• The straight way

Ramadhan

Assalamu alaikum

I morgon är det första Ramadhan, må Allah acceptera eran fasta och dyrkan.

Här kan vi ägna oss åt frågor som berör denna välsignade månad från rättsliga frågor till snack om mat och hälsa.

Ramdhan Mubarak!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-24 12:41
    www.islamonline.net/english/ram2002/index.shtml

• Svar på tråden Ramadhan
  • Jmia
    Amiras mamma skrev 2009-09-04 00:06:22 följande:
    Ja du får gärna citera mig där jag använder fula ord.. Nej om du nu minns mig så bra som ummAmira kommer du kanske ihåg att jag till och med skrev på min pres att jag försöker koncentrera mig på att prata och förstå arabiska och på så sätt kunna lyssna på Koranen.Du kunde ju ha frågat mig respektfullt istället för detta fula inläggJmia skrev 2009-09-03 00:14:14 följande: Håller du inte med..ful ton får bara en ful ton tillbaka så spela inte martyr.
    Visst minns jag ditt förra nick, men jag har knappast memorerat din pres. Däremot mindes jag vad du skrev i en annan tråd, men skönt att du förtydligat dig själv nu.
    För säger man bara att man lärde sig läsa och skriva arabiska på 12 v i ett försök att framställa sig som flytande i språket blir det naturligtvis ett frågetecken när man ändrar sig helt plötsligt senare.

Jag har ingen anledning att citera dina meterlånga inlägg utan det framgår tids nog vad som är fult eller ej.

Ett tips, när du skriver snabbt, slarvigt och argt blir det INTE bra. Så vill du inte framstå som osympatisk och upprörd borde du ta det lite piano och skippa de fula orden.

Är inte din religion Islam?
  • Amiras mamma

The straight way skrev 2009-09-04 10:50:16 följande:

Sanningens väg skrev 2009-09-04 10:33:07 följande:
    Man bör inte. Om kvinnan inte klarar att fasta under grav och amningen så bör hon avbryta sin fasta. En del skolor menar att hon får ta igen fastan vid senare tillfälle medan andra menar att hon inte behöver göra det för grav och amning inte är sjukdomar. Det är alltså bara de som är sjuka och på resande fot som får ta igen fastan senare.
    Jag är gravid i min 7:e månad och jag fastar..inget problem för min eller bebbens skull alls.
  • Amiras mamma
    Jmia skrev 2009-09-04 12:31:48 följande:
    Visst minns jag ditt förra nick, men jag har knappast memorerat din pres. Däremot mindes jag vad du skrev i en annan tråd, men skönt att du förtydligat dig själv nu. För säger man bara att man lärde sig läsa och skriva arabiska på 12 v i ett försök att framställa sig som flytande i språket blir det naturligtvis ett frågetecken när man ändrar sig helt plötsligt senare. Jag har ingen anledning att citera dina meterlånga inlägg utan det framgår tids nog vad som är fult eller ej.Ett tips, när du skriver snabbt, slarvigt och argt blir det INTE bra. Så vill du inte framstå som osympatisk och upprörd borde du ta det lite piano och skippa de fula orden.Är inte din religion Islam?
    Vilka fula ord än en gång?Citera gärna..
  • Amiras mamma

The straight way skrev 2009-09-04 10:18:12 följande:

Amiras mammaJag tror alla som har läst dina inlägg märkt att du vänder kappan efter vinden. Det finns mycket lögner och hyckleri i dem också och jag ska sammanfatta det så blir det ännu tydligare;1. Du påstår att Khomaini, Khamenaei och Khoi inte har samma status och kunskaper som Sistani. Detta är antingen en lögn eller ett naivt uttalande. Alla dessa tre personer är ayatollor med samma utbildning och status. Skillnaden är som sagt att Khomaini har fler anhängare än Sistani med tanke på det stora antalet shia i Iran jämfört med Irak. Ayatollornas fatwor som tillåter prostitution, hasch, heroin och opiumodling, sexuella övergrepp mot bebisar har jag redan lagt in länkar på och behöver inte göra det igen. 2. Du skrev att du följer Sistani, fine. Enligt din Sistani får man röka, även under Ramadhan bara man begrnsar det till 3 cigaretter. (länk på det postade jag innan).3. Mut´a det tillfälliga äktenskapet som din lära påbjuder och som du förkastar är inget annat än prostitution. Kvinnan och mannen träffas för att ha sex och mannen betalar kvinnan. I Sverige är prostitution illegal men svenska myndigheter har inte uppmärksammat den prostitution som shia praktiserar, det gör mig skit förbannad. Kolla denna dokumentär om det tillfälliga äktenskapet som används om motsvarande till prostitution i Iran, jäkligt lustigt av den shitiska läran att legalisera knulleri och samtidigt hänga sexförbrytarna www.persian.asia/videos/persian-documentary -temporary-marriage-and-prostitution4. Om det är profeten och imamerna ni följer borde ni förbjuda mut´a. Profeten och Ali förbjöd det enligt era hadither, varför fortsätter ni knulla utanför äktenskapet mot betalt? 5. I två av dina inlägg kallade du Al-Sadr för extremist, nu har du ändrat dig och tackar för hans insatser i Nadjaf. Så bestäm dig, är han hjälte eller är han extremist? 6. Det finns inga salafiter i Nadjaf. Amiras mamma är duktig på att hitta på saker och ting för att försköna den shitiska läran. Tillägger att hon har aldrig varit i Nadjaf och vet inte ett skit om den staden. 7. Al-sader genom en av hans fatwor tillåtit knark genom att röka hasch. Han är dessutom inte den förste i sånt. Ayatollah Al-Madjlisi brukade röka hasch även under den icke obligatoriska fastan. Ayatollah Khoi tillät även heroin och opiumodling. Amiras mamma,Om allt det jag skrev ovan är osanningar bör du reda ut, inte genom tomma ord utan du bör lägga fram fatwor som motbevisar det. Lägg fram fatwor till dessa ayatollor som förbjuder allt det jag nämnde. Här med blir det ett sista svar till dig så länge du inte styrker dina uttalande med fatwor från ayatollorna. Ok?
    Jag har länkat tusen bevis på vilka utlåtanden som har blvit godkända men du vill inte läsa dom.Så tro vad du vill eller skriv vad du vill men vill du at jag ska motbevisa dig nu så får du gå bakåt i tråden och faktiskt gå in på dom länkar jag angav.

Hela min mans släkt är från nadjaf och många väljer att flytta tillbaka dit nu.Al-sadr har gjort nytta rent politiskt men du framställde al-sadr som en ayatollah och skrev till och med att vi följer honom..detta skrev jag att det var fel för han är inte religöst kunnig öht,han knarkar vet vi redan.

Vad du vet om ayatollornas privata nöjen och aktiviteter är väldigt intressant vad du får sån info ifrån.

Sen TSW..du hänvisar till länkar om Khomeini som är skrivna av iranier som blev tvingade att konvertera till Islam av Khomeini så självklart skriver dom fullt med skit.Deras länk där man hittar orden exakt som dom själva övrsatt går inte ens att gå in på.Men om du tycker det är en tillförlitlig källa så håller du alltså med om detta dom skriver om att vår Profet Mohammed var en pedofil som våldtog Aischa???Du är inte klok..vem vänder kappan efter vinden egentligen?Ska du nu säga att den sidan inte är tillförlitlig längre??

www.homa.org/index.php&view=article&id=88&Itemid=56
  • Amiras mamma

Din länk du angav funkade inte att gå in på och denna sida skriver samma saker som du,men vad har khomeini med shiaislam att göra?Han leder inte shiaislam..imamerna går före någon marijah.

• The straight way

Amiras mamma skrev 2009-09-04 12:32:53 följande:

The straight way skrev 2009-09-04 10:50:16 följande: Jag är gravid i min 7:e månad och jag fastar..inget problem för min eller bebbens skull alls.
    Ok och det betyder?
  • Amiras mamma

The straight way skrev 2009-09-04 13:40:25 följande:

Amiras mamma skrev 2009-09-04 12:32:53 följande:
    Ok och det betyder?
    Du skrev att man bör inte..enligt vem?
  • The straight way

Amiras mamma

Ser igen att du inte lade fram något som motbevisar ayatollornas fatwor som legaliserar prostitution, hasch, rökning, heroin och sexuella övergrepp mot bebisar. Med det avslutar jag diskussionen med dig. Det finns liksom inget mer att bidra med.

Länken funkar för den som vill se, klicka dig fram sedan sök efter prostitution. Annars kan man hitta dokumentären på youtube.
    www.persian.asia/search/node/prostitution

Ayatollah Khomaini gjorde inte fel i att legalisera prostitution. Alla dina ayatollor tycker samma sak. Dina shitiska källor anser det en del av religionen. Du själv förkastar mut´a och många fler shia gör samma sak.

• The straight way

Amiras mamma skrev 2009-09-04 13:46:39 följande:

The straight way skrev 2009-09-04 13:40:25 följande: Du skrev att man bör inte..enligt vem?
    Ja man bör inte. Det är många timmar fastande och det kan medföra risker för mamman och barnet. Varför svarar du på att du fastar, har nån frågat dig?
  • Jmia
    Amiras mamma skrev 2009-09-04 12:33:51 följande:
    Vilka fula ord än en gång?Citera gärna..
    Måste visst vara övertydlig här. Du märker kanske att diskussionen har förstört hela tråden?
    Bortplockade inlägg borde ju betyda att någon inte varit sitt allra bästa jag eller vad tror du själv? Det är ju bara att läsa i tråden för att se på vilken nivå det är. Men man måste kan ta ett djupt andetag först och se sig själv uitfrån.
Svar på tråden Ramadhan