• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • april19

Här händer det grejor som vanligt!

Måste säga att jag är avis på er som åker och tittar på hus med lånelöftet i bakfickan. Vi kollar med jämna mellanrum, men drömmer mest ;)

Jag skulle gärna hänga med på fika i veckan, men min enda lediga dag är fredag och det kanske inte är den lättaste dagen att komma ifrån för en fika för de flesta..

• Thullan

Hejsan.

Kan inte heller fika denna veckan, sambon är ledig så vi grejar en del hemma nu. Kan inte måndag nästa vecka heller för då har jag båda barnen hemma o barnmusk vid 15. Sen kan jag meddela att Åhléns inte öppnar förrens kl 10 =)

Jag vill oxå träna, går ut o går ca 4 dagar i veckan men äter en jäkla massa godis så inte ger det något men hade jag inte gått hade det varit värre. Usch detta hemska goda godis =)

Kul med husbyggen, här drömmer man oxå om att bygga men det får bli om några år ist när svärfar gått i pension så han kan bygga åt oss o sambo kan ta tjänstledigt för att bygga.

Nu ska jag ordna o greja hemma innan sängdags.
    Ha det bra alla.

• Caranlachiel

Här har Erik bajsat för fjärde gången idag. Puh.

• Annizsj

Synd att ingen kan på torsdag! Borde väl själv vara hemma å städa då. Mina föräldrar plus syrran kommer på fredag. På söndag är det dags för dop. Vi kan inte Måndag. Har båda barnen hemma då, då Milo har studiedag på sitt dagis (endast för barn med föräldraledig förälder). Nästa vecka kan vi tisdag eller torsdag.

Ska smyga in till sängen nu, Viggo ligger i SIN säng men vaknar väl när jag lägger mig. Han är så ljudkänslig, förstår inte varför egentligen? Vi har försökt att inte smyga å så, men men så fort jag rör på mig i sängen reagerar han........

natti natti...ser inte fram emot ännu en jobbig natt, men det är väl bara att stå ut? Någon gång vänder det ju

• jeaxx77

Annizsj: Det vänder...här har det precis vänt och efter tre nätter med endast 2-3uppvak är jag en helt ny människa. Det vänder snart för er också, det är jag säker på!

• Annizsj
    jeaxx77 skrev 2009-09-28 21:27:01 följande:
    Annizsj: Det vänder...här har det precis vänt och efter tre nätter med endast 2-3uppvak är jag en helt ny människa. Det vänder snart för er också, det är jag säker på!
    Va skönt för er att det har vänt. Kör ni på endast ersättning nu? Alla som har barn som sover om nätterna verkar ge ersättning. Jag har testat men det var inte populärt. Får testa med flaska idag igen. Denna natt var hemsk. Först kunde inte jag sova, inte Viggos fel. Sen när jag väl sov vaknade Viggo konstant från 0:20. Han skrek så fort jag lade ner honom i sin säng eller jämte mig. Han var nog övertrött. Tänk om han vara kunde sova i sin säng utan att vakna. För det är just när han är sådär halvvaken som han blir helt knäckt. Tror egentligen inte att han behöver äta om nätterna, får se vad de säger på BVC imorgon?!
  • Caranlachiel

Annizsj: Jag läste nånstans att från 6 månader finns det ingen fysisk anledning till att de behöver äta om nätterna, så då borde man kunna börja vänja dem av med det. Tänkte börja försöka med det med Erik nu, gradvis minska hur mycket han får och tillslut bara byta blöja på honom. Äter han inte på natten kan man väl tillslut fasa ut blöjbytet också hoppas jag.

• Annizsj

Caranl-- Jo, det är nog vid 6 mån de brukar säga att nattmål inte längre behövs. Men sedan beror det ju på hur barnet växer. Viggo är rund å go så för hans del kan han nog sluta nu. Sedan finns det ju bebisar som sover utan matstopp hela natten från 1 mån. Det är så olika. Sedan tror jag att det blir lättare när man slutar amma. Så var det iaf med Milo. Han drack välling på kvällen sedan inget på natten. Nätterna blev bättre när han var runt 11 mån (då jag slutade amma). Så jag får väl stå ut ett tag till?!

• Caranlachiel

Annizsj: Ja det är väl bara så, att stå ut. Jag försöker få Erik att gilla välling så att han kan få det på kvällen och bli mätt nog att klara sig över natten, men än så länge verkar han inte tycka det är gott. Har bara provat ett par gånger så jag ska inte ge upp än!

• Mattilda

Minerva äter också massor på nätterna. från 19-19-30 när hon somnar är det lugnt fram till 23-24 sen är det kanske varannan timme. vi samsover dock men ska försöka vänja henne vid sin säng nu när hennes rum äntligen är färdigmålat!

Hon är så mammig just nu! är nog för vi har varit sjuka och inne i 2 veckor.
    igår När vi var hos Ohanna och Moa var det kaos för lilla damen ;p
    Moa nös = Minerva grät, Moa skrattade = Minerva grät , Moa pratade = Minerva grät! osv osv osv ;p Så länge lilla Moa var tyst var det någolunda lugnt iallafall haha.

Inte ens Minervas pappa kan ha henne längre stunder för hon ska till mig hela hela tiden!
    Blir kul och se hur social hon är på ÖF imorgon :)

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09