• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Ohanna

April; Jag gillar Jeaxx alla tips! Som inbiten jkpgbo kan jag bara hålla med Om AnnaGretas- boka bord typ 1-2 veckor i förväg för det brukar vara grymt svårt att få bord. även om man bara är två!

FruI; Tyvärr måste jag säga att hon från butiken faktiskt kan rätt- du får inte skriva negativa kommentarer om olika butiker på FL eftersom det är öppet för alla att läsa. Samma sak som att vi här på FL egentligen inte får tipsa varandra om var man tex kan köpa olika babysaker eftersom det skulle kunna vara en näringsidkare som gör smygreklam. Å andra sidan så har ju de betett sig som idioter med era däck... men mitt tips är ändå att kolla upp så att surtanten i alla fall inte har rätt och skulle kunna "stämma" dig för ärekränkning. Skulle ju vara ganska jobbigt om du ville häva köpet och de yrkar på ärekränkning å allt slutar med att du får ersätta dem för sveda och värk Lycak till!!!

• april19

Tack för alla tips, ringde till A-Gs igår och fick ett bord på fredag kl 18! Så nu blir det vuxentid så det smäller om det, som definitivt skall avrundas med en kopp kokhett kaffe (definitionen av vuxentid för mig) ;)

Aston somnar kring sju tiden, men vi har lite planer på att försöka förskjuta tiden till halv åtta/åtta så att han skulle kunna få kvällsmaten senare och då kanske sova liite längre på morgonen (han vaknar mellan fem och sex på morgonen för det mesta). Tänkte försöka få han att sova ett extrapass på eftermiddan så att han orkar vara uppe till åtta.. men vi får se hur det går.. Någon som lyckats styra in sovtider eller är det dömt att misslyckas? =)

M2B; Vi har kommit på att bio är den smidigaste formen av vuxentid, då kan man kila iväg på sena bion medan Aston sover och barnvakten kollar på hyrfilm =)

Fru I; hur funkade däcken?

• Caranlachiel

Katarina: Lykta ja.

fru Ingeborg: Ohanna har ju tyvärr rätt. Å andra sidan får du berätta om ett företag om någon annan frågar vad du tycker!

april19: Vi gillar också att komma iväg på bio nån gång då och då. Fast jag tycker det är lite jobbigt med sena bion. Dels kommer man hem vid 12 och sen vaknar ju Erik vid 6-7 hur man än gör så det blir inte mycket sömn. Och dels så är jag så jäkla trött på kvällarna så jag har halvsomnat under filmen när vi går så sent! Inte bra. Ska försöka boka in och gå på nästa Stieg Larsson-film nästa helg, kanske får bli den tidiga bion om det går.

• fru Ingeborg
    jeaxx77 skrev 2009-09-16 21:58:10 följande:
    Vuxentid? Det hade vi en helg förra sommaren....det resulterade i en lillasyster Akta er för vuxentid!!!
    hahaha de går att göra syskon utan vuxentid oxå

Ohanna.. Fast förtal har vi inte sysslat med och de är det enda de kan sätta dit oss för i fall att. Vi har sagt precis som det är. Har lusläst lagtexten. Måste vara myndighetsperson annars ju eller har jag fattat det hela fel? Enligt konsumentombudsmannen så är det vi som har rätten på vår sida och skulle om det nu skulle vara så, kunna sätta dit dem för bedrägeri (har mailbevis)...
    Fast vet ni
    NU SKA JAG GÅ OCH SÄTTA BARNEN I VAGNEN SOM FUNGERAR!!!!

så nu skiter jag i dem och kommer aldrig handla där mer igen!
  • Lilla l83

Hej på er Flickor!

Nu var det läääänge sen vi var här inne, hade nog 20 sidor att skumma igenom!
    Det har visst kommit nya till tråden..får välkomna dem..lite sent kanske..men bättre sent än aldrig!

Fru I: Skönt att du fått däcken nu..och jag tycker du tänker helt rätt när du säger "så nu skiter jag i dem och kommer aldrig handla där mer igen!" Ingen idé att ödsla energi på det mer nu.

Här är vi i full gång med husbygget..det byggs i fabrik just nu och ska komma på plats v42..spännande! Ska tilläggas att det är mer jobb och hårslitande än vad man tror att bygga nytt!

• fru Ingeborg
    Caranlachiel skrev 2009-09-17 08:06:43 följande:
    Katarina: Lykta ja. fru Ingeborg: Ohanna har ju tyvärr rätt. Å andra sidan får du berätta om ett företag om någon annan frågar vad du tycker! april19: Vi gillar också att komma iväg på bio nån gång då och då. Fast jag tycker det är lite jobbigt med sena bion. Dels kommer man hem vid 12 och sen vaknar ju Erik vid 6-7 hur man än gör så det blir inte mycket sömn. Och dels så är jag så jäkla trött på kvällarna så jag har halvsomnat under filmen när vi går så sent! Inte bra. Ska försöka boka in och gå på nästa Stieg Larsson-film nästa helg, kanske får bli den tidiga bion om det går.
    i så fall är det ingen fara för de frågar jämt i den tråden om vilken butik man ska handla ifrån men hon får gärna anmäla mig.. jag kan ta den smällen..
  • fru Ingeborg

Lillal vad kul Kan tänka mig att tiden går långsamt för er just nu man vill ju bara flytta in direkt!

och det var superskönt att gå till dagis utan att ha en massa bråk med barnen och Lillan somnade (dock vaken igen)...

• FruGöransson

Lilla l: Det va länge sen! hur mår ni annars? Jaha, så du skulle inte rekommendera att man bygger då? Men anlitar ni ett företag som gör allt eller gör ni mycket själva? Får man fråga vem ni har anlitat isf? *nyfiken*

Nästa vecka ska vi på bio! Om vi inte hittar barnvakt så får B vara barnvakt och jag går på bio själv! MÅSTE få lite tid själv!! Tänkte se Tarantinos film, någon som har sett den? Bra el dålig? Nu ska jag ta hand om min snoriga dotter...köpte näsfrida och fy va hon hatar den, och jag mé! vågade bara använda den en gång, har aldrig sett henne så skrämd som då! fy, jag var i tårar efteråt...

• Thullan

Hej tråden.
    Usch va tiden går fort, hinner inte med allt man vill. Här är det fullt ös så fl blir lidande =)

Det där med egentid o vuxentid tar lång tid mellan gångerna hos oss men har tur att barnen i regel somnar vid 20 så man få lite vuxentid iaf. Jag o sambon ska nog åka till gbg en helg o låna hans kompis lägenhet o nästa fredag till lördag kommer en vän till mig hit så vi ska vara barn o manfria ett dygn, ska bli så mysigt.

Få se om jag o A hänger på när ni ska på bion, har lovat att gå på den filmen med en kompis nämligen.

Ha det bra alla o hoppas vi ses snart.

• Caranlachiel

Moder2B: Vad jobbigt att inte näsfrida funkar, svårt att hjälpa henne då! Går det bra med näsdroppar annars? Erik var lite småsnorig första veckorna i livet så vi använde en manuell nässug då (som man använder med handen, inte som näsfrida). Och det har alltid gått bra. Näsdroppar går också bra. Men peppar peppar har han inte varit sjuk än i alla fall.

Försöker börja introducera ordet nej, läste att de kan börja förstå innebörden av det ungefär nu. Och det behövs! Han drar i gardiner, sladdar - allt som är löst! Och har börjat pilla i eluttagen nu, tur att de är barnsäkra redan...

Apropå vuxentid så är jag sugen på en tjejkväll med lite vin och skvaller. Tänkte slänga ut både maken och sonen. Ni trevliga tjejer kanske är intresserade?

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09