• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • fru Ingeborg

ohanna jag håller på att plocka undan 68 o ta fram 74

• Mattilda

Vi har lite problem med storlekarna haha..68 är lite för lite medans 74 är alldeles för stort!.
    Nu väger Minerva 7 kg ( var på vårdcentralen igår) så får se imorgon på BVC hur kurvan ser ut men 600g på 5 veckor verkar ju bra tror jag ? hon hade dock inte växt något alls och det var ju konstigt men får se när BVC mäter :) kan hända dom mätte lite fel.

idag satt Minerva för första gången utan stöd! vilken lycka i mammahjärtat :) Förut har hon stött sig med händerna i golvet men nu plötsligt började hon balansera med händerna i luften :) såå gulligt hehe

Min syster hade kommenterat bara en timma tidigare idag om varför Minerva inte kunde sitta själv än men tji! där fick hon :)

imorgon är det som sagt var dags för 6 månaders läkarbesöket så hoppas allt står rätt till!

• Annizsj

Massa snö i barnarp också. Milo var helt lyrisk imorse, skulle sitta på stolen närmst fönstret hela morgonen. Sedan gick han med nöje till dagis:) snacka pm skillnad från förra året, då var snön mest jobbig! Kanske en snowracer blir en julklapp?

• Annizsj

Vi kör både 68 och 74! 62 rensade jag ut redan i somras tror jag! Nu dags för sillmacka:)

• mrsjoy

Påminner om tupperwareparty här på gräshagen på torsdag kl 18.15.
    Ni är välkomna med eller utan era bebisar:)
    Ni får jättegärna komma även om ni inte vill köpa något, alla som k ommer får en lite present och jag bjuder på fika. Det blir supermysigt:)
    Hör av er om ni vill komma så får ni min adress. VÄLKOMNA!
    Kram på er!

• Caranlachiel

maria89: Just det! Jag kan inte komma trots allt, min svärmor kommer hit på kvällen.

• jeaxx77

Vi har också rensat ut 62 för ett bra tag sedan, har kanske några byxor i 62 som hon fortfarande använder. Nu kör vi blandat 68 o 74. 74 är lång i ärmarna men sitter bra för övrigt o 68 blir lite kort om kroppen på henne. Tror hon har lång överkropp
    Idag ska vi göra ett nytt försök att komma ihåg 6månaderskontrollen. Ska bli roligt att se om det blivit nån skillnad i kurvorna nu sedan jag slutade amma. Jag gissar på närmare 7kg och 67lång.
    Hoppas ni får en bra dag!

• Caranlachiel

Haha jag sitter och kollar på Erik som ligger på golvet och leker med en mjuk bok. Det är så kul hur allting är så självklart för dem, ingenting ifrågasätts det bara accepteras. Ena foten glider liksom över golvlisten och det måste han ju känna tydligt med foten, men inte vänder han sig om för att kolla vad det är. Och ibland dunkar han i huvudet i väggen, det bryr han sig inte heller om.

• Mattilda
    jeaxx77 skrev 2009-10-14 08:51:27 följande:
    Vi har också rensat ut 62 för ett bra tag sedan, har kanske några byxor i 62 som hon fortfarande använder. Nu kör vi blandat 68 o 74. 74 är lång i ärmarna men sitter bra för övrigt o 68 blir lite kort om kroppen på henne. Tror hon har lång överkropp Idag ska vi göra ett nytt försök att komma ihåg 6månaderskontrollen. Ska bli roligt att se om det blivit nån skillnad i kurvorna nu sedan jag slutade amma. Jag gissar på närmare 7kg och 67lång. Hoppas ni får en bra dag!
    var med på 6 månaders kontrollen idag! Minerva väger 7044 och är 69 lång , så låter som om dom ligger väldigt lika om din gissning stämmer :)
  • jeaxx77

Oj vad jag gissade bra : -) Visa var 67lång o vägde 6995.
    Mattilda, de ligger väldigt lika i vikt o mått.

Läkaren tyckte att Visas luftvägar lät trånga och att det finns risk för förkylningsastma på henne. Hoppas det inte blir något med det

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09