The straight way skrev 2009-09-04 13:49:35 följande:
Amiras mammaSer igen att du inte lade fram något som motbevisar ayatollornas fatwor som legaliserar prostitution, hasch, rökning, heroin och sexuella övergrepp mot bebisar. Med det avslutar jag diskussionen med dig. Det finns liksom inget mer att bidra med. Länken funkar för den som vill se, klicka dig fram sedan sök efter prostitution. Annars kan man hitta dokumentären på
Khomaini gjorde inte fel i att legalisera prostitution. Alla dina ayatollor tycker samma sak. Dina shitiska källor anser det en del av religionen. Du själv förkastar mut´a och många fler shia gör samma sak.
Men snälla tsw khomeinis uttalande syftar på Koranen aya 65.4 och det syftar inte på sex utan på giftermål.Men jag har aldrig funnit texten du har översatt från persiska till engelska från Khomeinis bok.
Prostitution är som sagt ditt eget ord du kallar mutha som självklart har regelr man msåte följa inte bara ta till när man är extra sexuell om man är på stan typ.Det finns verkligen inget mer att tillägga för du förvisar allt jag förklarar för dig.du har verkligen hakat upp dig på iran,hur kan du tro att iran styr alla shiamuslimer eller hela den shitiska tron?I Iran får kvinnorna inte jobba och hur ska dom stackars änkorna försörja sig om dom inte blir gifta?Nej inget av detta kommer från hadirh eller sunna eller koranen endast från politik snack.Jag har adlrig försvarat Khomeini men hans lag styr inte hela shiaislam.
The straight way skrev 2009-09-04 13:51:31 följande:
Amiras mamma skrev 2009-09-04 13:46:39 följande:
Ja man bör inte. Det är många timmar fastande och det kan medföra risker för mamman och barnet. Varför svarar du på att du fastar, har nån frågat dig?
mmm det är många timmar och alla upplever fastan olika och du skrev att man bör inte och jag undrar enligt vem bör man inte fasta?Man känner själv om man mår dåligt eller blir orolig för barnet.
Jmia skrev 2009-09-04 16:02:06 följande:
Såvitt jag förstått är det förbjudet, men inte kanske i den betydelsen av ordet..
Du har inte förstått någonting då..