• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • kmh

Lesarah: Jag har ju också en resa inplanerad och tänker göra som du. Räknar med att köra helfart 9 veckor, upptrappning + halvfart 2,5 vecka och sedan ytterligare 5 veckor på helfart. Jag har förmodligen en jobbresa inplanerad inom ett par veckor och där är det värre för jag vet inte hur jag skall göra. Svårt att äta soppa om man blir utbjuden på lunch och middag, men jag får fundera eller om någon kollega kommer åka istället. Det bästa hade varit om resorna blev ihop så att jag kunde ta halvfart 3 veckor istället. Däremot kanske det är bättre att inte vänta in jämna veckor? Utmana dig själv med att inte börja på en måndag eller jämna veckor. Jag gillar inte alls att jag har startdag på fredag, vill helst börja en måndag dag 1 i en månad. Men då blir ju antalet startdagar ganska begränsat :)

Muminlina välkommen hit, försök sysselsätta dig mycket de första dagarna så du tar fokus från mat (helst aktiviteter då du normalt inte äter). Om Du vill finns en resultattråd också, länk längst upp.

• misslindis

MissMarillion - Grattis!

Lesarah - som du skrev själv så handlar det om dig och dina val, gör det du känner känns bäst och jag gissar att du har bäst motivation även då
    (men bara en extra sak att tänka på som jag hört(säger inte att du ska göra så här dock) vissa som har trappat upp tidigare ångrar sig då det både hade gått fortare att gå helfart hela vägen och då de startar helfart igen så har de gått miste om massa tid och mer "jobb")

• pluppfamiljen

Heej alla extravaganzare... Jag kommer in med ett liten varnings klocka (PLING) Jag gick ner massor under mitt år och lärde mig massor men sen efter året var slut så ville jag som var så smal och snygg utforska ett "riktigt" gym. Helt plötsligt utan förvarning så gick jag plötsligt upp igen {#lang_emotions_cry} Nu har jag typ 5 månader kvar på ett jätte dyrt gym med massor med snygga människor... Ni vet vilka jag menar. Men så fort detta är över så ska jag tillbaka till extravaganza. Där man får stöd och hjälp av sin personliga tränare sin vikt couth och framförallt alla skratt som ekar i lokalen och den lugna musiken. Stress är inte bra för en person med vikt problem. Kram och lämna inte extravaganza bara för att ni blivit smala.

5 barns mamma
  • BHJE

pluppfamiljen:
    Trist att du gick upp i vikt igen men jag kan inte se samband mellan annat gym o Xtravaganzagym. Man går ju inte upp i vikt för att man byter gym. Träning som träning och så länge man fortsätter äta som man gjort när man var medlem på Xtravaganza så förstår jag inte hur man skulle gå upp bara sådär. Låter lite mysko enligt mig...faktiskt.

• Lesarah

Tack för era råd.

Jag har tänkt på det där med att det kommer ta längre tid om jag går över till halvfart och sedan tillbaka till helfart några veckor senare; dvs man förlorar de veckorna av snabb viktminskning och man måste gå igenom de där jobbiga första dagarna igen. Däremot vill jag sluta (tillfälligt) med helfarten medan det fortfarande är roligt och jag trivs med det. På så vis ökar motivationen till att återgå till det.

Jag tror också att om jag kör halvfart nu så kan jag "öva" inför den riktiga halvfarten och jämvikten senare. Pröva mig fram lite, utesluta snedsteg. För att inte tala om att bevisa för mig själv att man kan göra saker i etapper.
    Att jag tar hela veckor sedan beror lite på att man inte ska kunna "ge upp" en dag. Utan då tänker jag; nej jag kör det här till torsdag och så utvärderar jag. Så det har hjälpt mig.

Dock är det bra att höra andras tankar och resonemang, det hjälper att utvärdera vad jag egentligen vill och känner för. Och då håller man motivationen på topp.

Med andra ord; Idag har jag börjat att trappa upp och för mig känns det rätt. Hoppas det ska gå bra nu bara.

MissMarillion - Vad kul! Stort grattis!

Pluppfamiljen;
    Tråkigt att du gick upp igen!
    Mitt gym är "bara" en viktklubb så vi har XtraVaganza plus vanliga pass och så. Så det är blandat med folk och både de där gymmänniskorna som du säkert syftar på och pensionärer och oss vanliga dödliga som gör så gott vi kan.
    Mitt råd vore nog att analysera vad du gör annorlunda på det nya gymmet jämfört med hos viktcentret. Har dina vanor förändrats, tränar du mindre för att det är annan stämning? Vad kan du göra redan nu som fungerade bättre hos XtraVaganza?

• BHJE

Lesarah:
    Att det känns rätt är ju det som är viktigast...önskar dig lycka till

• Lesarah

Tack mozilla!
    Det känns rätt, och nu ska jag snart och handla hem lite sådan där lämplig mat. Ska nog skriva mig en fin liten lista på vad det är som gäller och i vilka mängder så det inte blir fel.

• BHJE

Lesarah:
    Ja, det är nog rätt smart att göra så...hihi.
    Jag har ju tur att min sambo äter sen 3,5 vecka tillbaka - jag skämmer bort honom med att laga all hans mat men jag tycker det är roligt + att jag får en chans att experimentera o komma på godsaker inför jag själv ska gå över på helfarten sen

• Lesarah

Åh, ja men det är bra! :) Kul att experimentera. Jag vart så medveten om ekologisk, krav-märkning och sådant efter att ha läst en massa så maten blev dyr. :) Men nu är den inhandlad i alla fall.

Jag undrar, på halvfart sedan. Kan man byta ut soppan emot något nyttigt? typ lite kesella och bär eller så? :) Menar kalorierna stämmer ju fortfarande, men vad har ni fått höra? Verkar som det är lite olika så jag blev nyfiken.

Svar på tråden xtravaganza