Har funderat över detta, idag är det exakt 4 veckor sedan jag började och det har gått bra. Vissa av er vet att jag ska fara iväg den 13 och därför hade jag tänkt börja trappa upp den 8 okt, men jag räknade på det där med 8 dagars upptrappning, och det innebär ju den 5 oktober.
Jag har nått mitt första delmål åtminstone på min egen våg, och det känns verkligen som att det är dags att trappa upp, gå halvfart ett tag och sedan tillbaka på helfart igen (22 oktober eller torsdagen efter det).
Därför funderar jag på att imorgon börja trappa upp. På så vis hamnar jag dessutom på hela veckor (jag gillar att ha ordning och reda.
) och mentalt känns det rätt att börja nu.
Jag har just avslutat ett kapitel av mitt liv, (eh, jag har blivit av med den gamla lägenheten och kan nu äntligen säga att jag bytt stad) och även om helfart inte ska avslutas med det, så känns det som att nu är rätt tid.
Tänker på att min väninna fortfarande går helfart, men inser att det handlar ju inte om henne, det handlar om mig, och mina val, och jag borde kunna ta egna beslut.
Första två veckorna handlade det mycket om att gå ner nu, snabbt, helst redan innan jag börjat men jag inser att det här kommer ta sin tid, och det är kanske dags att ta det i etapper.
Vet inte om detta låter vettigt och om någon hinner se detta ikväll.
Men jag vill väl egentligen bara höra att jag gör rätt i att ändra planerna och starta upptrapp imorgon.
Vad säger ni tjejer?