• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • FruGöransson

Nu är vi hemma igen efter en helg i sthlm. I lördags takvandrade jag och B i Stockholm, det var såååååå häftigt!! Trodde ALDRIG att jag skulle fixa det höjdrädd som jag är men det gick! Jag är så stolt över mig själv Det var jättefint väder och perfekt utsikt över Stockholm. Vi fick vandringen som bröllopspresent och fick nu äntligen tillfälle att utnyttja den, perfekt då vi behövde lite tid själva Mamma passade Alice i några timmar och det gick jättebra :)

Jag har tänkt träna på friskis på onsdag, synd att tiderna krockar men vi hänger med en annan gång istället.

Caran: Tack för tipset om hälsoveckan! Ska absolut testa några pass i veckan :) Ha det så trevligt i Ängelholm!

Lilla l: jag förstår att det är tuffare än vad man tror, det där om banken lät ju intressant. Hade nog också valt den man redan har. Ska följa din blogg, det är ju kul o veta hur det går :) Huset ser fint ut tycker jag.

• jeaxx77

Hej tjejer,

Lina, vist är det mer jobb än man tror och då har vi ändå valt att göra så lite själva som möjligt men det är ändå mycket att hålla reda på. När det gäller bank har vi ju en del erfaranheter där sedan vi köpte hus då vi jämförde i stort sätt alla banker och valde att byta bank för lägre räntor. Vi lärde oss också att man kan spara en hel del pengar på att ställa olika banker mot varandra. Bara för att man får en ränta i första budet från dem är det oftast inte i närheten av deras sista bud
    Åh, det måste vara så roligt för er nu när det händer saker hela tiden med huset!
    Vi håller på och kör packmassor, och packmassor o packmassor och det är ju inte jättespännande (jaha, idag har vi fått ytterligare en jorhög..typ )
    Men vi har skickat in bygglovsansökan och vi ska träffa HTH nästa vecka för att se om vi kan få till en bra planlösning och materialval på köket och det ska bli så roligt.
    Vårt hus skall vara inflyttningsklart i maj så vi har en bra bit kvar.

M2B: Låter jättehärligt även om jag själv aldrig under några omständigheter skulle ge mig ut o vandra på tak

• Annizsj

Bio låter kul, men får bli en annan gång. Har en sjuk son här som förhoppningsvis är bra tills på onsdag, men vågar inte chansa. Hoppas att kunna gå på Små och stora här i Barnarp istället.
    Nu gnälls det här igen...suck, försvinn alla dagisbaciller försvinn!
    Hur går det för er andra med dagisbarn? Har de börjat bli sjuka än?

• Katarina m Leon o Matteo

Moder, wow, vad häftigt det lät! SKönt att det funkat bra med mormor också!!

Annizsj, jajamensan här har vi varit snoriga hela bunten i, ja två vändor är det väl nu..

Fru I, vi är bekanta med en familj där pappan är rörmokare. Tror att de har bra rykte och de är trevliga men jag vet inte om de är billigast i stan precis. Testa att ta in en offert kanske? Killen heter Fredrik Berg och firman (som hans svärfar startat om jag inte minns fel) heter Ståhlgrens vvs-service. Vi har fått bra och snabb hjälp när vi haft lite småfix här hemma i alla fall.

• fru Ingeborg

Tack katarina.. ska kolla dem Har tänkt att ringa runt lite men de brukar löna sig om man hör att de varit "bra" tidigare. Hörde om några andra med som jag ska ringa till

• Ohanna

Idag harde jag "Mamma-på-gräshagen-träff" hemma hos mig! Vi blev 6 mammor och 6 bebisar som bor inom en radie av 200meter från varandra. Var mammor jag träffat här på FL och på ÖF. Var kul att träffa dem allihop och deras bebbar. Jag hade bakat american cupcakes å kokat kaffe- var jättetrevligt

Har reserverat biljetter till bion nu! Ska bli skoj att gå på bio!

Emilia; ska vi promenera ned ihop om det inte ösregnar? Jag reserverade biljetter (man vet ju aldrig vad som händer när man har bebis... ) så jag måste hämta ut den senats kl 930 så i så fall måste vi gå 840 från Gräshagen. Kul att fika ihop idag oxå! Var så kul att se alla bebisar ligga ihop på golvet! Daniel var ledsen att jag inte fotat dem när de låg allihop på golvet- är ju inte varje dag man har 6 bebisar på vardagsrumsgolvet!

Barnvagnsbio på onsdag 23/9 kl 10.00 "They ugly truth" och sen lunch!

Maria & Emilia Rad 1 plats 6
    Kristina & Marley Rad 1 plats 5
    Jenny o Visa
    Johanna o Moa Rad 1, plats 7
    Katarina o Elise Parkett, Rad 8, Plats 104

Sabha; Takvandra? Vad är det? Kul att ni hade det mysigt! Jag ska gå på bion på onsdag för jag är fortfarande lite förkyld men nästa vecka hoppas jag att jag kan jympa på friskis istället!

Katarina; tre minuter låter svettigt!

• mrsjoy
    Ohanna skrev 2009-09-21 20:48:44 följande:
    Idag harde jag "Mamma-på-gräshagen-träff" hemma hos mig! Vi blev 6 mammor och 6 bebisar som bor inom en radie av 200meter från varandra. Var mammor jag träffat här på FL och på ÖF. Var kul att träffa dem allihop och deras bebbar. Jag hade bakat american cupcakes å kokat kaffe- var jättetrevligt Har reserverat biljetter till bion nu! Ska bli skoj att gå på bio! Emilia; ska vi promenera ned ihop om det inte ösregnar? Jag reserverade biljetter (man vet ju aldrig vad som händer när man har bebis... ) så jag måste hämta ut den senats kl 930 så i så fall måste vi gå 840 från Gräshagen. Kul att fika ihop idag oxå! Var så kul att se alla bebisar ligga ihop på golvet! Daniel var ledsen att jag inte fotat dem när de låg allihop på golvet- är ju inte varje dag man har 6 bebisar på vardagsrumsgolvet! Barnvagnsbio på onsdag 23/9 kl 10.00 "They ugly truth" och sen lunch!Maria & Emilia Rad 1 plats 6Kristina & Marley Rad 1 plats 5Jenny o VisaJohanna o Moa Rad 1, plats 7Katarina o Elise Parkett, Rad 8, Plats 104Sabha; Takvandra? Vad är det? Kul att ni hade det mysigt! Jag ska gå på bion på onsdag för jag är fortfarande lite förkyld men nästa vecka hoppas jag att jag kan jympa på friskis istället! Katarina; tre minuter låter svettigt!
    Tack för idag Johanna! Det var mycket trevligt. Vi får ta kort nästa gång
    Menar du mig eller vem menar du med Emilia? Det är ju min dotter.. :P Vi går gärna bort om vädret tillåter. Det är så skönt o promenera
  • Ohanna
    mrsjoy skrev 2009-09-21 20:58:49 följande:
    Tack för idag Johanna! Det var mycket trevligt. Vi får ta kort nästa gång Menar du mig eller vem menar du med Emilia? Det är ju min dotter.. :P Vi går gärna bort om vädret tillåter. Det är så skönt o promenera
    Haha- dessa namn, dessa namn.... *suck* blandar ihop alla jämt och ständigt; mammors namn, bebisars namn och signaturer på FL- men din är ju inte speciellt svår! Jag menade dig i vilket fall! Men då går vi imon då, om det inte öser ned! Ska vi ses vid ICA?
  • mrsjoy
    Ohanna skrev 2009-09-22 10:44:19 följande:
    Haha- dessa namn, dessa namn.... *suck* blandar ihop alla jämt och ständigt; mammors namn, bebisars namn och signaturer på FL- men din är ju inte speciellt svår! Jag menade dig i vilket fall! Men då går vi imon då, om det inte öser ned! Ska vi ses vid ICA?
    Lätt hänt! Det blir bra, då syns vi vid ica 8.40
  • FruGöransson

Ohanna: Jo: "En takvandring är en guidad historisk upplevelse med fantastisk utsikt. I Stockholm genomförs Takvandringen på gamla riksdagshuset på Riddarholmen. Det är en bra utgångspunkt för Stockholms historia och ger en fin överblick av stans äldsta delar."

Man har på sig säkerhetsutrustning och går på tak sedan stannar man några gånger och en guide berättar lite historia om Stockholm och förklarar vilka byggnader man ser. Du kan gå in på www.upplevmer.se om du vill ha mer info. Det var jättehäftigt och en väldigt rolig present att få

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09