• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • BHJE
    januscha skrev 2009-11-02 21:53:24 följande:
    Är de nån som vet om de där psyllisfröna...blir man jättedålig i magen eller?? fundear på o prova men vill ju gärna inte ha rännskita på jobbe=))) fniss=))
    Haha...har inte testat dem själv så jag vet inte vilken effekt det har, däremot har jag rört ner 2msk olja i mina varma soppor...för att hålla magen igång

Skoj o se att du kikade förbi, det är jag som har viktresa.se ...om du inte redan listat ut det
  • januscha

mozilla=)

Tack för tipset ang länken,superbra!! kul o intressant och läsa om alla,man kan ju känna sig lite ensam när man är xv-känns bra och veta att andra har klarat av de och att man kan få stöd via sådan här trådar...=))))
    ska nog prova de där fröna när jag är långledig och se om de ger nå resultat,hehe.

När ni har gått på helfart i flera veckor....har ni fortfarande ett socialt liv eller är de bara jag som känner (efter dag 11 ) att jag hellre håller mej hemma än att gå ut med vänner??

Blir ju inga direkta inslag av afterwork=)hahahah...som jag saknar!

• strommis

Hej allihopa, har den senaste timmen suttit och läst många sidor i tråden =)
    jag ska starta med xv på torsdag, anmälde mig till en testgrupp och kom med. Vi ska i gruppen gå ner 100kg tillsammans (10pers) det är 3v ren kur och sen 2v kombinerad, men då jag har en del övervikt så har jag tänkt att köra vidare efter dessa 5v.
    Hoppas bara att det ska gå bra, är inställd på det värsta;) roligt att det är så många här.

• misslindis
    januscha skrev 2009-11-02 21:53:24 följande:
    Är de nån som vet om de där psyllisfröna...blir man jättedålig i magen eller?? fundear på o prova men vill ju gärna inte ha rännskita på jobbe=))) fniss=))
    Hehe...tur du skrev om dom...va ju de jag blandade ihop med linfrön. Jag behöver som sagt en toalett i närheten hela den dagen...

*godnatt*
  • BHJE
    januscha skrev 2009-11-02 22:13:31 följande:
    mozilla=) Tack för tipset ang länken,superbra!! kul o intressant och läsa om alla,man kan ju känna sig lite ensam när man är xv-känns bra och veta att andra har klarat av de och att man kan få stöd via sådan här trådar...=)))) ska nog prova de där fröna när jag är långledig och se om de ger nå resultat,hehe. När ni har gått på helfart i flera veckor....har ni fortfarande ett socialt liv eller är de bara jag som känner (efter dag 11 ) att jag hellre håller mej hemma än att gå ut med vänner?? Blir ju inga direkta inslag av afterwork=)hahahah...som jag saknar!
    Jag har haft ett socialt liv sedan dag 1 för jag resonerar som så; förr eller senare kommer man att behöva sitta mitt i alla frestelser och då kan man lika bra vänja sig direkt medans man går på soppa o inte äter nått annat. Tror det blir lättare att avstå frestelserna då och sen när man börjar äta är man inne i sitt race så jag tror man kan stå emot än bättre då än att starta det sociala i samma veva som man börjar äta. Jag har fikat, lunchat o varit på resturang med min shaker och det har funkat bra
  • BHJE
    strommis skrev 2009-11-02 22:14:55 följande:
    Hej allihopa, har den senaste timmen suttit och läst många sidor i tråden =) jag ska starta med xv på torsdag, anmälde mig till en testgrupp och kom med. Vi ska i gruppen gå ner 100kg tillsammans (10pers) det är 3v ren kur och sen 2v kombinerad, men då jag har en del övervikt så har jag tänkt att köra vidare efter dessa 5v. Hoppas bara att det ska gå bra, är inställd på det värsta;) roligt att det är så många här.
    Är man motiverad och har bestämt sig för att gå ner i vikt så är detta program ypperligt eftersom man får så snabba resultat direkt o det håller ångan och motivationen glödande. Välkommen och lycka till
  • januscha

Kanske lika bra och inse att de är ok och ta med shakern och ändå va social,för de är de enda som jag tycker är jobbigt med dieten...är van att träffa vänner,kolleger och annat folk och göra massa roliga saker fast oftast så brukar vi träffas o äta/dricka...vi är ett gäng pubkompisar så de blir liksom lite knas på den fronten!

Men men...jag vet att jag kommer att klara de,kommer va så nöjd med mej själv när jag kliver över på halfart sen och fortsätter mot mitt mål=)

Förresten,välkommen strommis!

Kul att delta i en testgrupp,hoppas starten på torsdag går bra!

• Zhara

Januscha: Jag tar en stor matsked phsyliumfröm före soppan (blötlagda i vatten) men har sedan i lördags inte kunnat göra nr2... är stenhård men samtidigt inte ont i magen. Hade gärna haft lite rännaskit för att få ut det!

• Klunsen111

Jag tänker inte träna på ett tag nu. Min första vecka hade jag också feber och nu är jag på väg in i vecka fem och är skitdålig. Det är inte av kuren jag är dålig utan influensa/förkylning men jag tänker att kroppen kanske inte har tillräckligt med energi att bli frisk så det var därför jag blev sjuk igen så snart.
    Jag förväntar mig inte mycket vid denna vägningen men vem vet??

• januscha

zhara; min mage har ändå fungerat ganska bra...haahah....de lilla som kommer ut=) men tänkte ändå att de kan va bra med lite fibrer som håller igång tarmarna...stackars dej,finns inge värre än att ha problem med magen,va förstoppad som fan när jag va gravid och jag bara hatade de!! jättejobbigt o psykiskt påfrestande..
    fast jag är ioförsig rökare som gör att magen typ kommer igång varje morgon efter kaffe/cigg..

hur länge har du fröna i vatten innan du dricker?

Svar på tråden xtravaganza