• The straight way

Ramadhan

Assalamu alaikum

I morgon är det första Ramadhan, må Allah acceptera eran fasta och dyrkan.

Här kan vi ägna oss åt frågor som berör denna välsignade månad från rättsliga frågor till snack om mat och hälsa.

Ramdhan Mubarak!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-24 12:41
    www.islamonline.net/english/ram2002/index.shtml

• Svar på tråden Ramadhan
  • Henom

The straight way skrev 2009-09-23 10:50:20 följande:

Sista frågan, vad gör din man när du vänder huvudet mot en främmande man som bär på en parfym ute på gatan och som du får känslor för (tycka han är attraktiv)?
    Är det verkligen gudsfruktigt att gå på såhär mot en muslimsk syster?
  • Henom

TSW - Du undviker att svara på frågan:

Varför ska muslimska män enligt islam ska ha parfym, om de gifta kvinnorna ändå inte får notera denna doft utan att skuldbeläggas som en dålig kvinna?

• Henom

The straight way skrev 2009-09-23 11:19:23 följande:

Kvinnan är känslosam enligt profetens hadither .
    Men att verkligheten är mycket mer mångfacetterad än så det väljer du att blunda för?
  • The straight way
    Henom skrev 2009-09-23 16:36:27 följande:
    The straight way skrev 2009-09-23 10:50:20 följande: Är det verkligen gudsfruktigt att gå på såhär mot en muslimsk syster?
    Tycker du frågan låter fel? Varför i så fall?
  • The straight way
    Henom skrev 2009-09-23 16:39:52 följande:
    TSW - Du undviker att svara på frågan: Varför ska muslimska män enligt islam ska ha parfym, om de gifta kvinnorna ändå inte får notera denna doft utan att skuldbeläggas som en dålig kvinna?
    Har redan svarat på det.
  • The straight way
    Henom skrev 2009-09-23 16:43:33 följande:
    The straight way skrev 2009-09-23 11:19:23 följande: Men att verkligheten är mycket mer mångfacetterad än så det väljer du att blunda för?
    Din verklighet är annorlunda än min.
  • Henom

The straight way skrev 2009-09-23 16:50:43 följande:

Tycker du frågan låter fel? Varför i så fall?
    Jag tycker du sätter dig till doms över din muslimska syster med dina frågor, det känns inte vidare gudsfruktigt.
  • Henom

The straight way skrev 2009-09-23 16:50:59 följande:

Har redan svarat på det.
    Nej, det har du inte. Du snackar bara runt ämnet.
  • Henom

The straight way skrev 2009-09-23 16:51:28 följande:

Din verklighet är annorlunda än min.
    Nej, vi lever i samma värld.
    Och i denna världen är det inte generellt så att kvinnor är mer känslosamma än män. Lev lite och titta upp från islamtexterna.

Om det stod i Koranen att jorden är platt, skulle du inbilskt hävda det då också?
  • The straight way
    Henom skrev 2009-09-23 17:11:02 följande:
    The straight way skrev 2009-09-23 16:50:43 följande: Jag tycker du sätter dig till doms över din muslimska syster med dina frågor, det känns inte vidare gudsfruktigt.
    För det första vet du inte ett skit om vad gudsfruktig betyder. För det andra så var det en fråga utifrån det ämnet det diskuteras här. Så svara mig, vad är det för fel i frågan?
Svar på tråden Ramadhan