• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Redberry

Hallo tjejer! Har varit dålig på att kolla läget här, har haft full rulle. Försöker få ordning på alla kartonger efter flytten. Är ute och röjer så fort det är fint väder! Testade på mamma step igår. Det var super kul och jobbigt. Alex och Colin var jätte duktiga och satt och tittade på. De små trollen bara växer och växer, sitter själva nu, är dock ff lite runda om gumpen.

Över helgen kommer mina föräldrar och hälsar på, ska bli skoj!

Ska passa på att städa gäst huset nu när trollen för en gångs skull sover samtidigt =)

Hänger gärna med och fikar, promenerar och lunchar men jag missar ju alltid att se när ni bestämmer =(

Ha det gott alla..

• Caranlachiel

Redberry: Skönt att du kunde träna och de bara satt snälla och tittade! Gissar att Erik hade varit lite mer otålig än så... Var bor dina föräldrar?

Puh nu har jag storhandlat inför makens överraskning på lördag. Ska laga lunch åt en massa folk som ska delta. Så imorrn ska jag baka en stor sats kladdkakemuffins och på lördag morgon ska jag fixa lunchen - en bulgursallad så det är relativt smidigt. Men till så många människor... suck.

• mrsjoy

Usch igår kväll fick Emilia ögoninflammation! Stackarn, hon vaknade och grät och det rann var ur ögat, hon kunde inte ens öppna det. :( Hon har klarat sig väldigt bra, aldrig feber hitintills, bara en förkylning.. så igår fick jag verkligen uppleva mamma känslorna på riktigt... hjärtat klappade, känslorns översvämmade, jag var jätteorolig! ögoninflammation är ju inte farligt, men man blir så naiv på nåt sätt. Och så tycker man så synd om dem, de är ju så hjälplösa.. hon kliar i ögat - hon vet ju inte bättre! Får se om det blir nåt jobb idag.. dels pga Emilia, men sen har det även varit ett himla skitinbrott på jobbet.. läs på jnytt. Vilka IDIOTER! De backade in med en bil i butiken... är så trött på alla ohederliga människor i denna värld.. så tråk!
    Var tvungen att skriva av mig lite...

Förresten så kommer "the ugly truth" gå som barnvagnsbio.. kan inte se på sf när. Men är det några som har lust att gå å den ihop? Tycker den verkar rolig o lättsam:)

• Caranlachiel

maria89: Jag följer jättegärna med på The ugly truth! Katherine Heigl gillar jag.

• mrsjoy

Vad kul:) då år vi hålla ögonen öppna på sf, och boka när den visas! Jag håller med, Katherine Heigle är jätteduktig!

• jeaxx77

Vi följer gärna med också. Jag gillar också Katherine Heigl
    Nästa barnvagnsbio är den 23/9 men jag vet inet vilken film de visar då.

• Caranlachiel

Ullared hägrar! Woohoo. Mannen tar sonen hela dagen och jag får en heldag i Ullared för mig själv. Ska försöka lägga band på mig...

• Mattilda

vad kul Caran! skönt att vara barnledig med :) Ska dit i slutet av månaden fast då får jag minsann ha lilla damen med mig!

Shoppa loss nu allt vad du kan :)

• Ohanna

En fråga; Jag är ju föräldraledig, men vaknade idag med feber och känner mig allmänt dålig.. Hur funkar det om Daniel tar ut FP istället för mig? MÅste jag sjukanmäla mig? I så fall vart och behövs nåt läkarintyg?

• Ohanna

Fick svar från FK nu så er assistans behövs inte längre! Mne om nån annan behöver infon så går det till så här; Om jag går på FP och blir sjuk så anmäler jag det till FK samtidigt som maken får anmäla att han ska ta ut FP ett par dagar tills jag är frisk . Så han får allstså FP dagar och jag får nån slags sjuklön utbetald av FK. Från 8e dagen krävs läkartintyg. Så nu vet vi det! Ja just det- om barnet är över 8mån kan pappan ta TFP och mamman kan gå kvar på FP utan att ändra nåt alltså.

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09