• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Katarina m Leon o Matteo

Caran, hur går det? Kanske ska ringa sjukvårdsrådgivningen och kolla om du ska söka. Usch vad typiskt! Hoppas det känns bättre!

Vi har budat på ett hus men vann tyvärr inte budgivningen så nu känns det lite... snopet.
    Hoppas något nytt faller oss i smaken snart! Här är det: http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/510063

• Caranlachiel

Katarina: Jag har haft problem hela dagen. Nu har jag tyvärr inte tid att göra något åt det (ska till Borås på basketmatch och sen till mina föräldrar) men har det inte förändrats imorrn så åker jag till akuten och sätter mig. Såhär kan jag ju inte ha det. Ungefär varje halvtimma tåras ögat, blir jätterött och gör så ont att jag inte kan ha något av ögonen öppna på några minuter tills det gått över.

• Mattilda

usch caran! hoppas det blir bättre!

Minerva brukar me försöka ge sig på mina ögon men än sålänge har både ögonen och näsringen klarat sig bra.

Katarina : förstår du är besviken! vilket toppenhus

imorn bär det av till Ullared för andra gången i år! hoppas på vinteroverall till Minerva.

Vi har varit sjuka i över 2 veckor här men äntligen verkar alla vara friska.

• jeaxx77

Usch Katarina vad ledsen jag blev för er skull. JAg vet ju precis hur det känns när man tror det är klart och så kommer någon jäkla Eva in o köper det i sista stund
    Jag var helt säker på att det skulle bli skumpa o kontrakt för er idag!
    Om inget annat så hoppas jag att ni hittar drömmen på etapp 4.
    Massor med kramar!

• Caranlachiel

Mattilda: Skönt att näsringen klarat sig! Igår lyckades Erik dra ur örhänget från sin fasters öra. Som tur var gick det bra, han hade ju lika väl kunnat slita hål på alltihop...

Vi var i Borås igår. Offas syster har flyttat dit och hennes kille spelar elitbasket i Borås lag nu, så vi var på den första matchen för säsongen. Riktigt kul! Hade hörselkåpor till Erik så han var nöjd trots oväsendet.

Sedan sov vi hos mina föräldrar. Idag och imorgon har mamma garageloppis så jag hjälpte henne märka upp allting med små färgade klistermärken så man ser vad allt kostar. Tog med mig två kassar barnböcker hem som jag hade när jag var liten. Vilka minnen!

Ögat blev förresten bättre under natten. Fick aldrig möjlighet att sova igår under dagen så ögat var ju öppet hela dagen. Räckte med några timmars sömn för att det skulle läka fint. Skönt!

• Ohanna

hej! nu har vi beställt kök från ikea! ska totalrenivera köket i slutet av november.

nån som varit på mamma gympan på kungsporten? är det bra så att det är lönt omaket att ta bussen dit?? de har ju mammagympa tisdagar 10.50. Nån om har lust att hänga på dit på tisdag? jag funderar på att testa den i alla fall.

• fru Ingeborg
    Ohanna skrev 2009-09-27 19:48:34 följande:
    hej! nu har vi beställt kök från ikea! ska totalrenivera köket i slutet av november. nån som varit på mamma gympan på kungsporten? är det bra så att det är lönt omaket att ta bussen dit?? de har ju mammagympa tisdagar 10.50. Nån om har lust att hänga på dit på tisdag? jag funderar på att testa den i alla fall.
    Har oxå tänkt testa där.. kan inte på tisdag men nästa vecka o i så fall kan jag plocka upp dig med bilen på vägen
  • mrsjoy

Hej allihop!

Torsdagen den 15okt ska jag ha tupperware party här hemma, kl 18.15
    Efteråt bjuder jag på fika!

Jag har bett hon som kommer hit att ta med endel från deras barnsortiment.
    Så det kommer nog vara mycket bra grejor!

Ni är alla jättevälkomna! Skriv gärna upp er så jag vet hur många vi blir.
    Och hör av er om ni får förhinder.
    (PS. Info med adress osv mailar jag till er som kan komma lite längre fram..)

Kram Maria

• Katarina m Leon o Matteo

Ohanna, jag gick där en del när jag var hemma med Matteo och det var helt ok. Är ju billigt och opretentiöst i alla fall . Måste nog dessvärre jobba fram till lunch men dyker ev. upp om jag hinner! Kul med kökrenovering! Vad blir det för kök?

Caran, vad skönt att det blivit bättre! Vet att jag haft sådär som du beskrev med blinkningarna någon gång när ögat fått en smäll också och att det blev bättre efter just en lång vila. Hoppas det fortsatt i samma positiva riktning. Spännande med basket, tror typ aldrig att jag varit på en live-match!

Vi har nu slickat våra sår under helgen och hoppas att nästa drömhus snart kan dyka upp. Det första tog ju bara ett år på sig . Vad vi gjort i helgen vet jag inte riktigt men städat har inte varit en av sakerna i alla fall (av statusen på hemmet att döma). Tappade kameran och objektivet i backen så det måste lagas och så har vi letat efter velourtyg eftersom jag fått dille på att sy bakelser och kakor. Vet någon vart jag kan hitta velour? Åkte till Taberg men där fanns ju inget.. Rena inredningsbutiken där numera . Jättefint! Hittade en liten födelsedagspresent till ett kalasbarn där i alla fall så resan var inte helt förgävaes.. Hm, nu ska jag nog fortsätta sy innan jag nattar mig själv! Ha det bra!

• jeaxx77

Ohanna: Jag gick också på kungsporten någon gång när jag var hemam med VIlja o har funderat på att testa det igen nu med Visa. AHr dock prioriterat sömn på förmiddagarna det senaste halvåret eftersom jag inte fått något av den varan nattetid.  Men nån gång framöver tänkte jag släpa mig upp till kungsporten igen

Maria: Det är lite tokig tid för mig, mitt i nattning av barnen. Men ev har jag en beställning som jag kasnke kan lämna till dig?

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09