• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • fru Ingeborg

Tack för en trevlig promenad o fika

Cara de säger oftast ifrån när de tycker de är dags Vi brukar duscha av direkt efter och sen duscha ordentligt med tvål när vi kommer hem. Är ofta bökigt att duscha där med små. Har oxå varit i undervisningsbassängen där de är lite varmare. Hoppas ni får trevligt!!

I dag kommer min mor hem från USA där hon träffat vår släkt som varit borta i 65år. Ska bli spännande att höra om

• Caranlachiel

fru Ingeborg: Okej det var ju ett bra tips att tvätta honom ordentligt hemma istället.

Kul med släktbesöket i USA! Min mamma släktforskar mycket och har hittat vad-det-nu-blir-männingar i USA, vi har alltså gemensamma anor. Så när hon var i USA med jobbet för ett par år sedan passade hon på att träffa dem. Jisses vad glada de blev! De hade alltid vetat att de hade anor i Sverige men inte gjort mer efterforskningar än så.

• FruGöransson

Vilken veckodag är det bäst att bada med dem tror ni? Det är väl mycket folk på helgerna. Men måndagar kanske är lugnare. Funderar på att bada med Alice och syrran och hennes son som är 2,5 år, han skulle ääääälska det och Alice mé =)

• Katarina m Leon o Matteo

Caran, finns en dusch inne i hallen vid bubbelpoolen den brukar vi använda oss av eftersom där inte är så kallt som i omklädningsrummet. Nu har ni säkert åkt men så du vet till en annan gång.

Här har det varit fullt upp sista tiden så jag hinner inte hit så ofta som önskat. Jobbar i princip varje fm (kontraktet för lokalen är skrivet, börjat beställa leksaker, fått klart alla klädbeställningar, jobbat på budgeten, planerar inredning av butik etc. etc.) och sen på em så har jag alla tre och på kvällarna så försöker vi umgås när jag inte tränar. Därutöver har vi köpt hus som måste totalrenovras, tömt vårt f.d. garage på diverse bröte som tryckts in där i 4 år och så har maken opererat båda knäna. Nu måste vi börja fixa me en försäljning av vårt hus, eller kan man behålla det också tror ni? Ha, ha... Ja, jag försöker i alla fall läsa här men vågar mig inte på några nämnvärda kommentarer för då glömmer jag väl ngn..

Men..

Ohanna, grattis till huset, vad spännande och roligt!

Lilla I, hur går det med huset? Blir det bra? Måste kännas helt sjukt att ert hus bara huxflux stod där?

Jeaxx, blev köket bra?

E o D, så mysigt med dop!

Nästa vecka har grabbarna lov och kalendern är redan fulltecknad men det vore roligt att träffas veckan därpå tycker jag! Någon som har lust med promme och fika?
    Ha en underbar helg nu!!

• Katarina m Leon o Matteo

Moder, tror att lunchtid kan vara bra en vardag eftersom skolorna inte lär vara där då heller.. Spännande att jag smugit runt i era krokar.. Min gamle klasskomps Niklas Walmborg bodde där också vill jag minnas, finns han kvar i huset tror du?
    Allt bra annars?

• LillaTD

Caran: Hur gick det på badet?? Babysimmet för oss gick jättebra, Tindra stortrivs i det varma vattnet Men nu har hon blivit förkyld stackarn, näsan bara rinner och rinner och så är hon hes, låter jättegulligt, hihi. Hoppas att hon blir frisk så vi kan gå på gympan och ÖF på tisdag.
    Idag har vi varit på promenad med en annan mamma (Caran, du kanske kommer ihåg det utländska paret från vår föräldragrupp, där mannen inte kunde någon svenska - hon gick jag med idag) Vi var ute ca 1 timme tillsammans, så med vår promenad till mötesstället och tillbaka tog det ca 2 timmar, jätteskönt!
    Hoppas att alla får en skön helg!!

• fru Ingeborg

Katarina m Leon o Matteo skrev 2009-10-23 13:23:36 följande:

Moder, tror att lunchtid kan vara bra en vardag eftersom skolorna inte lär vara där då heller.. Spännande att jag smugit runt i era krokar.. Min gamle klasskomps Niklas Walmborg bodde där också vill jag minnas, finns han kvar i huset tror du? Allt bra annars?
    Hahaha hans lillasyster Martina lekte jag med jämt när vi var små.. bodde grannar (kan väl inte finnas så många niklas walmborg??)

Nu har jag flyttat in lillasyster i storebrors rum och möblerat om.. (inte så klokt känner jag nu att göra det själv med ond rygg.. men bra blev det) Fått upp lite av hennes fina doppresenter som vi fick och sånt Ska se om jag kan få lite städat i köket nu med.. Känns inte alls kul att städa där när man vet att man ska riva allt snart..
  • FruGöransson

Katarina: Jo det är bra med oss, både jag och Alice har varit förkylda men nu mår vi båda mycket bättre. Få se hur länge det dröjer innan vi blir förkylda igen... Jaha, tror inte att det bor någon Walmborg här men ska kolla :) Det bor ett gäng unga killar i första lägenheten här och jag har ingen aning om vem det är som egentligen bor där för det är alltid nya ansikten som man inte känner igen (det är de som kör "fredagsmys" varje fredag ;))

Förresten så gick jag förbi din lokal igår, är det där Medo (heter det väl? solariet?) ligger? Eller där Minerva är nu? Spännande det ska bli att besöka er och shoppa! Men fattar inte att du ska hinna med så många projekt, det är grymt modigt av dig =) Och grattis igen till huset, äntligen hittade ni drömhuset och vilken utsikt ni kommer att ha, så nice! Inte alls avis, nä då! ;) Säg gärna till när du har tid att ta en promenad eller fika, det vore trevligt.

Nu ska jag förbereda här för att ta emot syrran o hennes son som ska hälsa på över helgen, mys mys ska det blir

Katarina m Leon o Matteo skrev 2009-10-23 13:23:36 följande:

Moder, tror att lunchtid kan vara bra en vardag eftersom skolorna inte lär vara där då heller.. Spännande att jag smugit runt i era krokar.. Min gamle klasskomps Niklas Walmborg bodde där också vill jag minnas, finns han kvar i huset tror du? Allt bra annars?
  • Caranlachiel

Katarina: Lustigt, jag gick därinne och tänkte att den där duschen såg så kall ut! Får prova nästa gång. Det låter verkligen som om ni har fullt upp, när har ni tid med allt?! Och varandra? Tyckte mitt och Offas förhållande blir lidande av att bara ha ETT barn och inte renoverar vi några hus eller startar upp företag samtidigt...

Badet gick bra. I de stora lite kallare bassängerna kröp han nära mig men protesterade inte. I bubbelpoolen vågade han putta sig ifrån mig och var väldigt nyfiken på övriga deltagare i poolen. Han badade väl en halvtimma ungefär, sen satt vi resten av tiden och kollade på kusinen som plaskade och åkte rutschkana. Trevligt!

LillaTD: Ja henne kommer jag ihåg. Hon blev också igångsatt men fick snitt va? Träffade henne nån månad efter Erik kommit på bvc.

• LillaTD

Caran: Det stämmer, hon fick snitt sen. Hon har inte riktigt "vågat" komma till öf, men skulle nog komma på tisdag. Vet inte om du hörde det i tisdags när vi var där, men nu på tisdag så får vi gärna ta med några kläder, strumpor eller så om vi vill använda sånahär "halksocksfärger"... Kan ju göra pluttar under strumpor eller skriva nåt på bodys eller så....

Nehe, dags för påklädning, ska bli bjuden på plankstek hos mina föräldrar, smaskigt värre!!!

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09