• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • jeaxx77

Hej tjejer,

Måste bara berätta att visa lärt sig krypa idag...elle riaf att åla framåt Mamma är så stolt!

• Mattilda
    jeaxx77 skrev 2009-09-29 19:52:14 följande:
    Hej tjejer, Måste bara berätta att visa lärt sig krypa idag...elle riaf att åla framåt Mamma är så stolt!
    grattis vad kul!! :)
    har hon månntro samma roliga stil Minerva har ? ;p

www.youtube.com/user/MsTrulsa

nu sover Minerva i sin egen säng i sitt nya rum för första gången! gick jättebra..jag tuttade henne som vanligt i vår säng och en halvtimma efter att hon somnat bar jag in henne till sin säng..hon grymtade lite och fortsate sova .) får se hur natten framskrider dock ;p,.jag är jätte nervös haha. kommer springa in var 5e minut och kolla till henne :)
  • fru Ingeborg

Visst är de jobbigt när nattrutinerna störs!! Här är vi inne i någon form av tillväxtproblem tror jag, vill äta hela de sista 4a nätterna o blir aldrig nöjd. Hon som varit nästan klockan själv på att endast äta vid 20-03-08. Gnällde lika mycket i fm o försökte ge bröstet men blev bara arg så hon fick gröt o slurpa i sig en tallrik på nolltid!! Sen slockna hon gott i knät. Så ska se om hon somnar på bröstet nu annars får hon lite gröt till..

Ni som bygger hus. Vi har fått två olika bud från två olika firmor om fuktspärr i "gästtoalett". Den ena säger att är det endast toalett och handfat så behövs det ingen fuktspärr, medans nästa säger att de behövs alltid. Någon som har koll på det?

• Thullan

fru I: Enligt min sambo (gammal snickare o nu säljare till byggare) säger att fuktspärr behövs på golvet samt 10 cm upp på vägg vid handfat/toalett, vid dusch/badkar så krävs fuktspärr över hela badrummet. Hoppas jag hjälpte dig lite.

• jeaxx77
    Mattilda skrev 2009-09-29 20:08:16 följande:
    oj blev det andra videoklippet men ska vara det hasar/kryper ;P
    Haha...vad gulligt!
    Nej Visa har en något mer försiktig stil. Hon trycker ifrån med högerbenet och uppmed rumpan.
  • fru Ingeborg
    Thullan skrev 2009-09-29 20:19:27 följande:
    fru I: Enligt min sambo (gammal snickare o nu säljare till byggare) säger att fuktspärr behövs på golvet samt 10 cm upp på vägg vid handfat/toalett, vid dusch/badkar så krävs fuktspärr över hela badrummet. Hoppas jag hjälpte dig lite.
    ja.. men det är bara toalett och handfat och de var hans jobbarkompisar som sa att det inte behövs. Dock sa de på kakelhuset(?) att de behövs... Men läste nu att om det bara är toa och handfat så finns det ingen golvbrunn och då spelar det inte någon roll om det är fuktspärr eller inte för då behöver vi fuktspärra hela nedervåningen. Vilket låter ganska klokt!

Jeaxx vad duktig hon är (glömde skriva det innan!)
  • Caranlachiel

jeaxx: Åh vad roligt! Visst är hon född typ samtidigt som Erik? 6 april? Erik gör inga framsteg alls vad gäller krypning, han vill bara gå i gåstolen hela tiden. Kanske aldrig blir nåt kryp vad vet jag. Hade varit kul dock!

Vad hände förresten med listan för en tjejkväll hos mig? Nu visar det sig hur som helst att varken denna, nästa eller nästnästa funkar av olika anledningar. Helgen den 24 oktober är den första som funkar. Hur ser det ut för er andra?

• april19

Caran; Jag kan tyvärr inte den 24:e eller helgen efter det, då är vi i norrbotten o myser (höstlov! =) )

Vad härligt att våra bebisar har börjat nå krypstadiet, får se när Aston bli sugen på att röra sig framåt..

• Ohanna

Jeaxx; Grattis- eller vad säger man? Måste vara häftigt, jag förstår att du är stolt! Visa har ju varit tidig med allt- vända sig, å nu krypa! Moa vänder sig knappt fortfarande... hon vänder kanske 1-2 ggr/dag från mage till rygg men aldrig från rygg till mage. Då är hon mer sugen på att krypa tror jag- hon strväar alltid efter leksakerna hon inte har i famnen och blir SÅ arg och frustrerad när hon inte når dem! Hon sträcker armarna och skjuter upp rumpan i luften och lägger benen under rumpan och försöker skjuta ifrån... Haha men oftast slutar det med att hon kommer på att om hon drar i filten så kommer leksaken till henne istället för att hon ska kämpa att ta sig till den!

Caran; 4 gånger? Moa bajsade 8-9 blöjor om dagen när hennes tänder kom OC h innan dess ca 4 st per dag. Nu har det dock lugnat sej! Hur går det med Erik och maten? Vi ger Mo full lunch och gröt på kvällen. Funderar på att även lägga till Middag på kvällen vid 17-tiden och efter ytterligare några veckor lägga till grötfrukost. Hur har ni gjort? Moa gillar inte banan och mango, vilken frukt gillar Erik? Hon bara rynkar på näsan, ser allmänt illamående ut och spottar ut det mesta. Hon verkar föredra gröt eller grönsaker och rotfrukter istället.. (skum unge...)

Anniszj; Hade gärna fikat med dig men jag har blivit förkyld igen! HAr lite lätt ögoninfektion och snorar och nyser lite. Ska skippa ÖF idag och KÖF imon som jag tänkt gå på. VIll ju inte smitta ned några stackars barn. Men om du inte är rädd för att bli förkylningssmittad så kan jag gärna fika!

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09