• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • FruGöransson

Hej alla!

Min laptop är trasig, skärmen har strejkat, så vi har varit utan internet i flera dagar. Nu har vi fått låna en dator, vilken tur att man har en snäll svärfar.

Katarina: Synd att ni inte fick huset! Länken funkar inte längre, så synd, hade varit roligt att se vad det var ni hade hittat. Var låg det? Kul att sy lite!

April: Träningsvärk är underbart! Tänkte träna den här veckan mé :) ett kvällspass och mammfriskis blir bra

Caran: Kul med live-match! Jag har spelat basket men inte sett någon match på den nivån, måste va rätt kul :)

• mrsjoy
    jeaxx77 skrev 2009-09-27 22:06:42 följande:
    Ohanna: Jag gick också på kungsporten någon gång när jag var hemam med VIlja o har funderat på att testa det igen nu med Visa. AHr dock prioriterat sömn på förmiddagarna det senaste halvåret eftersom jag inte fått något av den varan nattetid.  Men nån gång framöver tänkte jag släpa mig upp till kungsporten igen Maria: Det är lite tokig tid för mig, mitt i nattning av barnen. Men ev har jag en beställning som jag kasnke kan lämna till dig?
    Ok, förstår det! Absolut det kan du göra! Säg bara till om du vill beställning så löser vi det!
    Kram!
  • Ohanna

Katarina, fru I, Jeaxx; kollade just bussen- tar 30min från G.hagen till kungsporten med 1 byte å då har jag noll minuter på mig att byta buss på juneporten... Å missar jag en buss får jag vänta på nästa i 10min. Å 40 min resa för ett träningspass är ju lite meningslöst- det blir ju 80min jag kan träna på hemma istället! ....så jag hoppar nog kungsporten. Får ta friskis istället på Onsdagar. Om ingen med bil kan plocka oss med bilen förstås- då hänger vi gärna på till kungsporten!

Katarina; Vi har beställt ett kök från IKEA med Applåd vita luckor, brunsvart bänkskiva med ekmönster och rostfria vitvaror. Hela kalaset gick på 45000kr... å då ska vi också köpa kakel, handdtag/knoppar, betala elektriker, rörmokare etc... SÅ det slutar väl på 60000 kan jag täka mig. Men det kommer bli så fint (och inte längre livsfraligt för lilla Moa) när det blir klart!

Var och gymmade på friskis i fredags med min syster (Daniel var hemma med Moa) och det var SÅ skönt! Bara när jag kom in i lokalerna fick jag tillbaka träningssuget eftersom alla där är så härligt motiverade och alla tränar för fullt! Så nu är det träning som gäller framöver!

M2B: Livet utan internet=som att vara skeppsbruten!! Det trådlösa internetet på min laptop har vatt paj i 1 år nu.. vill inte lämna in den och stå utan dator i typ 1 månad tills de hittar felet... *suck*

Maria89; Tupperware party låter kul! Ska kolla i kalendern och återkomma till dig!

• Caranlachiel

Idag skulle jag till frissan men fick inte så mycket pengar från försäkringskassan så det får jag hoppa. Vi behöver köpa en ny bilbarnstol till Erik och pengarna räcker inte till både och tyvärr. Får bli nästa månad! Dessutom ska jag till tandläkaren om två veckor. Puh.

Katarina och M2B: Ja basketen var kul. Är inget sportfan alls egentligen men de flesta sporter är ju roliga att se live, särskilt om det är någon man känner som spelar.

maria: Kul! Jag skriver upp mig mest för att få komma iväg själv en sväng.

Tupperwareparty 15/10
    Annelie

• Annizsj

Katarina-- Åh va tråkigt att någon Sven eller Göte eller va de nu heter fick köpa huset. Kunde tyvärr inte se det längre eftersom det var borttaget. Alltid kul att titta på hus (längtar tills vi kan köpa). Nu får leta vidare och hoppas på att hitta ett ännu finare hus

Ohanna-- Synd att det var ett himla bök att ta sig till Kungsporten. Gympan där är helt ok, för den pengen. Jag tror jag ska börja lite lätt där, men måste prioritera sömn och vila eftersom jag inte får sova om nätterna. Får se vad Bvc-tanten har att säga om detta när vi ska dit på onsdag? Kul med nytt kök!

Caranl-- Inte roligt med utgifter som förstör t ex en klipptid. Jag hade tid nu i lördags, men fick avboka. Hade verkligen hoppats på att lilleman skulle ta flaska, men icke. Om någon månad hoppas jag att han gör det eller att han kan äta sig mätt på gröt eller ngt annat. Det är bara att finna sig i att jag är låst just nu! Igår var jag och sambon iväg själva en sväng för första gången utan några barn. Farmor å farfar passade barnen, och det gick som väntat hur bra som helst. Hade precis matat Viggo så då kan man ju vara iväg en stund iaf.

Regn å rusk idag, vad ska man hitta på? Är något sådär pigg idag faktiskt, även om Viggo skrek endel tidigt tidigt imorse.

Nu var det så längesedan vi sågs. Jag föreslår fika nu på torsdag den 2/10!

Träff på Åhlen´s kl 9:30 Torsdag 2/10

Anna o Viggo

• Annizsj

Katarina-- Åh va tråkigt att någon Sven eller Göte eller va de nu heter fick köpa huset. Kunde tyvärr inte se det längre eftersom det var borttaget. Alltid kul att titta på hus (längtar tills vi kan köpa). Nu får leta vidare och hoppas på att hitta ett ännu finare hus

Ohanna-- Synd att det var ett himla bök att ta sig till Kungsporten. Gympan där är helt ok, för den pengen. Jag tror jag ska börja lite lätt där, men måste prioritera sömn och vila eftersom jag inte får sova om nätterna. Får se vad Bvc-tanten har att säga om detta när vi ska dit på onsdag? Kul med nytt kök!

Caranl-- Inte roligt med utgifter som förstör t ex en klipptid. Jag hade tid nu i lördags, men fick avboka. Hade verkligen hoppats på att lilleman skulle ta flaska, men icke. Om någon månad hoppas jag att han gör det eller att han kan äta sig mätt på gröt eller ngt annat. Det är bara att finna sig i att jag är låst just nu! Igår var jag och sambon iväg själva en sväng för första gången utan några barn. Farmor å farfar passade barnen, och det gick som väntat hur bra som helst. Hade precis matat Viggo så då kan man ju vara iväg en stund iaf.

Regn å rusk idag, vad ska man hitta på? Är något sådär pigg idag faktiskt, även om Viggo skrek endel tidigt tidigt imorse.

Nu var det så längesedan vi sågs. Jag föreslår fika nu på Torsdag den 1/10!

Träff på Åhlen´s kl 9:30 Torsdag 1/10

Anna o Viggo

• mrsjoy
    Caranlachiel skrev 2009-09-28 08:30:37 följande:
    Idag skulle jag till frissan men fick inte så mycket pengar från försäkringskassan så det får jag hoppa. Vi behöver köpa en ny bilbarnstol till Erik och pengarna räcker inte till både och tyvärr. Får bli nästa månad! Dessutom ska jag till tandläkaren om två veckor. Puh.Katarina och M2B: Ja basketen var kul. Är inget sportfan alls egentligen men de flesta sporter är ju roliga att se live, särskilt om det är någon man känner som spelar. maria: Kul! Jag skriver upp mig mest för att få komma iväg själv en sväng. Tupperwareparty 15/10Annelie
    Vad tråkigt att det inte blev nån frissa. Men jag känner igen det där.. försäkringskassan är jag så trött på! Ingenting är rätt.. Du får se fram emot det nästa månad istället då:)

Vad roligt att du kommer på tupperwaren!
    Det var ju en bra idé av dig att komma utan barn, då får man ju faktiskt lite egentid som du säger! Ni är välkomna alla andra med, med eller utan barn:)
    Hoppas vi blir ett gäng!

Nu ska vi äta frukost o se på one tree hill (blev en sen frukost), sen är det matlagning... och ikväll sen får vi gäster o ska bjuda på tacos så då ska vi laga mat igen! Mysigt såna här grå dagar. Baka är ett annat tips, jag drog igång med bullbak igår o hade vänner över på fika på kvällen:)
    Får se om man orkar ta sig ut i det här vädret, det är inte lockande men behövligt!

Kram på er!
  • Caranlachiel

Annizsj: Är också sugen på en fika, vissa av er var det längesen man träffade nu! Har lite fullt upp denna veckan dock så jag skulle hellre ses under nästa vecka. Kanske onsdag?

• FruGöransson

Annizsj: vi vill också fika men den här veckan är vi fullbokade. men gärna nästa vecka, kanske måndag? onsdag kan vi inte.

• Caranlachiel

Måndag funkar för mig också.

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09