• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Lilla l83

Ohanna. Vi flyttar in 22 februari så det är ju ettvtag till men det går nog fortare än vad ma tror. Va kul för era att få hyra ett ny renoverat hus! Och till januari går det ju fort!

Jeaxx: Det är så häftigt att se sitt hus komma och sen på 2 dagar stå där med all sin prakt! Allt blir så verkligt och när man går in ser man ju storleken på ett annat sätt. Man kan verkligen möblera med tanken! När sa du att erat hus skulle komma? Har ni fått något datum?

• Caranlachiel

Idag kan Erik plötsligt åla sig framåt. Men han är lite klen i armarna fortfarande så han orkar bara ett par gånger, haha. Nu dröjer det nog inte länge innan han kryper!

• jeaxx77

Cara: Ja nu går det nog undan, när de väl fattar att man kan ta sig framåt blir de ivriga med att öva

LillaL: Ja jag förstår att det blir verkligt på ett helt annat sätt. Ååh vad jag är avundsjuk. JAg har ingen aning om när det kommer stå ett hus på vår tomt...men jag tror strax innan jul Åh tusan i så fall är det är ju snart det också!!

Jag kan inte på onsdag för då ska jag till Ullared med käre mamsen. Men ev kan jag på torsdag...om jag inte beslutar mig för att babysimma då.

• Caranlachiel

jeaxx: Åh vad härligt med Ullared! Var ju där nyss men hittade inte allt jag ville ha så jag hade gärna åkt dit igen. Och så är det ju så bra att köpa julklappar till barn där! Mamma och pappa har 18 barnbarn och när de fortfarande var små så brukade mamma ladda upp och köpa allt kul hon såg i Ullared. Hon hade en hel garderob full med grejer som hon bara kunde plocka ur när det var jul eller födelsedagar.

• Annizsj

Jag säger som de andra mammorna här, ta det lugnt med maten, jag lovar att det kommer när hon väl behöver. Viggo har precis börjat äta en hel portion gröt, inget annat, bara mammas mjölk då Kan tillägga att han blir 6 mån den 28e och mår prima

Torsdag låter som en bra dag att träffas. Tisdag blir det Ica maxi (äntligen barnbidrag)!

Nu gnälls det där nere, att JAG ALDRIG kan få sitta lite här utan att någon ropar på mig. Jag kan räkna på min ena hand hur många ggr jag suttit här när min sambo tar hand om barnen, nu har han dessutom bara ETT barn att ta hand om då M är hos farmor. Han anar inte hur det blir i januari då det är dags att ta över här hemma.
    Var bara tvungen att klaga lite. Nu skrattas det faktiskt där nere

• Caranlachiel

Suck. De sista två veckorna har Erik varit väldigt svår att somna på kvällen. Han har skrikit bara man lägger ner honom i sängen, så vi har plockat upp honom efter en stund och låtit honom vara med lite till. Tillslut somnar han oftast med nappflaskan i sängen, övertrött. Nu blev jag trött på detta och kände att om vi plockar upp honom och han får vara med lite till så fort han skriker så tror han ju att det är så man gör. Så nu tänkte jag låta honom ligga lite, gå in, sjunga, klappa och gå ut igen. Och så fortsätta så tills han somnar. Gick därför precis ner och satte mig här i nån minut innan jag tänkte gå upp igen. Då går min man upp och tar med sig det skrikande barnet ner, står nu och vaggar honom i famnen och sjunger för honom! Jag försökte säga att det var precis det jag ville undvika. Då vill han inte att jag ska vara tyst så Erik lugnar sig och somnar. Suck... Vi får uppenbarligen prata om detta imorrn så han är med på banan!

• Mattilda

typisk karlar! ;)

igår skulle jag äntligen få gå på fest och komma iväg lite..hann nästan fram med bussen så ringde Andreas och jag fick komma hem igen...Hon är så mammig just nu men det är ju inte så konstigt när han tar henne kanske 5 min då och då bara!

Testade med morotspure idag och det gick hem iallafall! :) Men skönt ni säger det inte är någon brådska! blev lite panikslaget efter BVC sa jag skulle börja med mat men antar hon menade bara smakisar där med :)

• FruGöransson

caran: va kul att det går framåt för erik, snart kan han krypa ju =) Jag längtar tills alice börjar krypa =) Jag följer gärna med till Bankeryd om det inte är någon annan som väldigt väldigt gärna vill gå :) det låter kul tycker jag. Vilken tid är det?

Annizsj: förstår att det är svårt att få tid till o sitta framför datorn när man har två barn att ta hand om. Vad ska du göra i januari då? jag kan inte bestämma mig för när jag ska börja jobba. funderar på att vara hemma en termin till faktiskt.

Mattilda: synd att det inte blev någon fest för dig då. Nu får han ju ta hand om henne lite mer då så du kan få komma iväg lite :)

Det verkar som att det är några som kan torsdag...jag börjar på en lista :)

Fika torsdag kl. 10 (?) , förslag på plats: Nyfiket, Malmborgs, Åhléns, Waynes eller Ikea?

Sabah och Alice

• Caranlachiel

Ja Erik somnade ju i hans famn här tillslut. Det löste ju problemet idag, men alla andra dagar då? Offa är inte alltid hemma vid nattningen och jag tänker då inte stå och vagga honom i famnen medan han skriker tills han somnar.

Men om en månad ska jag börja jobb halvtid, då är Offa hemma måndag och tisdag helt själv med Erik. Jag tror det är jättenyttigt för honom.

• Caranlachiel

Moder2B: Ja vad kul. 18:30 är det. Jag skickar adressen till dig.

Fika torsdag kl. 10 (?) , förslag på plats: Nyfiket, Malmborgs, Åhléns, Waynes eller Ikea?

Sabah och Alice
    Annelie och Erik

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09