• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Caranlachiel

Här har vi en gnällig plutt också, efter 5-månaderssprutorna igår. Han var hellugn igår, han var precis som vanligt. Men idag är han knölig. Å andra sidan har vi åkt bil mycket idag så det är möjligt att det beror på det. Får väl se hur han är imorrn. Men allt var bra i övrigt på bvc iaf! 70 cm lång och 8,84 kg, så han har höjt sig nån kurva igen efter att ha dippat två kurvor för en månad sedan. Skönt!

• Katarina m Leon o Matteo

Uscha vad jobbigt att 5-månaderssprutan verkar bita så på era små . Tack för trevlig lunch i går tjejer!

Jeaxx, Trist att ni inte kom i dag för jag skrattade högt flera gånger, men jag förstår dig så väl. Hoppas på en bättre natt för er ikväll!

Idag har min lillskrutt blivit 2 år! Han var så fin i tidningen (såklart!). Frukost på sängen och paket föll min herre väl i smaken. Fick bl.a. en sparkmotorcykel modell prinsessa eftersom det var den enda som fanns kvar. Var på väg därifrån men så slog det mig att det enbart är mina egna fördomar som gör att jag inte köper denna rosa/lilaglittrande variant och att M inte lär bry sig. Mkt riktigt, den var nog mest poppis av alla paket han fick! Undra hur lång tid det tar innan han får veta att den är fel *suckar*. Nåväl, hade egentligen tänkt ha honom hemma men eftersom de ville fira honom på fsk så fick han gå. Hade fått paket och ballongkalas där så han var sååå nöjd. Under tiden gick jag på mammabio och åt lunch på fjällstugan. Därefter åkte vi, efter hämtning, till stadsparken och lekte och fikade. Sedan följde badhusbesök med pappa helt enligt tvååringens önskemål. Utröttad somnade han innan ens en slurk välling åkte ned, förhoppningsvis alldeles nöjd med att vara 2!

• Caranlachiel

Katarina: Bra att du köpte motorcykeln ändå! Men som du säger, han lär få veta att den är "fel". Min kompis pojke (då 3 år) har en favorittröja som är rosa. Ändå kom han hem en dag från dagis och berättade att rosa är minsann en flickfärg, det vet ju alla. "Men din favorittröja då? Den är ju rosa?". "Ja". Haha. Så det lade han ingen värdering i och fortsatte använda tröjan. Konstigt...

• Katarina m Leon o Matteo

Fru I, Självklart ska ni häva köpet! Helt otroligt att ni stått ut och varit vänliga så här länge! Någon måtta får det faktiskt vara!!

Caran, ha ha vad skönt att han inte valde bort tröjan!

• jeaxx77

Katarina: Jag hade gärna gått på bio men efter nattens äventyr så orkade jag inte göra mig tillräckligt respektabel för att gå ut (elle rin i en mörk biosalong). men facit i hande hade nog bio varit mer avslappnande  än busig 2åring som kom på hembesök istället
    Vad mysigt att de firat honom på dagis, det sa Vilja minsann inget om
    Undrar om Vilja aldrig blir firad på dagis för att hon är "semesterbarn"? Tråkigt för henne när hon blir så gammal att hon förstår{#lang_emotions_frown}
    Klart han ska ha en rosa sparkmotorcykel!!

Nu ropar Visa efter nattmackan

• fru Ingeborg

Återförsäljaren till vagnen har nu lovat att skicka däcken direkt hit utan mellanlandning så får vi dem inte nästa vecka så häver vi köpet bums! Om jag så ska åka upp och lämna vagnen i butiken och stå där tills jag får pengarna tillbaka!!

I dag ska vi till BVC har ju inte vart där på 6veckor så de ska bli spännande

• Mattilda

hoppas det ordnar sig med vagnen! usch för att sånt ska kunna hända!
    Lycka till på BVC! alltid lika kul :)

Nyss hände det som inte får hända!!!!.
    Minerva damp i golvet stackarn! tack och lov låg Andreas täcke på golvet och det är inte så högt så hon blev nog mest rädd. Ena stunden låg hon bredvid mig på min sida av sängen och andra stunden så hördes ett skrik. Brukar vara snabb att bunta upp med kuddar längst kanterna men såklart det skulle hända innan jag hann det =/
    Efter lite tutte blev allt som vanligt igen och nu är det full fart igen :)

idag blir Minerva 5 månader, helt otroligt hur fort det går :)

Katarina : va bra du köpte motorcykeln! i den åldern spelar det nog inte så stor roll vilken färg det är bara det rullar och går framåt ;)..hoppas att inga andra kommer och beklagar sig bara !
    Min 6 åriga systerson sa om en body syrran köpte innan vi visste om Minerva skulle bli en flicka eller pojke men TÄNK om det blir en pojke!!! det är ju rött i den! ( bodyn är nästan helblå med endast lite lite rött ;p)

• Caranlachiel

Godmorgon tjejer! Idag ska jag försöka ta mig ner på stan en sväng. Har ett presentkort på Indiska som kliar i fickan. Ska fika/luncha med Erik när jag ändå är där. Någon som vill göra oss sällskap på Malmborgs runt 13-14?

• jeaxx77

Mattilda: Vet inte om det är någon tröst men det händer nog nästan alla någon gång. Vilja var nog inte mycket äldre när hon ramlade ur vår säng med huvudet först och då fanns det inget täcke på golvet. Jag satt med henne i sängen och tyckte att jag hade jättekoll och ändå så vips så kröp hon över kanten och dunsade i golvet.

Här laddar vi för babysim kl 11.

• fru Ingeborg

8570gr och 64.3cm är lite att ta i men god och glad är hon

Mattilda alltid lika jobbigt när de slår sig men det är inte sista gången

Katarina Tycker oxå ni gjorde hel rätt med en rosa spark Då visar ni åtminstone att han duger för er i alla färger!!

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09