• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • mrsjoy
    Caranlachiel skrev 2009-09-15 18:50:33 följande:
    Oj klockan 10 redan... Får se hur det funkar, Erik brukar somna runt 9 ungefär och han lär ju inte kunna sova på bion...
    Nej det är ju rätt tidigt.. men jag har hört att det ska vara väldigt bra anpassat för barn. Det är lägre ljudnivå, lite upplyst och det är en paus efter halva filmen så man kan byta blöja o så.. så kanske att det kan funka?
  • Caranlachiel

maria: Ja vi går väl dit och gör ett försök om inte annat!

• FruGöransson

Caran: Vilken rolig överraskning! Låter som att din man fick en underbar födelsedag :) Det är alltid svårt att komma på nått bra till sin man tycker jag.

Synd att BV-bio är på en onsdag, då har jag tänkt träna på friskis =)

Katarina: Nej vi bygger inget men kollar alternativen Hur går det för er då? Har ni hittat drömhuset än? Och hur går det med affärerna, har ni öppnat än? :)

Sitter o tittar på Heroes, hade missat att den har börjat gå igen, så irriterande! Varför gör de inte reklam för den?? Den är sååå bra tycker jag

• april19

Hejsan alla!

Caran; Vilken härlig födelsedag din man fick, och vilket jobb du gjorde! =)

Fru I; Den där butiken verkar ju inte sann.. Vi hade lite problem med mc-mekanikern förra året, då vi fick en räkning på tusen spänn mer än vad vi kommit överrens om, plus försening på själva jobbet. Jag ringde till konsumenttanten i kommun och hon ringde till dom. Dagen efter fick vi betala rätt summa och de hade servat hojen som extra bonus.. Så mitt tips är konsumenttanten.

Tänkte fråga er erfarna jönköpingsbor (dig också Caran! ;) ) om ni kan tipsa om något prisvärt och bra italienskt ställe här i stan.. börjar känna att Aston är mig under skinnet 24-7, så tänkte skaffa barnvakt och gå ut och äta med min älskade man. Något tips?

• jeaxx77

Ariel: De jag spontant kommer att tänka på är Salotto på Väster, En italienare & en grek vid högskolan och La dolce vita nere på stan. Alla tre brukar ha bra mat.

• jeaxx77

Ariel igen: Annars är jag förtjust i Anna-Gretas och Hemma men de är ju inte Italienska....

• fru Ingeborg

April redan gjort.. Förhoppningsvis så kommer däcken idag! någon har ringt skyddat när jag sov o undrar om det schenker... HOPPAS! annars så kommer vi dra det längre...

Skulle nog oxå tipsa om Annagretas!! Annars har jag kommit bort från allt vad restuaranger heter i den här stan De ändrar ju så mycket hela tiden och när man inte bor i smeten längre så har man ingen koll

Jättetrött idag.. Barnen sovit men jag vakna vid halv3 av ryggont o inte lyckats somna om..

• april19

Hmm, så Anna-Gretas är smaskigt alltså.. skall ta en titt på menyn =)

Fru I; Hoppas det löser sig idag då och att du slipper dem sedan..

• Annizsj

april19-- Anna-Gretas är mums. Det är lite vårat ställe Brukar alltid gå dit när vi ska ut å äta (vilket blir allt för sällan). Känner mig låst just nu, Viggo måste ta flaska innan vi kan göra sånt där igen!

Hinner inte skriva mer.......

• fru Ingeborg

Skratta eller gråta?
    De har skickat däcken till saltsjöbo!!

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09