Amiras mamma skrev 2009-09-05 21:34:07 följande:
Sanningens väg skrev 2009-09-05 13:06:06 följande:
Jag ska förklara tydligare..Man ska inte avstå från fastan pga att man är gravid som enda anledning.Det finns ingen som helst stöd för det i Koranen.Är man gravid och upplever rädsla inför fastan för sitt eller bebisens liv eller upplever man fastan som påfrestande (alltså så man blir påverkad i sin vardag,inte bara känner sig lite törstig)så ska man inte fasta.Men att säga att jag avstår fastan för jag är gravid fast an inte känner oro eller liknande rekommenderas inte.Och varför skulle man inte vilja prova att fasta och se hur man mår,man vet inte förrens man provat.Och första dagen mår alla dåligt,men består yrsel eller liknande så beror det på att man inte klarar fastan och kroppen använder slut sina extra reserver.
Amiras mamma skrev 2009-09-05 21:37:06 följande:
Jag fastade under tiden jag ammade förra året för att ta igen fastan från min förra graviditet och det fick jag också avbryta för att fasta under ammningen är inget jag klarade av.Mjölken stimuleras av den vätska man får i sig under dagen vilket resulterade i superlite och skulle man fortsätta fasta så barnet tar skada då är det en stor synd så det var en självklarhet att avbryta då,men jag provar innan jag säger att det inte går för jag inte klarar mig utan annanas..inte ett hållbart skäl direkt..
AHA! Då förstår jag!
När förväntas du att föda? Har för mig att du sade att du var gravid.