• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Ohanna

I´m baaaaack! Nu har vi fått låna min brors fina laptop medan vår är på repration. Så nu- efter 5 dagar utan dator är vi återigen online. Så handikappande att inte kunna surfa när man vill!

Jag å Moa dyker ev upp på fikat imon. Beror lite på dagsformen. Har stressat sååå mycket hela dagen idag. Vi hade en mäklare här idag för att v'rdera lägenheten och snacka försäljning å så. Så nu börjar man inse att vi ska flytta! Har dock en hel del att fixa innan dess; totalrenovera köket, måla om i sovrummet (är ILLBLÅTT just nu... ) och måla taket i badrummet. Plus lite nya blommor, gardiner etc inför fotograferingen och visningen. Och sen själva flytten förstås Idag fick vi veta att ett par kompisar till oss ska flytta till rektangelvägen på grästorp i januari så de kommer bo bara 800 m från oss! Jättekul- speciellt som deras lilla Ebba och Moa är nästan jämngamla.

Fika torsdag kl. 10,00 Åhléns

Sabah och Alice
    Annelie och Erik
    Sofia & Tindra
    Camilla & Leah
    Annsofi och Minerva
    Emma & Oscar
    Dzenita & Edvin
    Johanna å Moa

• mrsjoy
    Ohanna skrev 2009-10-21 22:07:26 följande:
    I´m baaaaack! Nu har vi fått låna min brors fina laptop medan vår är på repration. Så nu- efter 5 dagar utan dator är vi återigen online. Så handikappande att inte kunna surfa när man vill! Jag å Moa dyker ev upp på fikat imon. Beror lite på dagsformen. Har stressat sååå mycket hela dagen idag. Vi hade en mäklare här idag för att v'rdera lägenheten och snacka försäljning å så. Så nu börjar man inse att vi ska flytta! Har dock en hel del att fixa innan dess; totalrenovera köket, måla om i sovrummet (är ILLBLÅTT just nu... ) och måla taket i badrummet. Plus lite nya blommor, gardiner etc inför fotograferingen och visningen. Och sen själva flytten förstås Idag fick vi veta att ett par kompisar till oss ska flytta till rektangelvägen på grästorp i januari så de kommer bo bara 800 m från oss! Jättekul- speciellt som deras lilla Ebba och Moa är nästan jämngamla. Fika torsdag kl. 10,00 ÅhlénsSabah och AliceAnnelie och ErikSofia & TindraCamilla & LeahAnnsofi och MinervaEmma & OscarDzenita & EdvinJohanna å Moa
    Vad kul att ni kommer igång med allt nu! Förstår att det är mkt för er nu, men oj va spännande!! Vi tittade också på hus ungefär där ni kommer bo tror jag (kanske till o me är det huset?!) i somras.. jag är ju uppvuxen på cirkelvägen, så där är vi ju titt som tätt:) då får vi ta en promenad ihop nångång! Det är ju supermysigt där!
    Och några som jag tror kommer vara era grannar känner jag med, som hur ett vitt hus tror jag det är.
    Så roligt för er! Men vi kommer sakna er på gräshagen...
    Kram
  • april19

Ohanna; Grattis till huset! Blir härligt till våren, spatsera i egen trädgård =)

Det ser inte ut att bli något direkt kalasväder, så jag hänger gärna med på en fika idag, blir bra att avrunda med lite shopping sen =)

Sabah och Alice
    Annelie och Erik
    Sofia & Tindra
    Camilla & Leah
    Annsofi och Minerva
    Emma & Oscar
    Dzenita & Edvin
    Johanna å Moa
    Ariel och Aston

• Ohanna

Jag och Moa stannar hemma och latar oss idag- är så trötta! Går ev en sväng till kyrkans öf senare. Har massa att ordna i em- köpa färg, tapeter, penslar etc...

Sabah och Alice
    Annelie och Erik
    Sofia & Tindra
    Camilla & Leah
    Annsofi och Minerva
    Emma & Oscar
    Dzenita & Edvin
    Ariel och Aston

• Mattilda

glömde helt bort tiden och Minerva har precis somnat så vi skippar fikat idag med , hoppas ni får det trevligt ni som är där!

• Caranlachiel

Okej, dags för lite råd från er erfarna mammor igen. Imorrn ska jag och Erik till Rosenlundsbadet tillsammans med min svägerska och hennes 2,5-åring för att bada. Inte babysim alltså, utan vi ska bara bada och leka. Det är ju inte jättevarmt i poolerna, hur länge tror ni Erik kommer kunna bada? Vill ju inte att han ska frysa...

• Katarina m Leon o Matteo

Caran, E badar åtminstonde en halvtimma i sträck men hon har ju lite hull. Brukar sätta oss en vända i bubbelpoolen och värma oss också. Det viktigaste är att de är under ytan och rör på sig i vattnet. Mer än en timme orkar han nog intei vilket fall, de brukar bli väldigt trötta av simmet. Ha det så kul!

• Katarina m Leon o Matteo

Har haft så fullt upp så jag har inte hunnit skriva på hela veckan.. Nu hinner jag egentligen inte heller så jag återkommer med en liten lägesrapport snart. Hoppas ni hade det trevligt på fikat idag och att allt är bra med er!

• LillaTD

Caran: När vi var o badade med syrran o hennes 2.5-åring, så var vi mest i undervisningsbassängen, om du vet vilken den är. Den är ju lite grundare och varmare. Hoppas ni får en härlig dag på badet!

• Caranlachiel

LillaTD: Hur gick det för er på babysimmet då?

Katarina: Ja bubbelpoolen var ju en bra idé som uppvärmning efteråt!

Hur gör man, behöver man tvätta av dem med nån slags babytvål eller liknande efteråt? När vi badar hemma har jag bara använt babyolja typ två ggr, annars bara vatten. Men kloret måste ju bort tänker jag.

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09