• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • Zhara

Har gått en vecka u och det har gått över förväntan enkelt! Har tänkt gå till veckan innan jul på helfart det är ett tag kvar men det känns full möjligt nu

• kmh

Heja Zhara, klart du kommer klara det. Veckorna känns bara långa innan, mina 8 har bara svischat förbi.

Alla som har det tufft just nu, bestäm er vad som känns bäst.

Idag har jag varit på Gekås i Ullared tillsammans med min syster. Mycket folk som vanligt och svårt att prova kläder pga att jag har ingen aning om vilken storlek jag har längre. Hittade jeans och snyggbyxor i storlek 40 och båda gick och knäppa, men behöver ytterligare något/några kilo ner för att se snyggt ut.

Förkylning är på gång så jag får se hur det blir med träningen imorgon, just nu har jag rejält med huvudvärk som jag skall bota med att ta ett glas vatten och gå och lägga mig.

• BHJE

Usch...här sitter en velpotta utan dess like! Har ju haft ett par dagar där jag mått riktigt kass med yrsel, hunger och det eviga frysandet. Idag har varit en något bättre dag då jag sluppit undan yrselattackerna men jag fryser nått sjukt mycket o redan 1-1,5 timme efter att jag 'skakat' är jag hungrig. Känns inget skoj alls detta, lutar åt att jag startar min upptrappning i morgon. Vet också att det inte är ett nederlag då jag sagt 1/12 från början eftersom jag trots allt är två veckor på 'övertid' - jag skulle ju trappat upp den 19:e efter mina 9 veckor på helfarten...men det känns ändå bläigt

• Muminlina

Mozilla: Vad jobbigt det låter! Men du har ju varit så duktig så kör halvfart ett tag, så kan du ju gå på helfart igen om du vill? Hoppas att du snart mår bättre iaf.

Jag har verkligen haft en svacka nu, vi vägde oss på XV i måndags och då hade jag bara gått ner några hekto på en vecka. Jag hade dock inte tränat på nästan 2 v eftersom jag varit förkyld och sen fått bihålsinflammation. Tänkte att NU ska jag komma igång att träna men - jag kör omkull på cykeln i torsdags och fick hjärnskakning. Kan nog inte åka o träna imorgon heller
    MEN - jag vägde mig hemma idag, mitt på dagen - och jag har gått ner 15 kg sedan sista september! Jag blev jätteglad och har nu bestämt mig för att orka äta soppor till i februari! Ska skriva på avtalet nu i veckan, binder mig på ett år, testgruppen är nu över.

Igår tog jag fram ett par jeans som jag inte kunnat ha på väldigt länge, de var nästan för stora, sånt är kul :)

• BHJE
    Muminlina skrev 2009-11-01 23:01:00 följande:
    Mozilla: Vad jobbigt det låter! Men du har ju varit så duktig så kör halvfart ett tag, så kan du ju gå på helfart igen om du vill? Hoppas att du snart mår bättre iaf. Jag har verkligen haft en svacka nu, vi vägde oss på XV i måndags och då hade jag bara gått ner några hekto på en vecka. Jag hade dock inte tränat på nästan 2 v eftersom jag varit förkyld och sen fått bihålsinflammation. Tänkte att NU ska jag komma igång att träna men - jag kör omkull på cykeln i torsdags och fick hjärnskakning. Kan nog inte åka o träna imorgon heller MEN - jag vägde mig hemma idag, mitt på dagen - och jag har gått ner 15 kg sedan sista september! Jag blev jätteglad och har nu bestämt mig för att orka äta soppor till i februari! Ska skriva på avtalet nu i veckan, binder mig på ett år, testgruppen är nu över. Igår tog jag fram ett par jeans som jag inte kunnat ha på väldigt länge, de var nästan för stora, sånt är kul :)
    Visst är det underbart när man kommer i kläder som man inte haft på länge! Jag fattar inte att jag redan nu har stl.42/M i kläder - det var den storleken jag satt att jag ville ha när jag gick i mål och till målvikten har jag (inte vägt mig sen i måndags) knappa 9kg kvar...helt sanslöst ju

Låter illa med hjärnskakning...ta hand om dig o skippa träningspass, gå istället lätta promenader. Vad sa läkaren om aktiviteter? Kram
  • kmh

Muminlina: Hoppas du snart mår bättre, kolla så att du inte börjar träna för hårt för tidigt. 15 kg är ju jättebra, grattis!

Mozilla: Du har ju redan klarat de antal veckor som du sagt från början och gått ner massvis. Om kroppen säger ifrån så lyssna på den, vad säger din coach? Min vecka 5 var min jobbigaste vecka, under den veckan tränade jag ingenting, men var vardagsaktiv.

• Zhara

har kollat måtten och dom har inte ändrats men vågen visar nästan 6kg ner

• BHJE

Så...då är min upptrappningsvecka påbörjad och wow vilken skillnad i kroppen efter bara ett mål Jag har gjort helt rätt som gått över på halvfarten o där finns ju inget som säger att man inte kan gå tillbaka till helfarten om man ser att detta inte funkar som man önskar. För första gången på nästan en vecka känner jag mig mätt o belåten

Zarah:
    På hur lång/kort tid har du tappat dina 6kg utan att kroppsmåtten minskat? Kroppens omfång ska ju minska medans kilona minskar, annars är det kanske bara muskelmassa o inte fett du tappar. Tränar du nått?

• misslindis

Mozilla - så underbart det lät med mätt o belåten =) ...vill oxå börja min upptrappning men inte när det är saker som händer runt omkring - som sjuk dotter o sambon reser bort i några dagar :-/ ...önska någon kunde mata mig

Svar på tråden xtravaganza