The straight way skrev 2009-09-03 08:38:25 följande:
Amiras mamma skrev 2009-09-02 23:10:33 följande:
Borde jag läsa på mer tycker du? Vad är det jag ska läsa? Att shiism tillåter prostitution, extremism, sexuella övergrepp mot bebisar, hasch, heroin, rökning etc? Allt dessa är jag bekant med. Du som ny inom den sekten borde ägna din tid åt att studera den läran istället för att sitta här och käbbla.Wikipedia är inte alltid en pålitlig källa då vem som helst kan editera innehållen och jag frågar dig Umm Amira, vem skrev den meningen du citerade? Det som står om dina ayatollor om att de är ayatollor är sant. Alla vet att Khoi är en ayatolla, Khamenai, Khomaini, Madjlisi etc. Menar du att dessa ayatollor inte har den utbildning för att vara ayatollor? I så fall skall du lägga fram bevis på det.Ok enligt dig salafi muslimer är inte muslimer, du har med andra ord gjort takfir på dem, men i flera inlägg skriver du att du inte dömer andra. Vad gör du just nu om inte att döma? Att döma de vara kuffar betyder att du delar dem biljetter till helvetet, det var väl inte din avsikt?
Du borde läsa på om shiaislam som du hela tiden namnger som avgudadyrkare och Allah säger klart och tydligt att avgudadyrkare kommer till helvetet så passa din egen tunga istället.
Allt du skriver om hasch och sexuella övergrepp mot barn och etc är inget som är halal inom shia,det är personer som al-sadr som röker hasch..och han är ingen ayatollah.Heroin är inte heller halal men om du får heroin på köäderna behöver det inte tvättas på samma sätt som om du får alkohol på kläderna-det är skillnaden..renheten.Sen att du får det till halal att bruka det kan endast komma från en okunnig människa som bara vill sprida osanning för det är exakt vad det är.
Jag har sagt att Khoi inte har studerat rättsvetenskap lika högt som sistani och khomeini har inte heller gjorde det.Varför har inte dessa falska fatwor du citerad gått över till sistanis fatwor då?Du kanske inte visste det att det som har blivit en tillåten fatwa gäller då automatiskt alla marijah oberoende vilken man följer.