• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • Tjejen83

God morgon!

Svårt det där med vågen, själv så är jag ju lite som besatt av den, två gånger per dag kanske tre. Funderar på att be någon gömma den åt mig, för lägger jag undan den så kommer jag ju bara hämta den igen...
    Får försöka bli av med mitt beroende...

• BHJE
    Tjejen83 skrev 2009-10-28 10:40:39 följande:
    God morgon! Svårt det där med vågen, själv så är jag ju lite som besatt av den, två gånger per dag kanske tre. Funderar på att be någon gömma den åt mig, för lägger jag undan den så kommer jag ju bara hämta den igen... Får försöka bli av med mitt beroende...
    Usch...ja, försök göm vågen o väg dig enbart på den på XV - när jag höll på med mitt fanatiska vägande då för xx-antal år sen vägde jag mig till slut direkt när jag gick upp, efter varje wc-besök, innan o efter jag ätit och så höll jag på dagarna igenom. När jag var flitig med träningen pekade vågen ibland uppåt och då rasade hela min värld.Till slut kastades vågen ut o jag gick enbart på måttband och jag är fortfarande skeptisk till vågen men väger mig varje vecka på XV men måttbandet är min vän o används enbart samma dag som jag vägt mig, dvs en gång i veckan.
  • Zhara

Har problem med min XVsida, den hänger sig när jag ska lägga in träning och kost. Gör den likadant för er?

Har varit ute på 2 promenader idag med kollegans hund, det är underbart med hund när det är shysst väder

• Emmsy

Jo, jag mäter mig också alltid samma dag som jag väger mig, alltså söndagar, och det är roligt att se resultaten där också. Det med vågen är lite farligt när det står stilla, eller till och med går upp några gram, men har ändå svårt att låta bli att ställa mig på vågen varje morgon innan jag hoppar in i duschen.

har precis varit på affärslunch med potentiella klienter och satt och såg på när de andra åt - och jag drack lite vatten... var faktiskt inte så jobbigt denna gången, första gången det hände var det lite jobbigare och kände mig ganska obekväm att inte äta - det är ju trots allt en social grej - men det är en begränsad tid som man gör detta så det är det värt!!

• Emmsy

Zhara: Jag har endast använt XV-sidan en gång och då funkade den OK - jag har tyvärr inte tid att använda den sidan...

• Tjejen83

Min xv-sida krånglar den med, vart glad i dag när jag kunde börja använda den tjänsten, men det jag fyller i vill inte sparas eller vad den nu gör.
    Ändrar jag något om tex, motionen så står ändå det gamla kvar. Lite sur nu...

• Zhara

nu har snart den tredje dan gått o jag mår hur bra som helst, väntar på att grinigheten ska komma och den äckliga andedräkten!

• kmh

Jag väger mig inte alls på Xtravaganza just nu, vi får vänta tills vi börjat äta mat igen. Beror på att förutsättningarna skall vara så lika som möjligt. Väger mig hemma varje morgon (skall börja jobba med att bara väga mig en gång per vecka) men det är bara fredagsresultatet som räknas och som jag skriver upp i resultattråden. Nackdelen för mig har tidigare varit att när jag inte väger mig brukar jag öka i vikt. Nu när vikten minskar så snabbt, så behöver jag ibland väga mig två gånger för att verkligen tro att resultatet stämmer.

• gumman grön
    Zhara skrev 2009-10-28 16:01:49 följande:
    nu har snart den tredje dan gått o jag mår hur bra som helst, väntar på att grinigheten ska komma och den äckliga andedräkten!
    Hoppas du slipper det jobbiga. Första gången jag började med soppor gick det jätte lätt för mig i början, så skönt att slippa alla problem och bara känna sig hög på energi och lycka

I dag har jag unnat mig nya joggingskor, vilket var behövligt.
    Och så köpte jag mig en tröja och fick gå ner till storlek L i de vanliga storlekarna, oj vad skönt det kändes.

Sedan har vi varit ute och gungat med dottern, och för första gången på en herrans massa år vågade jag provsitta gungan utan att vara rädd att inte komma plats, och det var ju inga problem, så härligt att gunga!
  • Zhara

Idag har jag kännt mig yr o ofokuserad, vad kan det vara? Är det ketosen som spökar? Sitter framför datorn nästan hela dan och knapparna är suddiga titt som tätt, mystiskt.

Urs o fy för att blanda ner psylliumfröna i soppan. Bläääääääää

Svar på tråden xtravaganza