• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • BHJE
    strommis skrev 2009-11-05 21:21:57 följande:
    Helt ok faktiskt, har delat upp påsarna till 6 gånger och så en herrans massa vatten=)
    Det är bra att dela upp påsarna...då kommer man in i det ätandet direkt så blir det inga problem sen
  • misslindis
    mozilla skrev 2009-11-05 21:23:46 följande:
    Det är bra att dela upp påsarna...då kommer man in i det ätandet direkt så blir det inga problem sen
    Ja den rutinen hade inte skadat att man hade nu...
  • BHJE
    misslindis skrev 2009-11-05 21:39:01 följande:
    Ja den rutinen hade inte skadat att man hade nu...
    Ahh...du gjorde inte så? Jag är tacksam att jag har den, det är mycket enklare. Min sambo hade inte den heller o han har fortfarande svårt att få i sig sina mål ibland
  • kmh

Idag är helfarten avklarad och jag väger 6-siffrigt och bara 4,8 kg kvar till mål!
    Det är konstigt, men de veckor jag har minskat träningen har jag haft mest viktnedgång. Hoppas att det inte beror på att jag tappar muskler. Så fort som förkylningen ger med sig skall jag träna igen. Nu skall jag ta nya foton och mäta mig igen.

• Emmsy

Tack alla för era råd och peppningar. Jag har ätit 3 måltider varje dag, alltså inte delat på påsarna mer än då jag tränat på kvällen då jag tagit en halv påse innan och en halv påse efter och det har fungerat jättebra fram till början av denna veckan. Jag kände verkligen att jag inte ville mer på helfart, just nu i allafall. Jag var på XV-möte igår och pratade med min coach, så jag har börjat upptrappning till halvfart och ska testa det ett tag och sen kanske gå tillbaka till helfart i januari igen, beroende på hur halvfarten går. Det jag måste kämpa med är att inte känna att det är ett misslyckande att gå ner till halvfart, för jag har redan gått ner 9,5 kg och förhoppningsvis kommer jag att gå ner även under halvfarten - men inte lika fort. (jag har 14,5 kg kvar till min målvikt)

Nu måste jag ju bara läsa in mig på halvfart...vad och hur mycket som ska ätas....

• Zhara
    kmh skrev 2009-11-06 07:14:00 följande:
    Idag är helfarten avklarad och jag väger 6-siffrigt och bara 4,8 kg kvar till mål!Det är konstigt, men de veckor jag har minskat träningen har jag haft mest viktnedgång. Hoppas att det inte beror på att jag tappar muskler. Så fort som förkylningen ger med sig skall jag träna igen. Nu skall jag ta nya foton och mäta mig igen.
    Hahaha jag fatade först inte vad du pratade om 6-siffrigt??? Jag som gör allt för att inte väga 3-siffrigt!! men nu fattar jag!
    Grattis, bra kämpat!
  • BHJE

kmh:
    Åhh...vad underbart - grattis

Emmsy:
    Så skönt för att att ha fattat ett beslut. Det är ju viktigt att man mår bra på sin resa annars är det ju inget skoj att kämpa på. Hoppas du mår bättre när du får börja äta

• Klunsen111

Jag år det första alternativet på upptrappningen till kvällsmat igår: Keso med rom, sallad, linfrö och hackat ägg. Det smakade ljuvligt!!

Till frukost idag åt jag Kesella med hallon och linfrö. Hade trott att det skulle smaka väldigt surt men det var gott. Nu blir det väl en shake mittemellan frukost och lunch. Min coach sa att hon aldrig hållit på att trappa upp så länge som det står i boken. Tänkte i alla fall äta tefatsportioner idag och imorgon och assiettstorlek dagen därpå. Kul att kunna planera måltider till sig själv igen och inte bara till resten av familjen!

Och mjölk i kaffet!! Gudomligt!!

Förresten: Glömde skriva att kroppen faktiskt känns lite bättre idag. Har nog inte så mycket feber.

• Tjejen83

Hej alla duktiga tjejer!

Är nu på dag 14, två veckor avklarade redan, trodde inte det skulle gå så fort, men dom har ju bara flugit förbi. Känns skönt, men har ju faktiskt runt 30 kilo till att gå ner. Men 7,1 kg ner hittills är väl inte fy skam! Fast 6,5 på hemmavågen, vet inte riktigt vilken jag ska gå efter, väger mig fortfarande varje morgon.
    Har bara 4 smaker jag får i mig nu, så jag hoppas jag klarar mig så länge som möjligt på bara dom. Men här ska kämpas!

• Zhara
    Tjejen83 skrev 2009-11-06 13:22:43 följande:
    Hej alla duktiga tjejer!Är nu på dag 14, två veckor avklarade redan, trodde inte det skulle gå så fort, men dom har ju bara flugit förbi. Känns skönt, men har ju faktiskt runt 30 kilo till att gå ner. Men 7,1 kg ner hittills är väl inte fy skam! Fast 6,5 på hemmavågen, vet inte riktigt vilken jag ska gå efter, väger mig fortfarande varje morgon. Har bara 4 smaker jag får i mig nu, så jag hoppas jag klarar mig så länge som möjligt på bara dom. Men här ska kämpas!
    Duktig du är! bra kämpat säger jag. mina batterier i vågen har lagt av så nu kan jag inte väga mig ska till XV den 16 för vägning
Svar på tråden xtravaganza