Än en gång..Iran styr inte hela shiaislam. Khomeini har inte samma höga kunskap inom rättskunskap som sistani.Khomeinis anhängare är inte ett bevis på att han är högre utbildad än sistani för det är han inte. Prostitution är ditt eget uttryck för mutha så det får du stå för själv.Men et barn som blir till inom mutha äktenskap är lika mkt muslim som ett i ett permanent enligt lagen.Så för den delen slängs inga barn på soptippen.Varför ska jag bry mig om vad khomeini skriver i sina böcker eller vad khois politiska engagemang ska påverka mig religöst?Shia föjer inte en mariha blint utan endast i frågor som rör religionen där man funnit stöd från koranen,sunnah och hadith.Annat är inget man följer.För det andra så är Profeten och imamerna dom man följer,men har man en fråga som man inte finner svar på då kan man kontakta sin marijah,och den marijah man frågar är den man anser sig ha mest rätt.
Vem tillåter terrorism?Tack vare al-sadr så kommer inga wahabis in i najaf iaf.Och tack vare det får alla skolbarnen vandra hem tryggt från skolan och slippa bli nerskjutna på vägen hem.Men al-sadr som religös ledare är du nog ute och cyklar med om du säger att någon följer honom i religösa frågor för han anses som knarkare av dom flesta shia.
The straight way skrev 2009-09-03 13:14:52 följande:
Amiras mamma skrev 2009-09-03 10:14:08 följande:
Är det jag som ska passa sin tunga eller är det dina ayatollor som legitimerar sexuella övergrepp mot bebisar, hasch, heroin, prostitution och terrorism? Du ber mig läsa på medan du inte vet ett skit om den lära du omfamnat. Du vet inte ens vad som står i de shitiska böcker, ej heller är du uppdaterad om de fatwor som utfärdas av ayatollorna, hojatolorna och mullrna. Jag lade fram fatwor utfärdade av Khoi, Khomaini och Sistani, du tror inte på dem, nemas problemas men sög inte att de inte är sanna. Så vad är det jag ska läsa? Jag kan arabiska och läser de originala shitiska källorna medan Amiras mamma som inte ens kan arabiska siter här och ber mig läsa på. Gå tillbaka till länkarna och bilderna så får du se vad dina ayatollor sysslar med. Du borde ställa dessa ayatollor mot väggen och kräva att de slutar förnedra er anhängare. Be dina mullor upphäva dödsdomen som din Khomaini utfärdade mot Rushdi så får gubben leva i säkerhet utan att behöva leva under beskydd. Be dina ayatollor upphäva Khomainis fatwa om att det är tillåtet för byxmyndiga män att pilla på flickebebisars könsorgan, be din Sistani förbjuda rökning och frukta Allah, be ayatollorna fördöma Khoiis fatwor som tillåter heroin och opiumodling, be dina ayatollor att förbjuda prostitution så blir det mindre övergivna bebisar man brukar hitta på soptoppar. Så säg mig vad är det i dina inlägg som räknas som argument? Det är bara nonsens, ingenting i dem som är vettigt. Du tror att med dina svar som "nej det är haram" räcker som motargument. För att du skall uppfattas som seriös skall du lägga fram bevis som fördömer allt det gräsliga jag tog upp som dina ayatollor glatt delar fatwor på.