• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • orknowork

hejsvejs!
    nu är det länge sedan jag var inne här!
    hoppas ni har det bra allihop.
    känner mej lite sällskapssjuk och undrar om det är nån träff här i veckan?
    tina+dylan

• Elof och Dagny

HEjsan hoppsan! LÄnge sen nu jag var här inne å skrev nåt, men vi lever å mår bra, haha... Har väl iofs varit väldigt förkylt å hängigt ett tag nu, gått runt lite i familjen, men nu verkar alla vara på fötter igen. Kira var hemma hela förra veckan från dagis, rätt så mysigt faktiskt, inte alls mkt trots å grejer för tillfället... *peppar peppar*

Cara: ha så skojigt!! är lite avis faktiskt...

Ohanna: vi fick göra så vid nåt tillfälle när jag var hemma med kira. tror jag blev magsjuk eller nåt så jag sjukskrev mig och daniel var hemma på fp. Tänk på att du får en karens-dag då bara, så du inte väntar på pengar för alla dagar!

Orknowork: vill oxå träffas snart igen, var en evighet sen sist. kan nog inte denna vecka, skulle vara torsdag isf. nån mer som kan då?

Jag vill oxå hänga med på bio!

*Kira 070516 & Isolde 090421*
  • FruGöransson

Hej tjejer!

Nu är Alice förkyld för första gången (idag blir hon sex månader ), så jobbigt! Tycker så synd om henne, hennes näsa är täppt och hon har svårt att andas. Så vi är hemma den här veckan och tar det lugnt med de flesta aktiviteterna.

Jeaxx: spännande att följa ert husbyggande! Jag rapporterar också så fort vi har tagit några beslut :)

Caran: Hur gick det i helgen?? =) Hoppas att du får en trevlig dag i Ullared!

EoD & Orknowork: Long time no see! Vi är gärna med på en träff så fort Alice är frisk. Bio också!

• Annizsj

Vi kan torsdag!!!! Hinner inte skrivs mer. Ska göra ordning pojkarna för natten nu. De har mys i spjälsängen, men nu börjar det nog urarta lite där inne.....
    Hörs!

• Katarina m Leon o Matteo

E o D, skönt att ni piggat på er! Vad har du för bloggadress nu igen? Vi har sim på torsdag fm och sedan har jag bokat upp mig på lunch tror jag så vi kan tyvärr inte.

Moder, ska ni också bygga? *missat helt* Jobbigt med förkylning!

Cara, har du gjort några fynd?

Maria, suck o stön! Att det ska vara så svårt för så många att skilja på ditt och mitt! Hoppas inte allt för mkt av värde försvann!

Ohanna, krya på dig! Hoppas litens öga mår bättre nu! Ljummet vatten och torka inifrån och ut brukar hjälpa.

Mattilda, tror båda mina lillskruttar druttat i backen från sängen, det går så fort rätt som det är! Som tur är är det väl väldigt sällan som det går illa .

Jeaxx, hon blir nog firad men det blir ju inte riktigt samma sak. L fyller ju mitt i sommaren och han har inte blivit firad än för att hans föräldrar inte lyckats klämma ur sig den födelsedagsberättelse med foton som dagis efterfrågat. Tycket att två-tre månader så där är rimlig väntetid!

Vi har köpt en liten buss, eller ja, det är ju en bil men det känns nästan som en buss, i helgen. Åkte ned till Malmö och passade på att skämma bort oss med hotell och shopping och besök hos vänner också. Hem gick det inte lika muntert så efter att ha stoppat på varje avfart i ett par mil för att ta hand om vår lilla hysteriska så insåg vi att det var långt hem och bestämde oss för en natt i Båstad. Tur att stugan stod där bäddad och klar för jag var helt slut när vi tillslut parkerade vid halv ett. Hemresad dagen efter gick som en dans och alla 3 barnen sov i över 2h. Märkligt!

• jeaxx77

Cara: Ha så roligt på Ullared o hoppas du hittar massa bra fynd!

M2B: Stackars lilla Alice, hoppas hon kryar på sig fort och grattis på halvårsdagen!

Katarina: SKönt med stuga så tillgängligt när man tröttnar på gapiga barn i bilen Kanske skulle köpa mig en friggebod och ställa upp utmed E4an som jag kan rasta i när jag inte orkar åka hela vägen
    Buss minsann, är det en sådan som familjen annorlunda hade?
    Vet du Katarina att idag när jag lämnade Vilja så bad fröken om ursäkt för att de glömt bort at vilja fyllde år i somras och frågade om det var ok att de har kalas för henne i morgon.

Nu ska jag engagera mig i sambon och planlösningarna.

På återseende!

• fru Ingeborg

åhh skulle oxå vilja följa med bion.. men vet inte om jag hinner fått jobba en del nu med och skolan.. *puh* men än så länge går det

Någon som har tips.. Lillan har börjat vända på dygnet ( förkyld med så tror de inverkar en del) Somnar tidigt runt 6-7 o antingen så sover hon någon timme eller så vaknar hon klarvaken runt 3 innan somna hon alltid vid 21 o sover till runt 7 (med matpaus). O det går inte att hålla henne vaken där vid 6-7 om vi inte vill ha en skrikandes bebis.. Varit så här ett par dagar nu...

o vill ni höra de sista i dramat nu Kidzshoppen vill att jag ska ta bort alla osanningar om dem.. hmmm de säger att jag ljuger om att de varit otrevliga, att de dragit ut på tiden och att de inte kan göra något åt det som varit och att de tar det personligen! Men de ska skicka nya däck till oss igen... hmmm om jag nu tycker att de varit otrevliga.. hur ska jag kunna ljuga om det? O visst är det lustigt att de går att ordna fram däck när man hotar med lagar men inte innan dess?? Det gick till o med att ordna fram ett par däck till nu när de andra inte fungerar o vi sa att vi häver köpet!! Jag vet inte men jag tycker det är lustigt!

• Caranlachiel

Moder2B: Jo helgen gick jättebra! Vaknade kl 7 i lördags när Erik ville upp. Åkte iväg och köpte nybakt bröd och kaffebröd, sedan hem och svänga ihop en bulgursallad till 25 pers, haha. Vid 13 åkte vi iväg mot Nääs Fabriker utanför Göteborg. Sista biten fick maken ha ögonbindel. När vi kom fram var 25 av våra närmaste vänner och släktingar på plats. Ögonbindeln åkte av och sedan kom presenten rullande - senaste modellen av Lamborghini som han skulle få basa över i 70 minuter. Han bara drog efter andan. Efteråt lunchade vi allihop i en kyrkstuga jag hyrt, folk fick gå en tipspromenad med frågor om 1979 (då min man föddes) och spela lite bocchia. Blev väldigt lyckat, men jag var helt slut när vi kom hem vid 21. Då hade jag ju varit igång hela dagen med massor av göra och hålla reda på, utan chans att få vila alls. Tyvärr sov Erik väldigt dåligt den natten så det blev lite jobbigt...

Och på söndagen, hans födelsedag, fick han frukost på sängen och ett halsband med två brickor - en stor som det stod Annelie på och en liten som det stod Erik på.

Ullared var trevligt men tyvärr kände jag mig lite besviken, främst på klädutbudet för barn. Men lyckades hitta en fin mjuk fleeceoverall och en vattentät overall i en storlek större. Tack Katarina för tipset!

• jeaxx77

Fru I: Tycker nästan att du skulle häva köpet iaf bara för att de burit sig så illa åt mot dig!

Cara: Låter som en lyckad födelsedagshelg! Kan tänka mig att maken blev glad och överaskad Jag upplever Ullared väldigt varierande, ibland hittar man hur mycket barnkläder som helst och ibland ingenting. Tycker dock att det är lättare att hitta bra kläder till Vilja nu när hon är lite större mot när hon var liten bebis.

• Ohanna

Usch- är fortfarande krasslig. Hade feber igår men klarade mig att vara hemma med Moa sjäv ändå. Missar ju ganska mkt pengar om man sjukskriver sig oxå plus att maken har det lite kärvt på jobbet den här veckan. Men vi håller oss hemma å jag passar på att sova när Moa sover och inte göra alla hushållssysslor som man gör annars på dagarna.

Maria 89; Följer gärna med på The Ugly Truth! Verkar vara en riktig tjejfilm å det vill ju Daniel ändå inte se När går den?

Caran; Vilken kanonhelg du ordnade åt din man! Ni verkar ju ha hft jätteskoj!

Fika den här veckan är inget för mig å Moa eftersom jag är lite krasslig.. .Men en annan vecka hänger vi med!

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09