• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • april19

Vilken trafik det har varit här!

Jag har en nöjd bebis som sitter i babysittern och tuggar på en hiskeligt ful ank-skallra i ljusgula/pistagegröna/ljusrosa toner med tillhörande nappband som jag satt fast, mycket populärt hos min lilla herre =)

En tjejkväll låter väldigt härligt, mina män behöver lite ensamtid ;)

M2b; Näsfridan är superbra, men jag har inte hjärta att använda den, det får Albin göra (han får även ta läggningarna när de är svåra). Blir lätt så att den som är barnledig på dagarna får ta det jobbiga sakerna på kvällar. På tal om barnvakt, när Alice blir större kan ni ju lämna henne här så får hon leka med Aston =). Tarantinos film är underbar, den har allt som skall vara i en film (plus Brad!).

jeaxx; det är ju den bästa humorn!

Annizsj; vad härligt med frisörbesök, skall nog härma dig på det. Har hittat den perfekta frisören här i jönköping, billigt, finns alltid tid och en snorduktig herre som vet hur man skall klippa en långt och totalt spikrakt hår =).

Tjejkväll, datum?
    Annelie
    Sabah
    Ariel

Hade gärna hittat på något imorgon om det inte var så att vi mest troligt ska åka till göteborg och hälsa på mitt jobb..

• april19

Angående tjejkvällen, kollade min almenacka och jag kan tyvärr inte nästa helg (fyller år då =) ) och helgen efter det jobbar jag, så jag kan den 10:e oktober.. Hur ser det ut för er tjejer?

Tjejkväll, datum 10/10?
    Annelie
    Sabah
    Ariel

• Thullan

Vill gärna vara med på tjejkväll men kan inte 25e eller ev 10/10 men kommer om jag kan isf.
    Jag ska inte klaga om egentid egentligen för det kan jag få men bara det att jag är så kvällstrött så jag vet inte hur jag ska orka jobba 15-01 ikväll =)
    Det jag vill ha är mystid med min sambo =)

Annizsj: Kommer inte idag på små o stora, vill vara hemma o mysa med barnen eftersom jag ska jobba idag.

Tjejkväll, datum 3/10 el 10/10?
    Annelie
    Sabah
    Ariel
    Madde

• fru Ingeborg

Tjejkväll, datum 3/10 el 10/10?
    Annelie
    Sabah
    Ariel
    Madde
    Camilla (men kan bara den 3/10, men inget ni behöver ta hänsyn till)

Jag skriver upp mig men vet inte än om jag kan Den 10e är jag i Kumla på scrapträff i alla fall så Mannen kankse inte är glad om jag försvinner 2lördagar i rad o lämnar han med 2barn

Nu har jag beställt biljetter till moraträsk nästa lördag 26/9. Ska bli kul (både för sonen och för mig ) (mer info på deras hemsida moratrask.se) Fundererar på förskolebio nästa vecka med.. W vara hemma från dagis och sååå... nicke nyfiken... 20:- helt ok!!

Sitter här och funderar på om jag ska ta till vara på sista "ledigheten" och bara vara ledig.. eller om jag ska fortsätta plugga... känner att jag måste ha en riktigt bra anledning för mig själv... får ta studieuppehåll i 2år...

• Caranlachiel

Vad gäller tjejkväll så kan jag inte den 3:e eller 17:e men annars går det bra. Känner ni att det är bäst att ta det på en lördag eller? Annars kanske en fredag kan funka? Om inte våra kära män är för trötta från jobbet för att orka ta hand om barn hela kvällen dessutom. Å andra sidan gör ju vi stackare det jämt...

Var precis på jobbet en sväng. Erik skötte sig exemplariskt som vanligt. Inte utan att man blir lite stolt. Han vaknade sent, 7:30 och jag skulle vara på jobbet vid 8. När vi gick därifrån vid 9 somnade han i vagnen på vägen hem men vaknade så fort vi var hemma så nu går han här och snackar för sig själv. Verkar inte vara speciellt trött men det är jag! Hoppas han vill sova snart igen...

• Caranlachiel

fru Ingeborg: Jag bara ääälskar Mora Träsk så jag är väldigt avundsjuk på er! Hoppas ni får kul! Och hoppas Mora Träsk finns kvar om några år när Erik får glädje av dem.

• Caranlachiel

Hahaha Erik ser för rolig ut! På gåstolen är det en bricka med lite fasta leksaker på. En ratt, en växelspak och lite knappar. Sen är det en boll också, som går att snurra på så det skramlar. Den har han lärt sig snurra på, alla andra leksaker går honom förbi. Så nu snurrar han på den utan att tänka på det. Han går omkring i hallen och tittar på saker och snurrar på den där bollen. Perfekt tumgrepp med. Så roligt.

• FruGöransson

Jeaxx: Hahahahaha!! Den scenen är ju BÄST!! Gillar toalettscenen också, men det är ju min kiss o bajshumor "who does number two work for!"

Vi ska iväg den här helgen o sen hemma några helger så bestäm ni :) Jag träffas gärna en lördag. fredagar är jobbiga dagar på min mans jobb o ibland är han hemma sent.

caran: va kul att han gillar stolen! vi har försökt hitta en rolig stol till Alice men svårt. vart köpte ni ert?

• Mattilda

Moder vill du ha tips på en bra stol är den jag köpte till Minerva toppen! hon älskar den..600 kr på babyproffsen..finns bild i mitt galleri på den!..har också en lekbräda som Carans men man kan även fälla upp underdelen så det blir till medar och en gungstol istället!
    Så skönt att hon inte kräver mig längre när hon ska stå hela tiden :)

Här hemma är alla sjuka. halsont feber etc.. Testade näsfridan idag på Minerva och det var inte populärt men oj så bra den är!

• Thullan

Jag kan en fredag oxå men inte den 2/10 då jobbar jag men jag hänger på om jag kan så tänk inte på mig =) Få se vilken dag flest kan.

Nu ska jag få barnen att vila lite så jag oxå kan göra det innan mitt jobbpass börjar.
    Ha en trevlig helg.

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09