• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Ohanna

Jeaxx och mattilda; Moa var 65 lång och vägde 6300 på 5 månaderskollen så hon kommer nog upp i samma storlek som era små när hon går på sin 6 månaderskoll. Men det blir snarare 6 1/2 månaderskoll tror jag- fick tiden rätt sent.

Idag ska jag och Moa till A6 och äta lunch med en kompis och kanske eventuellt shoppa lite oxå Ikväll ska vi på tupperwareparty hos Maria och Emilia- det ska bli skoj. Jag är ju gräsänka den här veckan eftersom Daniel jagar älg. SÅ jag försöker sysselsätta mig

• Caranlachiel

Shit haha. Våra grannar fick en pojke idag. Jag håller på att bli helt knäpp här, har bebisfeber! Är lika ivrig och glad som om det vore min egen.

• Caranlachiel

Jaha nu blev jag visst gräsänka ikväll. Om någon annan är det också så är ni varmt välkomna hem till mig! Här serveras ostbågar och chips med dipp hela kvällen, till mina tänders förtret...

• Lilla l83

Måste berätta att vårat hus nu står uppe!

• Caranlachiel

Lilla l83: Spännande! Känns lite annorlunda när det verkligen står uppe va? Man får ofta en helt annan känsla för storleken då.

• Ohanna

Måste bara skriva att Moa vänt sig idag! Vi tror att hon vänt sig tidigare; vid 3mån under natten i sin säng och förra veckan när jag diskade och hon plötsligt inte låg på filten när jag kom in i vardagsrummet utan mitt på golvet (perfekt avstånf för vänding från mage-rygg och sen rygg-mage). Men nu vet jag SÄKERT att hon vände sig- även om jag inte såg det Var nere i tvättstugan, hade lagt Moa på rygg med leksaker utspridda långt från henne (för att provocera fram en vänding- hon gör mest framsteg när hon är arg konstigt nog...) plötsligt för jag iaf att hennes pratade nallen börjar sjunga i babymonitorn, så jag springer upp å så ligger hon på mage och gosar med nallen! Så nu är jag lite stolt här hemma! Å Daniel är och jagar så jag har ingen att berätta för å va glad ihop med... SÅ därför skrev jag här istället!

Just nu ska jag strax hänga ned tvätten, sen laga mat till Moa. Vädret verkar ju vara taskigt idag så vi ska nog stanna inne hela dagen. Så projektet i em blir att stryka alla Moas kläder i strl 62 å "arkivera" dem på vinden. Jättekul em alltså!

Caran; Jag är oxå gräsänka ikväll så jag hade gärna kommit över men jag har redan planerat att Moas moster ska komma hit och sova över. Men du får gärna göra oss sällskap om du vill! Vi tänkte börja kvällen vid 18-19 tiden med att laga nåt enkelt (eller köpa hämtmat), sen se idol och mumsa på kladdkaka. ps. Min syster gör jönköpings godaste kladdkaka

Lillal83; Va häftigt! När flyttar ni in? Vi flyttar i slutet av Januari till ett hus vi hyr av några vänner. När vi såg det först var det totalt renoveringsobjekt men nu är det lagt golv, tapeter uppsatta och taken målade i nästan alla rum och plätsligt känns det så verkligt- shit vi ska bo här!

• Caranlachiel

Ohanna: Hmm jamen det låter ju trevligt. Säkert att ni inte vill vara själva då?

• Ohanna

Caran; Nej då- det är bara trevligt med sällskap! Vi gräsänkor måste ju hålla ihop! Å så kan ju Moa å Erik roa varandra lite så vi kan prata som vuxna lite Men ni kan väl dyka upp runt halv sju tiden kanske? Adressen är fornkullegatan 4B, vån 3 efternamn Holkko-Lafourcade. Enklast är att kolla på hitta.se eller eniro.se för att se vart det är. Om ni åker buss är det 3;an mot gräshagen hoppa av vid hållplats Gräshagen centrum. Jag skickar mitt mobilnummer i ett medellande till dig så du kan ringa om ni går vilse Välkomna!

• jeaxx77

Ohanna: Roligt med framsteg! De är ju luriga de små som passar på när man inte tittar

LillaL: Åh vad spännande! Måste ju kännas så roligt att se ert nya fina hus stå på plats

• Mattilda

Ohanna : kul att ni äntligen har fått bevis på vändningen ! :) snart är det slut på dina ensamma stunder i tvättstugan =p

ikväll ska jag på 25 års fest hos en kompis så Andreas ska vara hemma med Minerva. Jag går inte förens hon sover dock så har han tur sover hon tills jag är hemma igen :)..ska bli gott med några öl iallafall! :)

Jag har ett litet problem med Minerva då BVC säger att jag ska börja mer med mat istället för gröt men hon får kväljningar av mat. bara gröt och frukt pureer som passar den kräsna damen. Mosad potatis med smör var det nära hon kräktes av ;p..känner igen från dagisbarnen där jag jobbat dessa kväljningar när det är nått dom inte gillar =p..har inte testat morotspure dock men kan man kalla det mat ? :)

Några tips på hur jag ska göra ? har blivit att hon fått en sked och sen ger jag gröten istället. Kanske är en vanesak ? men tycker så synd om henne.

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09