen att dom har en egen vilja nu och den ska följas till punkt och pricka helst.

Leya är så bekväm, hon vill att vi ska hämta allt åt henne likaså när hon ligger i sin säng så kan hon börja ropa efter "den andra nallen" mitt i natten istället för att leta själv, visserligen har den legat på golvet ett par gånger men ofta är det för att hon är så bekväm. Lika med täcket, vill ha hjälp att ta av det (eller måste iallafall skrika lite medan hon sparkar av sig det) eller om hon vill ha på det så vill hon absolut inte prova själv utan ligger och ropar....

Pratade precis med sambon i telefon, talade om att våra kompisar försöker bli med barn igen, då svarar han -jaha, och då blir du avundsjuk? Lite svarade jag och då säger han att det är då inget som stör han att andra skaffar fler barn... stör ju inte mig heller men jag blir bara mer sugen... han lät lite sur så vi får väl se....
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Kavat
    Blindness skrev 2009-09-22 12:25:00 följande:
    Ninnie, välkommen tillbaka och söta barn du har Nej, inte bara din som är trotsig, det märks verkligen att dom har en egen vilja nu och den ska följas till punkt och pricka helst. Leya är så bekväm, hon vill att vi ska hämta allt åt henne likaså när hon ligger i sin säng så kan hon börja ropa efter "den andra nallen" mitt i natten istället för att leta själv, visserligen har den legat på golvet ett par gånger men ofta är det för att hon är så bekväm. Lika med täcket, vill ha hjälp att ta av det (eller måste iallafall skrika lite medan hon sparkar av sig det) eller om hon vill ha på det så vill hon absolut inte prova själv utan ligger och ropar.... Pratade precis med sambon i telefon, talade om att våra kompisar försöker bli med barn igen, då svarar han -jaha, och då blir du avundsjuk? Lite svarade jag och då säger han att det är då inget som stör han att andra skaffar fler barn... stör ju inte mig heller men jag blir bara mer sugen... han lät lite sur så vi får väl se....
    Gubbar!
    Ja, jag var hemma hos en gammal kompis i förra veckan och hon var gravid med hennes fjärde visade det sig!
    Anledningen var lite att hon tyckte den minste blev för ensam , det skiljer 3,5 år till mellanbarnet och 2 år mellan de äldsta.
    Så det var jag ju tvungen att berätta för maken, att väntar man för länge med trean så kanske det blir fyra!
    Skämt åsido, det är faktiskt rätt trist när man inte vill samma saker vid samma tidpunkt.
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13