The straight way skrev 2009-09-02 15:47:07 följande:
Amiras mamma skrev 2009-09-02 15:41:26 följande:
Jodå fatworna och citaten från din hadithbok citerade jag från era källor. Jag har översatt så att läsarna förstår vad som finns där och hade för mig att du kunde arabiska. Du skrev i en annan tråd att du kunde det.Lyssna människa, wahabism existerar bara i er fantasi. Ni talar om salafiterna, de är sunnimuslimer. Varför kallas de inte sekt som din lära är är för att de inte kom med något som strider mot islam. De följer de sunnitiska fiqhskolorna, inte några ayatommor eller hijatollor eller mullor som ni gör. De följer koranen och sunnah. För att göra det enklare för dig att fatta bör du läsa på, om du hittar att de kom med en ny lära, olik den sunnitiska är de en sekt men om du inte hittar får du nöja dig med att du accepterar att följa den shitiska sekten och inte gör abort dig igen.
Nej jag pluggar arabiska och ja jag kan läsa arabiska men jag förstår inte vad jag läser direkt då förståelsen inte är på samma nivå som min läskunnighet. Du borde läsa på lite mer själv.Du tycker wikipedia är en sann källa att hänvisa till har nog alla märkt och en mening därifrån är följande: Wahhabiterna benämner sig själva hellre salafiter..
sv.wikipedia.org/wiki/Wahabism
Så säg vad du vill men dom är inte sunnimuslimer.