Jmia skrev 2009-09-08 16:05:20 följande:
Inte typ av fasta, det tror jag inte. Jag tror riktlinjerna är mer generella än så. I slutändan är ju detta som det mesta annat, individuellt. Men jag kan bara tala från egen erfarenhet och det är att fasta skulle vara uteslutet för min del. Huruvida gifter frigörs i kroppen när man fastar vet jag inte, det låter som något jag skulle vilja ta del av lite mer fakta för att kunna ta ställning till. Men Livsmedelsverket rekommenderar såvitt jag minns att man inte fastar som gravid. Ska googla på det nu och se om det står på hemsidan.
Javisst är fasta indviduellt, det är då en sak som har kommit fram i den här tråden. De flesta verkar inte klara av att fasta under grav och då ska man inte göra det. Medan ett mindre antal kan göra det.
Det var just det där med 'gifter som frigörs' som jag skulle vilja läsa om. Får väl se om 'livet leker' har något att bidra med, verkar ju troligt i alla fall eftersom h*n tog upp det. Så vi får väl vänta och se vad vi kan få för bidrag den vägen.
Ok gör det och dela med dig. Jag tycker annars det vore rimligare att läkare har en rekommendation i det hela? De lär ju de som bäst känner till människans skavanker så att säga.