• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • misslindis

mozilla - vad hade du gjort? ...vaknade precis(hmm, varit vaken inatt med liten så hon sov länge nu) Iaf så känns det lite hopplöst att stoppa i sig frukost och VLCD-mellanmål innan kl blir ca 12 för att äta lunch igen...
    Något våran coach sagt är väldigt viktigt och det är att inte hoppa över några måltider...men man ska väl ändå inte tvinga i sig maten

• Zhara

Ikväll ska jag byta mina två påsar persika för fy 17 vad dom smakade illa!!! Det blir vanilj som blivit min nya favvis! Gärna med kanel o kardemumma, kanel är ju även bra för magen

• misslindis
    Zhara skrev 2009-11-04 11:15:48 följande:
    Ikväll ska jag byta mina två påsar persika för fy 17 vad dom smakade illa!!! Det blir vanilj som blivit min nya favvis! Gärna med kanel o kardemumma, kanel är ju även bra för magen
    Som jag...fast jag klarade inte vaniljen länge...

Keso m ägg o linfrön var riktigt gott
  • Zhara
    misslindis skrev 2009-11-04 11:22:21 följande:
    Som jag...fast jag klarade inte vaniljen länge...Keso m ägg o linfrön var riktigt gott
    Det kan jag tänka mig, åte det mycket när jag gick på VV fast jag brukade ha i lite kalles kaviar i kesos för mer smak o sälta
  • januscha

dag 13,jobbig dag! känner mej helt uppblåst imagen och inte lika piggilin som jag brukar va=(( va på möte igår men bestämde mej för att inte väga mej ännu,väntar nog tills v 3 då jag förhoppningsvis har tappat en del=)

ska nog prova fröna iallafall...kanske bra för tarma så man inte har en stor uppblåst mage som irriterar än!

Är de så att de mesta tappar runt 10 kg på 4 v med helfart? själv ska jag ner från 78 kg till 62....hoppas att de går fort så man kan gå över på halvfart om ett tag=)

å tack för råden krinng vaccernationen=)

• strommis

ja då har man ätit sista målet mat ;) lät som om det skulle vara för all framtid;) men bara de närmsta tre veckorna.

• BHJE
    misslindis skrev 2009-11-04 10:28:03 följande:
    mozilla - vad hade du gjort? ...vaknade precis(hmm, varit vaken inatt med liten så hon sov länge nu) Iaf så känns det lite hopplöst att stoppa i sig frukost och VLCD-mellanmål innan kl blir ca 12 för att äta lunch igen... Något våran coach sagt är väldigt viktigt och det är att inte hoppa över några måltider...men man ska väl ändå inte tvinga i sig maten
    Ahh...kanske lite sent o svara nu men till en annan gång så hade jag startat med frukosten o skippat mellanmålet. Vet att man inte ska skippa ett mål men om det sker en gång tror jag kan kvitta. Jag har själv haft svårt att få i mig min mat idag då jag kom hem sent efter min heldag hemifrån. Det har stormat inatt så det rejäla tågförseningar på de tågturer som inte var inställda
  • BHJE
    januscha skrev 2009-11-04 17:32:38 följande:
    Är de så att de mesta tappar runt 10 kg på 4 v med helfart? själv ska jag ner från 78 kg till 62....hoppas att de går fort så man kan gå över på halvfart om ett tag=) å tack för råden krinng vaccernationen=)
    Det normala är att tappa 2-4kg/vecka o som kvinna tappar man runt 2kg medans mannen ligger runt 4kg. Första veckan är i regel den vecka som man tappar mest på en gång. Sen beror det ju på hur mycket man har att gå ner, om man har lätt/svårt för att gå ner. Jag har tappat i snitt 1,7kg i veckan.
  • kmh

Och jag som tycker persika har varit en av de bästa, tur att smaken är olika.

Det verkar variera väldigt mycket hur mycket man tappar på fyra veckor. Jag behövde 5 veckor för att gå ner 10 kg och då hade jag 21 kg att gå när jag startade (BMI: 31.2, vid start är 166 cm lång). Jag har tappat 15 kg och i min grupp är det vissa andra som tappat 19 kg på samma tid medan andra har gått ner kanske 11 kg.

• misslindis

Mozilla - skickade iväg ett mail till xv och min coach ringde upp efter en stund...sa att man behövde ju inte ta det i rätt ordning om det skulle bli väldigt "mättande" utan det viktigaste var att det blev var 3:e timme så man inte stoppade i sig något "dumt". Jag tog ett mellanmål utav mindre storlek idag och sedan har det gått bra =)

Jobbigt med tågförseningar... :-/

Svar på tråden xtravaganza