• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • gumman grön
    mozilla skrev 2009-10-31 22:46:13 följande:
    kmh:Låter alldeles underbart. Jag har heller aldrig varit där men min mamma o hennes sambo åker vart år sen tre år tillbaka. Och ditt delmål kommer du garanterat att klara innan dess Klunsen111:Nae, dom är tagna i Helsingborg För egen del har jag haft ett par tuffa dagar med en hel del yrselattacker, jag fryser sjukt mycket hela tiden o oavsett om jag klär på mig alla kläder jag äger. Tror detta är vad man menar när man säger att kroppen säger ifrån när det är dags att börja äta? Vill ju helst köra de fyra veckor till på soppa som jag planerat men fortsätter det såhär får jag nog bryta o börja trappa upp
    var riktigt försiktig och lyssna noga noga på din kropp nu när du känner så!!

Antingen så går det över efter ett par dagar eller så är det kroppens sätt att säga ifrån. Min sa ju ifrån och jag mådde riktigt dåligt då. Hade oxå yrselattacker, frös, var jätte hungrig, skakade som ett asplöv, grinig och kände mig sjuk.

Vilka fina kort, det blir jag oxå sugen på att göra när jag kommer i mål

Angående räkor så åt jag det under min första upptrappning, det var inte många men gud så goda de var
  • BHJE

gumman grön skrev 2009-11-01 07:48:58 följande:

var riktigt försiktig och lyssna noga noga på din kropp nu när du känner så!! Antingen så går det över efter ett par dagar eller så är det kroppens sätt att säga ifrån. Min sa ju ifrån och jag mådde riktigt dåligt då. Hade oxå yrselattacker, frös, var jätte hungrig, skakade som ett asplöv, grinig och kände mig sjuk. Vilka fina kort, det blir jag oxå sugen på att göra när jag kommer i mål Angående räkor så åt jag det under min första upptrappning, det var inte många men gud så goda de var
    Jag ska ge det veckan som kommer o blir det inget bättre så blir det upptrappning torsdag. Känns ju smått trist men jag vet ju att måendet inte är att ignorera.

Ang fotosessionen så var det sjukt skoj och för mina bilder gav jag strax under 1800kr. Själva sessionen kostar ju inget utan det är bilderna man betalar för. 2st för 750kr eller 10 för 1600kr , 20 för 2200kr osv men även om man blev fattig så var det SÅ värt det. Jag skulle gärna gått hela familjen men min sambo får man inte med på sånt Går man hela familjen får man ju enskilda kort + på alla
  • misslindis

Mozilla - inom ett år kan det hända att du får erbjudande om att komma tillbaka till The Studio...men denna gången för att lära sig sminka
    Jag har bara inte fått tummen ur och ringt ännu...väntat på lite på att jag ska få börja äta så man kan gå ut en sväng efter är väl tanken.

På tal om äta...när jag var och tränade i torsdags på XV så frågade hon som jobbade där om det inte var dags att börja äta snart - Har ju blivit så smal - sa hon.
    Och JA, jag ska börja äta så fort jag fått tid att planera maten för upptrappning och för en veckas halvfart till att börja med - Ingen som har något sådant klart? ...kan ju även bli nu i veckan jag börjar äta
    Och som hon sa(hon jag träffade i torsdags) att man fortsätter ju att gå ner på halvfart - men undvika vågen första 2-3veckorna...

• BHJE

misslindis:
    Jag har bestämt mig för att gå en sminkkurs hos svägerskan; hon är en fena på att sminka sig utan att se sminkad ut...ser mest bara pigg o fräsch ut - jag sminkar mig aldrig om man räknar bort mascara på fransarna efter en natt med dålig sömn...haha Stället vi gick till hette 15minutes.se och där tas bara kort så jag tror inte man erbjuder nån sminkkurs där

• misslindis

mozilla - väldigt likt upplägg från The Studio. Sminkar mig inte heller något...kan ju vara bra att ha några knep då man väl gör det ...tack för tipset om mascaran

• BHJE
    misslindis skrev 2009-11-01 10:45:03 följande:
    mozilla - väldigt likt upplägg från The Studio. Sminkar mig inte heller något...kan ju vara bra att ha några knep då man väl gör det ...tack för tipset om mascaran
    Om det gör nån skillnad med mascaran vet jag inte...men det känns så...haha
  • Klunsen111

Jag fryser också hela tiden och är yr och irriterad på allt och alla. Tänkte se vad jag väger i mrgon och höra om det kanske är dags att äta lite. Jag har ju trots allt inte haft denna vikten sen innan jag fått tre barn och kroppen har ju förändrats. Tycker mina armar och händer ser väldigt smala ut. Vill ju inte bli rynkig!!

Jag är inte alls lika taggad längre och tror verkligen jag behöver mer energi nu.

• BHJE
    Klunsen111 skrev 2009-11-01 11:29:23 följande:
    Jag fryser också hela tiden och är yr och irriterad på allt och alla. Tänkte se vad jag väger i mrgon och höra om det kanske är dags att äta lite. Jag har ju trots allt inte haft denna vikten sen innan jag fått tre barn och kroppen har ju förändrats. Tycker mina armar och händer ser väldigt smala ut. Vill ju inte bli rynkig!! Jag är inte alls lika taggad längre och tror verkligen jag behöver mer energi nu.
    Man ska ju lyssna till kroppen och är det så man inte mår bra så ska man ju gå över på halvfart. Blir ju inget skoj att fortsätta heller om man inte är taggad. Dock ska man ha i åtanke att viktminskningen saktar av rätt friskt på halvfart mot helfart o det var anledningen till att jag fortsatte på helfarten efter att mina 9 veckor gått. Dessutom har jag mått bra sen dag 1...min svacka har kommit nu, på v.11
  • Lesarah

Måste bara inflika att jag fick avbryta min andra helfart och gå ner på halvfart igen. Känns ju sådär men min coach hävdar att eftersom jag är ung och allt så ska det inte vara några problem att gå ned 10 kilo på halvfart. Jag inser dock att det kommer ta lång tid dock. Å andra sidan har jag inte bråttom.
    Tänker att jag kanske ska ta någon vecka helfart igen om ett tag (är så jäkla envis) men ska försöka fokusera på halvfart nu så att jag inte bara hoppar fram och tillbaka. Då kommer jag ju hur som helst inte se några halvfartsresultat.

• Miss Marillion

Jag är jätteless på helfarten och har t.o.m. ätit lite, men som tur är inte fått ont i magen. Har nu två veckor kvar på helfart och kommer att rita en stjärna i himlen för varje dag som jag lyckas hålla den... Motivationen tryter, men envis är jag som bara den.

Jag tänker gå på helfart igen, men inte förrän tidigast februari/mars nästa år. Och inte 10 veckor heller, sex eller sju tror jag är mer idealiskt för mig. Visst kommer det att kännas oändligt långsamt att gå på halvfart, men varje minus på vågen är ju faktiskt en vinst. Men visst är vi otåliga allihopa!

Vansinnigt trött på att bo i byggdamm, men köket kommer på fredag, och nästa helg läggs köksgolvet. Så i samband med att jag får äta igen kommer köket att vara klart - gissa om jag längtar?!!!

Svar på tråden xtravaganza