• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • Zhara
    januscha skrev 2009-11-03 09:37:14 följande:
    zhara; min mage har ändå fungerat ganska bra...haahah....de lilla som kommer ut=) men tänkte ändå att de kan va bra med lite fibrer som håller igång tarmarna...stackars dej,finns inge värre än att ha problem med magen,va förstoppad som fan när jag va gravid och jag bara hatade de!! jättejobbigt o psykiskt påfrestande..fast jag är ioförsig rökare som gör att magen typ kommer igång varje morgon efter kaffe/cigg..hur länge har du fröna i vatten innan du dricker?
    Nu har jag gjort nr2!!!!!!! Så sköönt att få ut det
    Phsiliumfröna lägger jag i vatten innan jag gör iordning soppan så kanske 1minut eller så bara sen sveper jag alltihop! Provade att lägga fröna i soppan en gång men det blev jättevidrigt så gör inte det!
  • januscha
    Zhara skrev 2009-11-03 09:42:27 följande:
    Nu har jag gjort nr2!!!!!!! Så sköönt att få ut det Phsiliumfröna lägger jag i vatten innan jag gör iordning soppan så kanske 1minut eller så bara sen sveper jag alltihop! Provade att lägga fröna i soppan en gång men det blev jättevidrigt så gör inte det!
    Härligt=)

ok,ska prova i helgen och se vad som händer.

Hade en fundering kring helfart och vaccin...är de nån som ahr tagit de? funderar på om kroppen är i form för att ta vaccin nu när man går på helfart? har ju inte lika mycke energi,är rädd att bli sjuk av vacciner,feber o så...hade kännts bättre och ta de när man åt ordentligt och kroppen va i toppform..
  • misslindis

Jag brukade lägga fröna i blöt under en längre tid...minst 1timme

Idag blev det Kesella och jordbuggar till frukost...ser fram emot att skriva en inköpslista idag och sen handla =)

Välkomna alla nya...och lycka till

• BHJE

Då var man hemma efter sin heldag på köpcentrat med svägerska o kottar och det gick hur bra som helst med den medhavda maten = kycklingsallad minus pasta då...haha

• kmh

Jag har vaccinerat mig med Twinrix och kändes inte annorlunda än vad det brukar. Tror några i tråden har vaccinerat sig mot svininfluensan för någon/några veckor sedan.

Jag har gjort de flesta saker som jag brukar och som varit inplanerade middag/fika hos kompisar, middag hemma där jag lagade maten, bakat med barnen, fredagsmys, pizzakväll, biobesök mm. Hoppade över restaurangbesök med jobbet, men mest för att det var höstfest på dagis samma kväll. Värst var biobesöket och besök hemma hos mamma när hon stekt köttbullar och barnen åt lergrytekyckling.

Psylliumfröerna brukar jag lägga i blöt så att det blir som ett gele runt om. Tror att om man inte dricker tillräckligt med vatten så kan det bli nästan omvänd effekt. Har behövt använda microlax för att få igång magen ibland, just nu fungerar den bra (kanske för att jag hotat magen med tabletter från apoteket om den inte sköter sig i fortsättningen)

Välkommen strommis!

Alla nya: Påminner om resultattråden, länk finns i trådstarten.

• BHJE
    kmh skrev 2009-11-03 19:41:35 följande:
    Jag har vaccinerat mig med Twinrix och kändes inte annorlunda än vad det brukar. Tror några i tråden har vaccinerat sig mot svininfluensan för någon/några veckor sedan.
    Ja, jag tog den för 3,5 vecka sen ungefär...dottern i samma veva. Sönerna fick den idag i skolan. Hoppas du slipper det onda o ömma i armen. Jag hade nått sjukt ont i min...kunde knappt lyfta den. Hade det varit min jobbhelg i anslutning till den torsdagen jag fick sprutan hade jag fått sjukanmäla mig. Så illa var det. Dottern kände inte ett skvatt, sönerna har småont men annars inget.
  • strommis

Tack så mycket för välkomnandet =) Imorgon så ska vi träffa för första gången i gruppen, hoppas att man känner igen nån, bor i en ganska liten stad. hur som så är jag riktigt taggad och längtar massor, har provat att soppa en gång tidigare med höll bara på ett par dagar, sen så var det massa kalas så det sket sig, men då var jag inte lika inställd på det som jag är nu.

• Zhara
    strommis skrev 2009-11-03 22:19:32 följande:
    Tack så mycket för välkomnandet =) Imorgon så ska vi träffa för första gången i gruppen, hoppas att man känner igen nån, bor i en ganska liten stad. hur som så är jag riktigt taggad och längtar massor, har provat att soppa en gång tidigare med höll bara på ett par dagar, sen så var det massa kalas så det sket sig, men då var jag inte lika inställd på det som jag är nu.
    Det kommer allt gå bra, så länge man har rätt mental inställning! Jag vill verkligen detta och har klarat första veckan utan problem har knappt några hungerkänslor och ser att kroppen blir mindre- det är en sån kick så det finns inte!
  • strommis

ni som finns här och bloggar, satt och läste lite i dom och vad inspirerad man blir =)
    Hoppas denna dag går fort, för vi i gruppen ska träffas först ikväll, undra om man behöver ha med sig pengar? kanske bäst att ta med sig så man inte står där med rumpan i brevlådan när man ändå har tänkt tanken;)
    Idag är jag hemma med sjukt barn men han klarar sig ett tag själv så jag kan ta en kortare promm och gå och hämta bilen som maken tog till bussen i morse. nej nu sitter jag mest och svamlar;) hoppas allt går bra för er, att ni känner er starka idag.

• BHJE
    strommis skrev 2009-11-04 09:22:26 följande:
    ni som finns här och bloggar, satt och läste lite i dom och vad inspirerad man blir =) Hoppas denna dag går fort, för vi i gruppen ska träffas först ikväll, undra om man behöver ha med sig pengar? kanske bäst att ta med sig så man inte står där med rumpan i brevlådan när man ändå har tänkt tanken;) Idag är jag hemma med sjukt barn men han klarar sig ett tag själv så jag kan ta en kortare promm och gå och hämta bilen som maken tog till bussen i morse. nej nu sitter jag mest och svamlar;) hoppas allt går bra för er, att ni känner er starka idag.
    Har man sagt att maten ingår i er testgrupp? Om inte så ta med pengar om du ska handla mat. Kostar olika beroende på var i landet man bor. Jag betalade 609kr i veckan för mina soppor medans nån annan bara betalde nått över 400kr Lycka till ikväll
Svar på tråden xtravaganza