• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Annizsj

Sådär ja, nu kanske man hinner skriva några fler rader? Viggo sover i vagnen o Milo somnade framför Mamma MU. Stackarn, han orkar inte en hel dag om han inte får sova, vilket han sällan gör på dagis.

Vuxentid? Vad är det??? Jag börjar få lite smått panik här. Det är urmysigt med Viggo. Men eftersom han vägrar flaska (testade sist alldeles nyss) så blir det svårt att lämna bort honom. jag längtar tills man kan lämna båda till farmor iallafall under en dag. Just nu är det bara barn barn barn, vet knappt vem jag är längre? låter hemskt, men lite så är det. Sen vet jag att det är en kort period i livet som man är såhär bunden, men jag längtar tills den tiden då jag kan gå ut å träffa tjejerna själv kommer. Festandet är inget jag saknar, men att kunna ge mig ut själv och bara vara Anna saknar jag! Annars älskar jag att vara mamma och är så lycklig att jag fått två helt underbara och snälla pojkar. Även om jag har sömnlösa nätter och är i stort behov av sömn så älskar jag ju att vara mamma Anna

Fru I-- Helt rätt att bojkotta dem, förstår att du är trött på allt som har med dem å göra. Vad är det för vagn ni har nu? Jag tror faktiskt att det lönar sig att hålla sig till de stora butikskedjorna (nämner inga).

Lillal.-- Hej hej där! Kul med hus, jag är avis

Moder2b-- Näsfrida gör susen för dem. Men det är inte kul när de skriker så. Tror mest att det är av rädsla. Sedan när man sugit ut allt brukar det bli en ren befrielse och belåtenhet från deras sida. Hoppas hon blir frisk snart! Vore kul att träffas snart. jag har varit dålig på att vara med på träffar nu på sistonde,mkt beror på sömnbristen......

Thullan-- Lyxigt att åka iväg bara ni. Är det mormor som är barnvakt? Ska ni på Små o stora imorgon? jag tror jag går dit med Viggo själv imorgon.

Har faktiskt bokat tid hos frissan, klippning+slingning (brukar ta 2-3 h) Det får gå på något vis. Jag får tanka honom full med mjölk sedan får de väl se till att han sover länge. I versta fall får de väl komma med honom till salongen så får jag mata där

Dags att gå ner å laga mat!

Ha en mysig helg alla!
    kram

• fru Ingeborg

M2b jag har oxå lagt ner näsfridan.. kör bara renässans pipetter (nezeril när de är riktig kris). Pipetten kan man ju använda lite som näsfridan, trycka i med baksug om du förstår hur.

Cara jag är på Är det någon som är intresserad av hudvårdsparty??? jag ska ha ett i november men kan tänka mig att ha ett till eller så om någon annan vill ha så får jag presentkort Hojta i så fall!

• Caranlachiel

Kul att några vill i alla fall! Jag skriver en lista.

Tjejkväll, datum?
    Annelie

• FruGöransson

Annizsj: Ja det va länge sedan jag såg Viggo, han ser ju stor ut på bilden och Milo så liten =)

Caran: Precis vad jag behöver! Bra initiativ

Tjejkväll, datum?
    Annelie
    Sabah

• FruGöransson

Caran o Ingeborg: jo den manuella har vi, den gillar hon faktiskt och den funkar rätt okej. Egentligen borde hon gilla näsfrida också för det är ju samma grej egentligen. Ska nog prova en gång till fast under rätt omständigheter. Sist så hade hon gråtit väldigt mycket när jag började använda den, inte så smart kanske Dropparna är kanon tycker jag! Vi använder Nezeril en gång på kvällen innan hon ska lägga sig. Har använt den ett par nätter men ska nog sluta nu och använda renässans istället.

• Caranlachiel

Skulle också behövt ge Erik renässans nu innan han somnade kom jag på. Försent nu om jag inte vill väcka honom. Han har varit lite småsnorig under dagen så det kan nog bli en jobbig natt. Jaja. Får ge honom det så fort han vaknar igen.

Imorrn kommer de förhoppningsvis och lagar vår diskmaskin också. Pratade med en snäll gubbe som tyckte att vi skulle slippa diska för hand hela helgen.

Moder2B: Hur går det med er tvättmaskin?

Förresten så är min man borta hela dagen på lördag och kommer hem först på söndag om nån känner för att hitta på nåt under lördagen. Kanske finns nån mer som är gräsänka?

• FruGöransson

Caran: Alice fick inte heller några droppar nu, tänkte testa utan och skulle det inte funka får hon droppar senare. Ha ha! Vår tvättmaskin står fortfarande i ett hörn och samlar damm, what to do?? Vi ska till sthlm på lördag annars hade vi gärna träffat dig.

Nu ska jag titta på Goldmember!! Har sett den tusen gånger och den är lika kul varje gång he he he go Austin Powers!

• jeaxx77

M2B: Jag har nog världens torraste humor och jag skrattar ihjäl mig varje gång jag ser första Austin Powers filmen...scenen när han fastnar med bilen och ska backa loss...ha ha jag dör  
    Eller ännu värre, 4e sällskapsresanfilmen (urdålig film för övrigt) när dom spelar golf och han slår iväg leksaksfåret med golfklubban och ropar "Fore". Jag börjar skratta typ 5minuter innan

">

• Ohanna

April; VI försött moas somna tid från mellan 23-00 till att nu vara mellan 20-22 genom att väcka henne kl 730 varje morgon istället för att låta henne sova tills hon vaknar vilket brukar vara mellan 9-1130 på morgonen. Så nog går det! Tog ca en vecka att ställa om henne.

Anniszj; Moa har vägrat falska oxå. Nu när jag började med mat tog det ca 3 veckor innan hon hajade hur hon skulle suga för att vattnet skulle komma ut. Jag försökte ge henne vatten i nappflaska till lunch + kvällsgröten men hon hajade som sagt inte. EFter 2 veckor började jag "mjölka" ned vattnet i hennes mun genom att klämma på den övre delen av sugdelen- då började hon göra sugrörelser och efter 1 veck akan hon nu själv! Låter som du har fullt upp oxå! Jag tycker oxå att det är jobbigt; går hemma hela dagarna, daniel kommer hem sen åker han och tränar eller meckar med MC;n så jag är själv hemma ca 3-4kvällar i veckan med moa. Börjar kännas lite "men när ska JAG få egentid då??" Men nu kan moa äte en portiongröt så jag kan lämna henne ett par timmar. Låter härligt med frisören- lite egentid iaf!

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09