• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • BHJE

Gumman grön:

När jag har migrän o tar min medicin kan jag inte äta, mår mest bara illa o har en sjuk hjärtklappning

Det låter lovande det där med magen - jag har aldrig haft en platt en men detta sladdriga vill man ju gärna slippa. Och vad gäller min byxstorlek har jag inte haft den sen innan jag blev gravid med 13-åringen. Jag har gått ner en hel storlek utan att jag hängt med i svängen *ler*

• kmh

Grattis Mozilla, vad duktig du är, har du tänkt på att de flesta kläder i vanliga butiker finns i storlek 42?

Gumman Grön: Min mage har också blivit mycket bättre, lite skrynklig under naveln, men om jag har lite högre bikinibyxor så kommer jag t o m ha bikini, vilket jag inte har haft sedan E föddes för 2 år sedan.

Börjar känna mig riktigt smal, det är så himla härligt. Var på pilates i går och i en övning skulle man sträcka ut armen åt sidan och följa handen med blicken och jag kände oj en smal arm, ungefär som att den inte var min och satt fast på mig.

Lycka till alla nya, det blir lättare efter några dagar om ni tycker det är kämpigt och om det redan nu går bra njut, ni kommer fixa det här. Jag trodde inte att det var fysiskt möjligt för mig att gå ner så här mycket fastän jag har läst om många andra som lyckats.

• Lesarah

Oj så kul! Grattis Mozilla!
    och kmh å gumman grön för att er hud hänger med som den ska. Det är ju det ultimata, så grattis!

--

För mig går det sådär (okej åt helvete faktiskt), med helfart kommer det bekymmer för mig, jag är ju på min andra omgång helfart (tog ju några veckors paus) och har snart fixat en vecka.
    MEN, magen vill inte!
    Jag äter olja, omega-kapslar, frön, dricker en massa vatten, rör på mig så gott det går men nej, magen vill verkligen inte. (Pinsamt värre!)
    Dessutom får jag något fruktansvärt ont efter någon dag på grund av detta. Idag har jag typ legat halva dagen och mått bara fruktansvärt, och då tappar man ju totalt lusten.

Vet inte vad jag ska göra men har iaf mailat min konsulent för att höra vad hon tror. Hoppas på svar imorgon. Jag har 10 kilo kvar och jag vet inte alls hur jag ska kunna klara helfarten i tre veckor till som planerat. Då blir jag bara deppig.

• kmh

Lesarah: Jag har testat laxermedel från apoteket de veckor det har varit som värst. Det skall finnas något annat också som är långtidsverkande, men det har jag inte behövt testa. Om min mage inte fungerar så tycker jag det är jättejobbigt, är bortskämd med en bra mage i vanliga fall. Kan hjälpa att massera magen regelbundet medsols också.

• BHJE

Kmh:

Jag känner precis exakt så som du beskrivit i ditt inlägg! Dock så har jag nog inte insett att jag faktiskt är så pass mycket smalare än vad jag ser i spegeln. Och wow ang klädstorleken - den tanken har faktiskt inte slagit mig än, men det stämmer ju

När jag skrev in mig på XV så frågade coachen efter min tilltänkta målvikt och jag hade hela tiden sagt att jag skulle ner till 60kg då jag är en kort rackare (161cm) men då sa min coach L att det var alldeles för låg vikt till hur jag är byggd. Hon menade på att jag skulle väga 70kg +/- men den siffran lät alldeles förstor i mina ögon då jag enl BMI ska väga 52kg. Så jag satte 65kg som min målvikt. Nu väger jag 74,2kg och känner mig riktigt nöjd o fin...så kanske 70kg inte varit helt orimligt trots allt? Dock ska jag ner till mina tänkta 65kg och sen ha ett par kg som man kan tänkas gå upp, en 3kg eller så som max. Låter det knas?

Måste också berätta nått lustigt - igår när vi var på vår sista träff o jag stod o bytte om till träningskläder pratade jag friskt med en ur gruppen men inte förrens vi gick ut genom dörren insåg hon att det var jag; hon kände inte igen mig...hihi. Kvarten senare står jag o väntar på min sambo och när han kommer går han in i grupprummet utan att känna igen mig där jag stod med våra gruppmedlemmar...haha

• BHJE

Lesarah:

Hade jag varit som dig hade jag köpt laxermedel på apoteket. Microlax är att rekommendera. Där finns också laxeboraldroppar (tror jag det stavas) och OM du köper dessa så följ inte anvisningarna på förpackningen. Där står 10 droppar men ta bara fem.

Inget skoj alls när magen krånglar

• Zhara

Konstaterar att blåbär inte kommer att inhandlas igen!
    Ikväll är det första gruppträffen och det känns kul, ska bli roligt att träffa andra som gör samma resa!

• Emmsy

Nu har jag lagt upp mig i resultattråden också, väger mig varje söndag. Väger ni er varje vecka eller väntar ni två veckor? På vårat xtravaganzacenter rekommenderar de att man bara väger sig varannan vecka, men så länge kan jag inte vänta. Jag väger mig oftast varje dag, utan att skriva upp det, men för att hålla lite koll och förhoppningsvis bli motiverad att fortsätta.

mozilla: låter jättehäftigt att de inte kände igen dig direkt, längtar efter det ögonblicket när man gått ner så mycket att det är sån skillnad.

• BHJE
    Emmsy skrev 2009-10-28 10:04:48 följande:
    Nu har jag lagt upp mig i resultattråden också, väger mig varje söndag. Väger ni er varje vecka eller väntar ni två veckor? På vårat xtravaganzacenter rekommenderar de att man bara väger sig varannan vecka, men så länge kan jag inte vänta. Jag väger mig oftast varje dag, utan att skriva upp det, men för att hålla lite koll och förhoppningsvis bli motiverad att fortsätta.
    Vi fick inte direkta förhållningsregler vad gäller vägning, dock sa man att en gång i veckan o på samma dag o våg var till räckligt. Hos mig förespråkade man mer måttbandet. Jag har förr vägt mig varje vecka men det steg mig åt huvudet och jag fick panik när den visade några gram upp - så den linjen kör jag aldrig fler gånger. Vi äger inte ens en våg men däremot tre måttband
  • Zhara

Jag ska skicka in vågen i garaget och inte väga mig förrän om 3 veckor är planen. Den kan alltid ändras det är ju roligare om man kan klara det att se resultat lite större än 1kg eller så varje vecka MEN svårt att hålla sig som sagt!

Har tänkt att helgen skall gå till att röja i garaget, det får bli min motion! Finns mycket skit där!

Svar på tråden xtravaganza